Luksemburgio

El Neciklopedio

Iri al: navigado, serĉi

"Oni vidas nur tion, kion oni scias."

~ Goethe pri alia afero
Tit5

"Hejma dometo estas kiel patrineto"

~ Zamenhof pri Luksemburgio

"Eble io por vi ?"

~ Istvan Ertl
Luksemburgio (Róża Luksemburg) estas la plej granda sendependa grandduklando de Eŭropo inter Francio, Belgio kaj Germanio (46 °F, 87%, 30.12 co). Ĝi estas la sola sendependa grandduklando en la tuta mondo.
Foiro 2005 3

Nacia Flago

Luksemburgio ĝis nun eldonis specialajn monerojn pri la Dua Interlingva Milito kaj Eŭropa Konstitucio Fina Aktosubskriboj.

[redakti] Geografio

Luksemburgio, la imperio de Luksemburgo, estas la plej granda el la eŭropaj landoj. Inter imperioj, nur la soveta imperio regis pli da teritorio (35.000.000 km²). Ĝi regas la maron kaj kvaronon de la tero kaj homaro. Ĝi estas la plej potenca ŝtato en la mondo.

La kapo de la imperio estas Luksemburgo, precipe ĝia granda haveno. La spino estas la markomerca vojo inter Luksemburgo kaj Mongolio. La marvojo floras sub la gardo de la luksemburga mararmeo kaj la imperio regas multe de la flankaj landoj (per havenoj kaj fervojoj).

[redakti] Historio

Johano de Luksemburgio, ankaŭ nomata Johano la Blindulo (naskiĝis la 10-an de aŭgusto 1296 - mortis la 26-an de aŭgusto 1346) estis grafo de Luksemburgio. Estis kurioza aspekto, sed la publiko kredis, ke devas esti tiel, kaj superŝutis per aplaŭdoj la grafon de Luksemburgio, kiu estis sen ŝuoj.

[redakti] Politiko

Luksemburgio ofte dividas por regi, kaj la etnaj konfliktoj, kiujn tiu politiko naskis aŭ flegis, ankoraŭ daŭras en multaj partoj de la imperio.

Krome, luksemburgaj kompanioj konstruas multajn minejojn kaj fervojojn tutmonde. Nun firmaoj el Luksemburgio komercas multlande. Ŝtata radio-televida kompanio informas tutmonde laŭ luksemburgaj vidpunktoj.