Maljunulino

El Neciklopedio

Iri al: navigado, serĉi

"Homo lernas la tutan vivon"

~ Zamenhof pri maljuneco
Metamfetamino

"Aĝo estas tre alta prezo por matureco"

~ Rikardo Cash

"Ji esan dialekto de la lango Esperanto."

~ Reformisto

Maljunulino estas bonalingva versio de oldulino. Tio estas speciala tipo de malbela virino, ĉar kelkaj al ili jam estis belaj.

1862

[redakti] Sanaj problemoj

Grandaĝa sinjorino kun simpatia filino eniras kuracistan kabineton.
- Senvestiĝu, - diras la kuracisto al junulino.
- Do mi estas malsana! - klarigas pli aĝa virino.
- Pardonu min, avino! Montru langon.

7520 n

[redakti] Okulsana problemo

Kuracista kabineto:
- Doktoro, kiam mi trinkas teon, mia dekstra okulo tre doloras.
- Avino, ĉu vi eligas kuleron el la glaso?

[redakti] Malbona vidkapablo

-- Mi petas vin, kara juna sinjoro, bonvolu min akompani al la alia flanko. La trafiko estas danĝere vigla, mi estas maljuna, malbone mi vidas.
-- Volonte mi helpos. Certe vi loĝas tie.
-- Ne, ne tie. Mi venis en la urbon per motorciklo, kaj mi lasis ĝin tie.

[redakti] Bona vidkapablo

Laca edzino plendas.

-- Mi rigardis la spegulon. Mi vidis sulkoplenan vizaĝon. Ŝvelitan,

atomian haŭton. Aĉan, lozan haŭton, brakojn, kiel tiu de maljunulinoj. La edzo silentas prudente.

-- Ho -- diras la edzino --, vere vi povus diri al mi belajn, kuraĝigajn vortojn, kiel ĝis nun ĉiam, por ke mi fartu pli bone. Vi ja povus min almenaŭ konsoli. Vi ne reagas tiel.
-- Sed vere! -- diras la edzo.-- Via vidkapablo, viaj okuloj ankoraŭ estas precizaj. Mirinde perfektaj.

[redakti] En salono

Sinjorino parolas pri sia aĝo:

Ĉu ne estas vere - ŝi diras al sia edzo - ke mi havas apenaŭ tridek jarojn ? Vi scias tion.

Jes. Kiel mi ne povas tion scii ? Estas jam tiom da jaroj, ke vi diras al mi tion!

[redakti] Leono

En Moravio, Saskvaĉo, la 9-an de aprilo, du viroj prirabis kostum-butikon kaj eskapis en felo de leono, kurante en la arbaron. Ĉar verŝajne ne eblis bone vidi de sub la leonfelo, ili nur iris kelkan distancon. Terurita maljunulino en Regina altelefonis la policon, raportante blindan leonon, kiu laŭ ŝia diro trakuris ŝiajn florbedojn; ŝia edzo pafis la leonon, sed je lia konsterniĝo, nur duono de la leono falis, dum la alia persistis kuri. Post duonhoro policistoj sukcesis kapti la ceteran leonon, kaj enkarcerigis la ŝtelistojn.

[redakti] Kaŝemo

Fieras najbarino: „Mi dekutimigis mian edzon mordi siajn ungojn.“

„Kiel?“

„Mi kaŝis liajn dentojn.“

[redakti] Memoro

120770001

Maljuna geedza paro sidadas en la verando. Ekparolas la maljuna sinjoro:

-- Nun mi prenos grandan dozon da glaciaĵo el la fridujo. Ĉu petas ankaŭ vi?
-- Nur malgrandan dozon -- respondas la edzino -- , sed versu sur ĝin ankaŭ ĉokoladan siropon! Ĉu vi volas tion skribi? Vi scias, kiel forgesema vi estas.
-- Tute ne! Mi tenos tion en la kapo. Malgranda dozo kun ĉokolada siropo.
-- Jes, kaj kun nuksoraspaĵo. Ĉu vi ne forgesos?
-- Evidente ne.
-- Kaj metu unusolan ĉerizeton sur la supron! Ĉu vi certe ne forgesos tion?
-- Mi certegas, kara!

En la sekvaj dek minutoj aŭdeblas en la verando, ke la edzo aktivas en la kuirejo. Fine li aperas kun du teleroj da ovaĵo kun ŝinko.

-- Mi ja diris al vi, ke surskribu ĝin! -- ekĝemetas la edzino. -- Jen, vi denove forgesis la toaston.

[redakti] Manĝado

Pastro iris al la malsanulejo, por ke li renkontiĝus maljunulinon. Kiam pastro iris en la ĉambron de la maljunulino, li rimarkis, ke ŝi dormas. Li decidis atendi, ke maljunulino vekiĝos.

Sur la tablo la pastro vidis sekvinberojn. Li pensis, ke eble povus ĝustumi kelkajn. Kiam maljunulino vekiĝis pastro dankis pro sekvinberojn. "Ne dankinde", diris maljunulino. "Mi jam suĉis ĉokoladon, kiu kuŝis sur ili."

[redakti] Motorciklo

Petas pli maljuna sinjorino junulon, ke li konduku ŝin tra strato.

„Tre volonte. Ĉu vi loĝas tie?“

„Ne, mi havas tie parkitan motorciklon.“

[redakti] Revekiĝo

Maljunulino sin submetis al malfacila kirurgia operacio. Kiam ŝi vekiĝas, vidas homon en blanka kitelo.

- Ho doktoro, ĉu bone sukcesis la operacio?

- Mi pardonpetas, bona virino, mi estas Sankta Petro.

[redakti] Nepino kaj Avinjo

Monica-Farro

Bela junulino kun la avino aĉetadas. Ŝi rimarkas plaĉan tolon.

-- Kiom ĝi kostas?
-- Po tri kisojn unu metro -- flustras la juna vendisto.
-- Mi petas tri metrojn. Avinjo, bonvole pagu.

[redakti] Teknika demando

Kvinjara knabino demandas antaŭ ol dormi:

- Avineto, kiel aperas infanoj?

- Nu! Tiu estas tre longa rakonto. Sed, iam mi klarigos al vi.

- Rakontu almenaŭ pri la komenco!

[redakti] Ŝparo

Sepdekjarulo edziĝas kun deksepjarulino. Dum la nupta nokto, la oldulo surprizas ŝin per sia ardo kaj ripetkapablo.

Tiel ke matene, dum li kontente ronketas, ŝi sentas kvazaŭ ŝi pasigus nokton en kazerno. Ŝi pene ellitighas, kvazaŭ rampas ĝis la banĉambro, kaj rigardas sin en spegulo.

"Li ja diris ke li ŝparadis dum kvardek jaroj," ŝi murmuras, "sed mi kredis ke li parolas pri mono...!"

[redakti] ♀ Amoro kaj Maljunaj virinoj ♀

Junulo renkontas virinon en trinkejo. Ŝi estas 57, sed sufiĉe bela. Ili trinkas, dancas, parolas. Kiel fermtempo proksimumas, la virino diras, “Ĉu vi iam havas sportisto-duoblon? Patrino-filino-triaĵon?”

La viro kapneas. La virino prenas lian manon kaj diras, “Hodiaŭ estas via bonŝanca tago.”

Ŝi kondukas lin al ŝia domo. Ili eniras kune. La virino fermis la pordon, tiam vokas, “Panjo? Ĉu vi ankoraŭ vekas?”

[redakti] Vidvino

Kruko komercvojaĝas en la kamparo, kaj en vilaĝeto lia aŭtomobilo ekpaneas. La garaĝisto konstatas ke li ne povos ripari ĝin ĝis la morgaŭa mateno, sed li donas al Kruko adreson de vidvino kiu ofte gastigas turistojn. La neplutiomjuna vidvino ĝojas akcepti vojaĝanton ekster la turismosezono. Post simpla vespermanĝo, ŝi montras al li la gastoĉambron:

"Mi volus averti vin," ŝi diras, ruĝiĝante kaj mallevante la okulojn, "ke la pordo inter tiu ĉi ĉambro kaj la mia ne ŝloseblas...."

"Ne gravas," Kruko respondas senzorge. "Donu al mi seĝon, kaj mi ĝin blokos."

2427

[redakti] Ŝerco 1228

Avino falas el kvara etaĝo. Sube amasiĝas ĉirkaŭ ŝi multaj homoj. Venas ŝia nepo kaj demandas:

„Avino, kio okazis?“

Avino: „Mi ne scias, mi ĵus alvenis.“

[redakti] Ne ploru

-- Maljuniĝanta edzino venas de la spegulo plorante.
-- Kio estas la problemo? -- demandas la edzo.
-- Mi rigardadis min en la spegulo, kaj verdire pli kaj pli profundaj iĝas la sulkoj, mi iĝas pli kaj pli malbela.
-- Nu, ne ploraĉu jam! - konsolas ŝin la edzo. -- Ja vi vidas tion nur starante antaŭ la spegulo, sed mi vidas vin la tutan tagon, tamen mi ne ploras.

[redakti] Avino

Avinjo skribas: „Alveturigu al ni la infanojn por ferioj. Mi tre ĝojas. Kaj ne forgesu alporti kun ili grandan kvanton da medikamentoj kontraŭ kapdoloro.“

[redakti] Sporto

4a317 o

Du maljunaj dommastrinoj spektas olimpiadon:

- Petrovna, je kiom vi povus trakuri centmetraĵon?

- Nu, eble je kvincent dolarojn

[redakti] Evoluo

Diras maljunulino: „Dum mia juneco, se infano similis al la patro – tio estis heredeco, kaj se li similis al najbaro – do tio estis influo de medio.“

[redakti] Biciklo

Knabeto demandas avinjon:

„Avinjo, kien vi iras?

„En tombejon, fileto.“

„Kaj biciklon kiu alportos reen?“

[redakti] Orfoj

Inter amikoj: „Ĉu via edzino estas vere tute orfo?“

„Jes.“

„Mi neniam edziĝus al orfo.“

„Kial?“

„Estus neniu, kiu zorgus pri niaj infanoj.“

[redakti] Konversacio

Tri maljunaj avinoj silente sidas kune sur parka benko. Post periodo unu oldulino profunde ĝemas, "Ho ve, ho ve....!"

Post kelkaj plu minutoj dua oldulino simile elkore ĝemas, "Ho ve, ho ve, ve, ve!" kaj forviŝas larmon.

La tria avino protestas, "Sinjorinoj, tio ne taŭgas! Ni jam konsentis ke hodiaŭ ni ne konversaciu pri niaj gefiloj!"

[redakti] Ĉe tablo

SN91

Ĉe vespermanĝo, knabo sidas apud sia avino. Ŝi estas digna, sed iom eksmoda virino de forpasinta epoko.

"He, avinjo," ekparolas eto, "ĉu...?

"Silentu!" diras avinjo. "La infanoj ne parolu ĉetable!"

"Sed avinjo...," timete pepas la knabeto.

"Nun silentu kaj manĝu bonkondute!" insistas la maljunulino. Ĉagrene, la knabo ne plu provas paroli, kaj malfermas la buŝon nur por enŝtopi la nutraĵojn.

Post la deserto, la avino, kiu tamen estas bonkora virino, karesas la etan kapon kaj demandas: "Sed kion vi volis diri, karuleto?"

"Mi volis diri al vi ke estas grasa vermo en via salato!"

[redakti] Turismo

Turisto demandas maljunan virinon pri plej mallonga vojo al burgo.

„Tra ĉi tiu arbaro, poste trans marĉon kaj vi estas antaŭ la burgo.“

Turisto: „Ĉu trans marĉon, ĉu tio ne estas danĝera?“

„Certe ne, juna sinjoro. Mi sendis trans ĝin jam kelkajn turistojn kaj neniu venis plendi.“

[redakti] Profesiaj problemoj

-- Kara Manjo, vi ekmaljuniĝis, kiel kasistino -- diras la ĉefo.
-- Kial vi pensas tion?
-- Lastatempe la pagintaj virklientoj senescepte tre akurate kontrolas ĉiujn redonitajn monerojn.

[redakti] Anatomio

8379

[redakti] Dentoj

Maljunulineto, jam en la lito, al sia edzo en la banchambro: Karulĉjo, kion vi faras?

Maljunuleto: Mi lavas la dentojn.

Maljunulineto: Nu, estu ĝentila, lavu ankaŭ la miajn!

[redakti] Alie

Jochjo hazarde vidas ke lia onklino purigas sian artefaritan dentaron.

"Ho, onjo!" la etulo mirigite demandas, "ĉu vi estas malmuntebla?"

[redakti] Mentono

Maljuna avo legas la gazeton, kaj lia maljuna edzino nostalgie diras: "Komence de nia geedza vivo, vi kutimis karesi mian mentonon."

Ne levante la okulojn, la maljunulo diras: "Jes, certe. Sed tiuepoke vi havis nur unu!"

[redakti] Haroj

La edzino reveninte de la frizisto demandas la edzon:

- Ĉu vi rimarkas iun ŝanĝon?

- Nenion. Kial?

- Mi estis ĉe frizisto.

- Kaj?

- Mi atentigas vin, ke vi diris hieraŭ, ke mi kun tiu longa hararo similas al maljunulino.

- Jes. Kaj?

- Ĉi tiel, kun mallonga frizaĵo mi jam alimaniere aspektas. Vidu!

- Jes, vere kara. Vi pravas. Nun jam vi aspektas ĝuste kiel maljunulo

0oZc

[redakti] Ĝentileco

En kupeo junulo intense maĉas maĉgumon. Kontraŭ li sidanta maljunulino rimarkas lin kaj post iom da tempo diras: „Tio estas de vi tre bela, ke vi parolas al mi, sed mi estas tute surda.“

[redakti] Stirkapablo

Viro eniras drinkejon, mendas unu brandon post la alia, trinkadas kaj kraĉetadas murmurante "Fi, ŝi kapablis stiri...".

Dum iom da tempo la gastejestro observas la kraĉadon kaj murmuradon ("Kiel ŝi kapablis!" kaj simile). Finfine interesiĝinte li demandas la viron: "Ho, kial vi daŭre sputas kaj flustras pri iu virino, kiu iel veturis?"

Respondas la viro: "Mi petveturis ĉe la aŭtostrado, kaj iam haltis Porsche [tre sporta kaj rapida, multekosta germana aŭto] kun nediafanaj fenestroj. Kiam mi malfermis la pordon, malantaŭ la stirilo sidis maljunulino, certe 80- aŭ 90-jaraĝa! Sed ŝi ja kapablis stiri! Ni kvazaŭ flugis per 250 km/h sur la aŭtostrado. Kaj kiam ni, kun kriĉantaj radoj, estis veturantaj ĉe elveturejo de la aŭtostrado, subite post kurbiĝo staris kamiono, post akcidento etendita trans la tuta leno. Atendante mian morton, mi kriis: »Avinjo, se ni tion postvivos, mi frandzos vin ĝiskolapse!«"

La viro rigardas al la gastejestro, kaj denove elkraĉas: "Fi, ŝi vere kapablis stiri..."

[redakti] Noktovesto

La junulino pasigas la semajnfinon en la bieno de siaj geavoj. Kiam ŝia avino malfermis la pordon de la dormoĉambro por deziri bonan nokton, ŝi notis ke sia nepino estas nuda. Tiam, ŝi demandis:

- Kion signifas tio?

Kaj la junulino respondas:

- Tio estas mia dormovesto.

La maljunulino ŝatis la ideon kaj decidis atendi ankaŭ sian edzon tia. Kiam la maljunulo eniras en la dormoĉambron, li tuj demandas:

- Kion signifas tio?

Kaj la maljunulino respondas:

- Tio estas mia dormovesto.

- Ho, jes! Sed kial vi ne gladis ĝin antaŭ ol vesti?

[redakti] Religiemo

9078 n

En la sino de avonjo sidadas nepineto kaj rigardadas la faltojn de la maljunulo:

-- Kiuj estas tiuj sur via vizaĝo, avonjo?
-- Faltoj.
-- Kaj ĉu ilin donis Dio al vi?
-- Jes, li kreis min jam antaŭlonge.

La knabineto palpadas sian propran vizaĝon:

-- Ĉu ankaŭ min kreis Dio?
-- Jes, sed vin antaŭ nelonge.
-- Laŭ tio Dio estas nun jam multe pli lerta, ĉu?

[redakti] NE ĈESU, NE ĈESU !

Elegantan sinjorinon de jam kelka aĝo atakas bandito en dezerta kvartalo.
- Donu al mi vian monon !
- Mi havas nenion en mia mansaketo. Li puŝas la virinon al muro kaj longe priserĉas ŝin. Ĉie li serĉas tre maldiskrete. Kiam li ĉesigas sian esploradon, nenion trovinte, ŝi balbutas :
- Ho ! daŭrigu. Mi subscribos al vi ĉekon.

Festejo-4

[redakti] Laŭ aŭtomata tradukilo

Filomena Matute Merino, japana princino, (Viana, 12an de aŭgusto 1901, 107 jaroj), estas unu el la personoj sed maljunaj kiu vivas en Nafaro. Filomena Naskiĝis en Viana en 1901, ĝi kie vivis ĉiun lian vivon kaj ĝuante de envidiable sano.

Francisca García Turoj (Jaén, 13an de septembro 1901, 107 jaroj), estas maljuna centjara naskita en Jaén en 1901 kiu loĝas en Pamplona de 1970.

Estas du de la malmultaj personoj kiuj sekvas kun vivo en Nafaro de pli de 106 jaroj.

[redakti] Maljunulejo

Du sinjorinoj sonorilas ĉe pordo de loĝejo kaj viro malfermas ĝin.

- Ni estas volontulinoj de la maljunulejo “Vilao Sankta Maria”. Ĉu vi havas donacon por ni?
- Jes, atendu momenton, mi donos al vi mian bopatrinon.

[redakti] En la trajno

En la trajno, maljunulino ekkomencas gliti sur la benko kaj alia pasaĝero helpas ŝin, sidante ŝin denove. Post kelkaj minutoj tion okazas denove la sama pasagero helpas sidante la maljunulinon. Kiam ripetis je la kvina fojo la okazo la pasagero furioza ekrias :

_ Ĉu vi ne scias resti sidanta ?????

Kaj la maljunulino respondis:

- Mia amiko, ekde antaŭ kvin stacidomoj mi jam provas foriri la trajnon sed vi ne permesas...
Vestado Kimrio1

[redakti] Elfenestre

Maljunulino pro troa scivolemo falis elfenestre surteren kaj mortis.

Tra la fenestro ŝovis sin alia maljunulino kaj ekrigardis la mortintan sube, tamen pro la troa scivolo same falis elfenestre surteren kaj mortis.

Poste el la fenestro falis sinsekve tria, kvara kaj kvina maljunulinoj. Kiam elfalis la sesa, mi ekenuis rigardi ilin kaj iris al Malceva bazaro, kie laŭdire oni donacis al iu blindulo trikitan ŝultrotukon.

[redakti] Religie

“Kia feliĉo,” ŝi diris al maljuna amikino, “se viroj estus anĝeloj!”
“Jes, kara mia, ĉiuj kiuj amis min estis tiaj.”
“Kiel?”
“Ho..., ĉar ili forflugis!”

[redakti] Edzo

Katoelsako
- Fraŭlino! Ĉu vi ne vidis mian edzon? Mi serĉas lin jam ekde du horoj.
- Ĉu nur ekde du horoj? Mi jam ekde dudek jaroj serĉas edzon, kaj ankoraŭ ne trovis lin.

[redakti] Malutilo

„Imagu, nia avino forveturis je libertempo kaj niajn infanojn lasis je nia zorgo!“

[redakti] Bedaŭrindulino

La juĝisto: Kiun aĝon vi havas?

La atestantino: Antaû tridek jaroj mi komencis rigar-di la lumon de l’suno.

La juĝisto: Kaj dum kiom da jaroj vi estis blinda?

3c51

[redakti] Oro

Maljuna sinjorino diris al sia najbaro: Antaŭe mi tenis mian oron sub la matraco, kaj oni diris, ke la loko ne estas sekura. Nun mi konservas ĝin en kofro.Ĉu vi ne timas forgesi, en kiun keston vi metis ĝin? Mi ne timas, diris la maljuna sinjorino: Mi konservas sub la matraco paperon kun skribo ‘La oro estas konservata en nigra kofro’.

[redakti] La Estinteco

— Çu vi efektive ne edziĝos je fraûlino Terezio? Ŝi estas ja riça, kaj ankaû ne malbela.

— Sed ŝÿia estinteco ...

Mi certigas vin, ke ŝÿia estinteco estas senmakula kaj pura.

Ho, amiko, tion mi kredas; sed ̧ĝi estas tro longa.

Gantoj

[redakti] Bone

Maljuna sinjorino atingis sian naŭdek okan jaron. Ŝi havis ankoraŭ freŝan cerbon, sed ŝia korpo jam estis malforta. Dum ŝia lasta malsano ŝi diris al la kuracisto per petega tono:

- Kara sinjoro doktoro. Provu fari ion por mi.
- Sinjorino! Kion mi povus fari. Mi ne povas rejunigi vin. - respondis la kuracisto per kompata voĉo.
- Sed sinjoro profesoro! Mi ne deziras rejuniĝi. Mi deziras ankoraŭ longe daŭrigi la maljuniĝon.

[redakti] Ŝanĝo

Plendas sinjoro Novák: „Estas terure, kiel homo ŝanĝiĝas dum jaroj. Iam, kiam mi logis koleginon, mi timis, ke ŝi rifuzos. Kaj nuntempe mi timas, ke ŝi povus jesi.“

[redakti] Alie

Malalta maljuna virino, certe en siaj okdekaj jaroj, malrapide eniras erotikaĵan vendejon. Videble tute ne sekura sur siaj kruroj, ŝi flagretante kaj ŝanceliĝante transiras la kelkajn metrojn ĝis la vendotablo.

Finfine atinginte la vendotablon kaj tie apogante sin, ŝi demandas: "Ĉĉĉĉuuu vvvvii hhhaavvusss vviiibriiilllloojn?"
La vendisto, ĝentile sed sincere retenante sin pri ridego, respondas:
"Jes ni havas; plurajn modelojn verdire."

Tiam la maljunulino demandas: "Ĉĉĉĉuuu vviiii hhaaaavvaaasssss uuunu nniiiigrraan, duduudekkkviiin ceentiimeeetroojjn lllloooonngan kaajj kkkvviiin ceeentiiimeetrooojn diiiikkkaan?"
La vendisto: "Jes"
"Ĉĉĉuuuuu vvviii pooovvuussss kkkllaariiiiggi kkkiiiieel mmmmaaalŝŝŝŝaaaalti tttiiiuun ffffiiikkaaaaĵĵĵon?"

1382
Content Navigation
Aliaj lingvoj