☭ Komunismo ☭

El Neciklopedio

(Alidirektita el Marksismo)
Iri al: navigado, serĉi
5569 n.jpg
5569 n.jpg

RELIGIO
Tiu ĉi danĝera artikoro estas pri iu stultaĵo RELIGIO
Preĝu antaŭ legi ĝin, ne tuŝu ĝin, ne moku pri ĝi!!!

☭ Komunismo ☭
☭ Komunismo Leninismo ☭
Marxismo, Maoismo, Socialismo

Hammer and sickle.svg.png
Simbolo
Devizo: "Proletoj el ĉiuj landoj, unuiĝu!"
Dioj Karlo Markso; Frederiko Engels
Sanktuloj Lenino; Stalino;Mao Zedong Hoa Ĉimino ("Onklo Ho"); Fidela Kastro ("La maksimuma Ĉefo")
Sanktaj Lingvo(j) (krom Esperanto, kompreneble) Ĉina lingveto; antaŭe la Rusa
Nuna Papo Xi Jinping
Profetoj Antonio Gramsci; Alexei Leontiev;
Herezuloj Lev Trockij; Miĥail Gorbaĉov;
Martiroj Che Guevara ; Roza Luksemburg;
Sanktaj libroj La Kapitalo; Komunista Manifesto
Kredantoj 2 aŭ 3 bilionoj, kiu kalkulas plu?

""Sanguis martyrum semen communistorum est." - "Sango de martiroj estas spermo de komunistoj""

~ Tertuliano .

"Rilatoj en socialisma aŭ en komunisma socio, t.e. en la plej evoluonta etapo de socia evoluo, estos tute travideblaj kaj ne bezonos helpajn metodojn de trompado, mensogado, falsigado, kaj perfidado"

~ Trockij

"Kiu laboras kaj deziras, tiu akiras, -- kiu mem ne penas, nenio al li venas"

~ Zamenhof pri komunistoj

"Nia patro estas komunismo. ĉiuj ni estas ĝiaj idoj"

~ Idisto pri komunismo

"Fiŝo ne iras, sed hoko ĝin tiras"

~ Zamenhof pri komunismo

"komunista partio: partio de la komunistoj"

~ Antonio Vergara pri komunismo

"Ĉiu progresema agento aŭ movado konsiderotas senkulpa ĝis plena detruo de la lando"

~ sovetano pri komunismo

"Socialismo estas opio de studentoj kaj aliaj pseŭdo intelektuloj"

~ Markso pri socialismo

"Socialismo funkcias nur en du lokoj: en paradizo, kie oni ne bezonas ĝin, kaj en infero kie oni jam havas ĝin."

~ Ronald Reagan pri socialismo

"In nuy komunitaa oni diskusi sey nosion duran mucho yar."

~ Lingvadeplanetisto

☭ Komunismo ☭ estas stranga religio kreita en Mezepoko de Karlo Markso kaj divastigita de ruza misiisto Lemingo.

En la frua kaj meza periodo de Mezepoko, oni opiniis, ke ĉiuj homoj estas sklavoj, tiu principo estis nomita komunismo, Markso metis tiujn principon en la sankta Libro ☭ "Das Kapital" ☭ ("La Ĉefurbo"). En la lasta periodo de Mezepoko, naskiĝo de kapitalismo kaŭzis la finon de komunismo kaj la mezepoko, kiel ĝi, devis esti estinta.

Tut ver2.jpg

Tutmondaj verduloj unuiĝu!

[redakti] ☭ Historio ☭

3665.jpg

Tute rilata bildo

Komunismo evidente estas tre malnova nocio, jam ekzistis la vorto ☭ komunismo ☭ en epoko de Platono, sed antaŭ Markso, neniu plene komprenis la komunismon kaj ĝi estas obskura aro de mistikaj nocioj. La ☭ Manifesto de la Komunista Partio ☭ redaktita de Karl Marx por la Ligo de la Justuloj estas la historie baza dokumento por komunistoj.

La Agoj de la Apostoloj kaj la dokumentoj de Paŭlo atestas pri kvanto de certaj tensioj aŭ konfliktoj, kiuj aperis en la unua jerusalema komunistumo, sed kiuj ne daŭris longe kaj kutime ili reagis je praktikaj problemoj, al kiuj la primara partio alfrontis. La faroj ĉi tie indikas disputon inter "grekoj" kaj "judoj" rilate al justa dividado subteno de vidvinoj, sed kiu estas solvita per elektro de sep viroj, kiuj devis dediĉi sin al la problemo kaj kiujn la partio konsideras kiel unuajn sekretariojn.

Komence, komunismo estas rigardata simple kiel sekto de judismo, kiuj kunigis en la Unua Internacio, sed dum la Koncilio de Jerusalemo, Markso estis krucumita de judoj. Liaj disĉiploj fondis la Duan Internacion. Sed en Dua Internacio aperis la herezio de Gnomoj, kiuj estis socialdemokratoj.

Lemingo estris la Ruzan Revolucion de Oktobro, fondinte la partion de buŝevitoj. Li estis la unua, kiu sukcese aplikis la ideojn de Karl Marx al reala nacio, farinte Ruzion komunisma.

[redakti] Incipit komunismaj

En la hebreaj komponaĵoj, la bibliaj libroj indikiĝas per ilia incipit, nome la unua vorto. Ekzemple, la unua libro (Genezo) estas indikata per Bereshit, tio estas per «En la komenco» (« ... Dio NE kreis la ĉielon kaj la teron, burĝaro kreis tiun legendon... »).
Tiu hebrea kutimo lokigi la "incipit" fariĝis kutimo ankaŭ ĉe kristanoj. Fakte, incipit aludas per la unua aŭ la unuaj vortoj:
- liturgiajn preĝojn grekajn aŭ latinajn. Ofte tiuj vortoj leviĝis nivelen de titolo: ekzemple, la Kyrie, Agnus Dei, Gloria (incipit: Gloria in excelsis deo), Magnificat, Salve Regina ktp;
- la papajn buleojn kaj enciklikojn en la latina kiel Pacem in Terris; - la manuskriptoj estas indikataj eĉ ili per ilia incipit.
- plej ĝenerale, la incipit resendas al la komerco de literatura teksto, precipe al romano. Analogie foje incipit resendas al la unua vortoj de la verko.
- en muziko: en la pasinto, diversaj polifoniaj verkoj inspiriĝintaj al religiaj muzikaĵoj komenciĝis per gregoriĉanta incipit (ofte ne skribita de la komponisto sed de solisto al kiu ĝi memorigas la plej konata gregoriĉantan melodion).

[redakti] Evoluo

Cambridge restoracio02.jpg

Komunisto estas homo kiu istas komunismon. Tiuj kreitaĵoj kun ambaŭ homaj kaj simiaj ecoj, aperis en Anglio antaŭ almenaŭ 4 milionoj da jaroj. Fragmentoj de la ostoj de ĉi tiuj 'kamaradoj', aŭ homsimilaj kreitaĵoj, estas trovitaj de la sciencistoj.

Postaj specoj de kamaradoj, Homo socialistus, vivis antaŭ 2 milionoj da jaroj. Kiel la unuaj kamaradoj, ankaŭ ili vivis nur en Anglio. Kvankam iliaj cerboj estis pli grandaj ol tiuj de unuaj komunistoj, ili estis relative malgrandaj, ne havis mentonon, kaj havis grandajn barbojn, ĝuste kiel iliaj antaŭuloj. Tre malgranda estas la scio pri ilia konduto, krom farado de strikoj.

Homo marksistus, posta kamarada praulo, vivis antaŭ 1,6 milionoj da jaroj, origine en Anglio. Ĝi havis dikajn brovojn super la okuloj, ne havis mentonon, kaj estis verŝajne same alta kiel modernaj homoj. Iliaj cerboj estis pli malgrandaj ol tiuj de nuntempaj homoj.

Ĝis nun oni supozis, ke el Homo socialistus evoluis Homo marksistus kaj el tiu Homo sovetikus. Sed laŭ lastatempaj esploroj tiuj du plifruaj specioj vivis samtempe, antaŭ ĉ. 1,5 milionoj da jaroj, en la sama regiono de Kembriĝo. Oni supozas, ke ili tie samtempe vivis dum duona miliono da jaroj. En 2000 oni trovis kompletan Homo marksistus en la proksima najbareco de fragmento de Homo socialistus el la sama tempo. Tio signifas, ke ne estas eble, ke Homo marksistus evoluis el Homo socialistus.

Kvankam ambaŭ specioj vivis en najbareco, ili ŝajne ne komunikis unu kun la alia. La sciencistoj diras, ke ambaŭ havis sian propran politikan niĉon, Homo socialistus kiel vegetarano kaj Homo marksistus manĝinte viandon. Mankas komuna praulo de ili. Nun la sciencistoj devas repripensi pri la evolua historio de komunistaro.

[redakti] Disvastiĝo al Eŭropo, Azio k.a. kontinentoj

Arton68.jpg

Homo socialistus estis la unua homedo, kiu forlasis Anglion. La speco disvastiĝis ĝis Ĉinio en Azio kaj Germanio en Eŭropo. La kapablo lasi la bierejojn verŝajne estis rezulto de iliaj pli superaj teknikaj kapabloj. Ekzemple, Homo socialistus estis supozeble la unua homedo, kiu regis glacion kaj faris altnivelajn enbotelitan bieron. Homo socialistus estis antaŭŝtupo al la moderna homo, nomita Homo SAT-anus, kies subspecio leninisma homo supozeble malaperis jam antaŭ 35 000 jaroj.

[redakti] ☭ Mezepoko ☭

Ĝis komenco de la 4-a jarcento alternis periodo de relativa trankvilo por komunistoj kaj periodo de persekutado. La plej grandaj persekutadoj poste enfalas en periodon de regado de Ĉaro. La partio en la paso de tiu ĉi periodo kreskis eĉ spite al perdo de signifaj personecoj, kiujn la eklezio partio adoris kiel martirojn.
Senafero soc cap.jpg

Post la revolucio, Lemingo malavaras la partion per siaj favoro kaj materiaj donacoj, li reguligas leĝaron kaj klopodas la komunistojn, tiutempe jam tre multnombraj, enigi en strukturojn de la imperio. Ĉar estas por li grava la unueco de la partio, li intervenas ankaŭ en doktrinajn demandojn kaj en la jaro 325 li kunvokas la Komunista Internacio (Komintern) por pridiskuti la demandon pri Esperanto. Liaj sekvanto Stalino subtenis la partion kaj mortigis siajn ĝiajn malamikojn. Dum regado de Stalino la komunismo fariĝas fakte kaj jure ŝtata religio.

La ☭ 3-a Internacio ☭☭ Kominterno ☭ estis skismo de la 2-a Internacio fondita de Lenino. La 3-a Internacio grupigas komunistojn kiuj forlasis la socialistojn de la 2-a Internacio. Ĝi estis gvidita de la komunista partio de Sovetunio. Ĝin gvidis Stalino kiu kreis novan ideologion kiun li nomis Marksismo-leninismo kaj kiu antaŭenmetis socialismon en unu sola lando. Poste, komunismo iĝis oficiala religio de preskaŭ duono de la homaro.

Sovetunio helpis la starigon de komunismaj ŝtatoj en Oriento. Jugoslavio decidis sian propran vojon al komunismo. En la resto de la mondo kaj samtempe kun la Sendependiĝo de Afriko kaj similaj situacioj en Azio kaj Ameriko aliaj ŝtatoj alproksimigis siajn idearojn al tiuj de la komunisma bloko.

F.gif

[redakti] ☭ Skismo de Oriento ☭

Dum tiu epoko okazis kontraŭstaro inter la du plej gravaj komunismaj ŝtatoj en la mondo, nome Sovetunio kaj Ĉinio, kio okazigis malfacilaĵojn inter la respektivaj aliancanoj, kiel en HindoĉinioAfriko. Tiu originis la "Grandan Skismon" aŭ "Orientan Skismon", kiu dividis la partion laŭ du partoj: La Rusa Komunisma Apostolika Partio kaj la Ĉina Komunisma Ortodoksa Partio.

7351 .jpg

La komunismo konstruas!

[redakti] ☭ Protestanta krizo ☭

En orienta Germanio protestoj kontraŭ komunismo aperis. En ☭ protestantaj ☭ preĝejoj, kiel tiu de Sankta Nikolao en Leipzig, homoj preĝadis por paco. Tio estis la ĝermo de la ☭ lundaj ☭ manifestacioj ekde 7tembR.

Probable la plej frua signifa protesto kontraŭ la komunismo estis la popola ribelo en GDR en junio 1953. Esence ankaŭ la ribeloj en Hungario (1956), CSSR (1968) kaj Pollando (en diversaj jaroj) havis la celon aŭ reformi la socialismon, aŭ aboli ĝin.

La rezulto de ĉio tio estas, ke pli kaj pli komunismaj registaroj estis forigitaj en ĉiuj eŭropaj landoj, kaj kiel konsekvenco en granda parto de la resto de la mondo, ĉefe en Afriko kaj en Azio (kaj ĉefe en Hindoĉinio). Tio estas la procezo nomita falo de komunismo. Tamen restis komunismaj etaj ŝtatoj en Ameriko, nome Kubo, en Azio, nome Ĉinio, Vjetnamio kaj Nordkoreio.

[redakti] Finfino

En la 1980aj jaroj en granda parto de la mondo ekzistis vasta deziro aboli la komunismon (aŭ socialismon) kaj liberiĝi de ĝia malliberejo, ne nur pro ekonomiaj kialoj, sed ĉar la komunismo blokis la pluan evoluon de la koncernaj landoj kaj ilian kunlaboron kun nekomunismaj landoj. Nome tion volis:

1. La elitoj (politikaj, ekonomiaj, kulturaj intelektaj kaj naciaj/etnaj) en Sovetunio (kaj Jugoslavio)

2. La popoloj en la okupataj satelitaj komunismaj ŝtatoj de orienta Eŭropo

3. La politikistoj kaj la publiko (civilsocia) en la Okcidento.

La „venko” de la okcidenta kapitalismo kontraŭ la komunismo ŝuldiĝis precipe al la fakto, ke ĝi estis multe pli efika, kun multe pli grandaj profitoj, ne nur por kelkaj ŝtataj funkciuloj, sed por vastaj tavoloj de l' popolo. Usono kaj aliaj ŝtatoj povis financi sian atom-arsenalon sen mizerigi civitanojn. En plej multaj okcidentaj landoj ni havis „kapitalismon kun homa vizaĝo” (kiam disidentoj en orienta Eŭropo revis pri „socialismo kun homa vizaĝo”). Okcidentaj kapitalistoj (kaj politikistoj) konsciis, ke por efika produktado necesas kontentaj laboristoj. Do industrio, ekonomio kaj registaroj (per koncernaj leĝoj) ebligis al pli kaj pli multaj homoj bonfarton kaj certan bonhavon. Sekve de sociala komponento tiu ĉi sistemo prosperis kaj oni fieris pri sia „morala” kapitalismo.

2767.jpg

[redakti] Komuna havaĵo

La religia libereco, ne estas ekskluziva havaĵo de la kredantoj, sed de la tuta homa familio, kaj oni ne povas ĝin rifuzi sen damaĝi ĉiujn rajtojn kaj la fundamentajn liberecojn.

[redakti] Disdivido de taskoj

La urbestro de unu urbeto estas konvinkita marksisto, kaj volas konvinki la paroĥestro kunlabori kun li:

- Ne estas juste, ke estas riĉuloj, kiuj amuziĝas kaj vivas en diboĉoj ekspluatante la laboron de la malriĉuloj, kiuj pro tio devas suferi malsaton kaj eĉ devas laborigi la filojn anstataŭ sendi ilin al lernejo.

- Jes, mi konsentas. Mi proponas dividi la taskojn inter ni: vi iru ĉe la riĉulojn por konvinki ilin doni, mi iros ĉe la malriĉulojn por konvinki ilin ricevi.

[redakti] ☭ Kerno ☭

La kerno de socialismo estas solidareco. Ĝia chefcelo estas garantii, ke ĉiu civitano akiras justan proporcion el la fruktoj de la laboro de la socio.

Ŝtata posedado aŭ reguligado de la merkatoj estas nur rimedoj, ĉu utilaj ĉu malutilaj, por tiu celo.

Entute, la ideo pri Komunismo - estonta socia ordo, kie ĉiuj havaĵoj estos komunaj kaj kie ĉiuj homoj vivos kiel anoj de unu granda familio - estas ĝusta. Sed al Komunismo oni povas moviĝi nur pliperfektigante "internan homon".

Dum homoj restas malamikemaj kaj stultaj, eblas nenia Komunismo. Ĉiuj provoj konstrui ĝin, produktante abundon da industriaj varoj, fiaskos. Kaj kontraŭe, se homoj sukcesus plibonigi sian animon, tiam Komunismo povus veni eĉ meze de materia malriĉeco. Tio estas chefa leciono, kiun ni povas tiri el moderna historio de Rusio.

1299.jpg

[redakti] ☭ Celoj ☭

La celon de la socialismo oni formulis jene:

a) utiligi praktike la internacian lingvon ESPERANTO por la klasaj celoj de la laboristaro tutmoda;

b) kiel eble plej bone kaj digne plifaciligi la interrilatojn de la membroj, tiel kreskigante ĉe ili fortikan senton de poemeca solidaro;

c) lernigadi, instruadi, klerigadi siajn membrojn tiele, ke ili fariĝu la plej kapablaj kaj plej perfaktaj el la tiel monataj interraciistoj.

ĉ) servi kiel peranto ĉe la interrilatoj de nesemlingvaj socialismoj, kies celo estas analoga al. tiu de SAT;

d) peri kaj ĉiel eble helpi al kreado de literaturo (tradukoj kaj originaloj) spegulanta la idealon de la socialismo.

[redakti] ☭ Ido ☭

Dum la yari 1920 existis revuo editita da komunistaj Idistoi kae titulizita : "Revuo Internaciona".

[redakti] Baza kritiko

4020709.603809ed.240.jpg

Socialismo estas malbona, ĉar ĝi devigas al homoj donaci monon al malriĉuloj -- oni lasu al donacemajn individuoj propravole donaci kaj devigu neniun.

[redakti] Nobela peko

Gontrano, nobela junulo, falsete sciigas al la grafino:

— Patrino, mi amas.

— Ha! espereble iun el la mondumo.

— Ne, patrino.

— Ĉu eble la instruistinon de la popollernejo?

— Ne, patrino.

— Mi ne kuraĝas kredi, ke vi amas tiun fian poŝtistinon.

— Ne, patrino. Mi amas la forĝiston.

— Sed, kompatindulo, ĉu vi ne scias, ke li estas komunisto?

[redakti] Komunisma loĝado

— Nun mi havas bonan loĝejon. Mi devas nenion pagi por ̧ĝi.

— Nenion, kamarado? Kiel tio povas esti?

— Nu, mia dommastrino diris, ke mi tiel sentu min en ŝia domo, kiel hejme. Sed çiu scias, ke hejme oni ne pagas por la loĝado

[redakti] ☭ Sektoj ☭

La 20a jarcento instruas, ke estas socialismo, pri kiu indas paroli kun honto. Ĉie, absolute ĉie, kie ŝtata socialismo pli-malpli longe ekzistis, reduktiĝis demokratio kaj vivnivelo al mizero eĉ mizero apenaŭ kuracebla (ekz. la diferenco inter la iama Okcidenta kaj Orienta Germanioj ĝis nun restas). Estas hontinde, ke en demokratiaj socioj ĉiam troveblis perversaj aĉintelektuloj, kies malkontento pri iliaj registaroj esprimiĝas kiel simpatio kun komunismo aŭ­ io tia.

En orientaj landoj disfalis komunismo, sed hodiaŭ, kelkaj orientemaj mistikuloj ankoraŭ sekrete apartenas al komunistaj sektoj en kelkaj partoj de la mondo.

[redakti] ☭ La vera socialismo ☭

280.png

Iuj histeriuloj kaj persekutmanianiuloj kredas, ke ĉio progresema estas "komunista". Dum la ekzisto de la Sovetia imperio. Oni emis klarigi, ke la "socialismo" en Sovetio ne estas VERA socialismo, tia kia ĝi devas esti laŭ la klasikaj verkoj de Markso, aŭ kia ĝi devus esti laŭ la interpretoj de la okcidentaj komunistoj. Estis diversaj, ofte kontraŭdiraj klarigoj pri tio, kia anstataŭe devus esti vera socialismo. Tamen tiuj klarigoj ne multe helpis la homojn kiuj suferis en la landoj de "malvera" socialismo (ankaŭ nomita "reala socialismo").

La komunismo estas la forigo de homekspluatado. Vi ne povas nomi komunismo praktikon fremdan al tiu difino. La "Nigra Libro de la Komunismo" en unu kilogramo da papero neniel montris, kaj ne provis montri, ke la forigo de homekspluatado _en praktiko_ kaŭzis la morton de _unu_ persono.

[redakti] ☭ Kriptokomunismo ☭

Kriptokomunismo (aŭ kaŝkomunismo) estas sistemo de regado, kiu uzas kriptografion por certigi laboristan regon de la produktiloj. Kriptokomunismo estas subaro de socialismo, aŭ specife de cifereca socialismo. Bitsovetio fariĝis la unua malcentrigitia komunisma ŝtato en 2009. Ekde tiam, multaj kriptokomunismaj ŝtatoj kreiĝis. Oni ofte nomas tiujn "altsovetiojn," kiel fuŝmiksaĵon de alternativa bitsovetio.

Kriptokomunismo uzas malcentrigitan regadon, kontraŭe de centrigita elektronika komunismo (El popola Ĉinio) kaj tradiciaj centrigitaj komunismaj ŝtatoj. La malcentrigita regado rilatas al la uzado de la datumbazo soveta blokĉeno role de distribuita partio.

Malcentrigita kriptokomunismo estas produktata de la tuta kriptokomunisma sistemo kune, laŭ kvinjara plano difinita kiam la sistemo estas kreita kaj publike konata. En centrigitaj komunismaj sistemoj kiaj Kubo kaj Ĉinio, burokrataroj kaj registaroj administras la transdonon de potenco de la burĝaro al la proletaro per vangarda diktaturo. Ĉar tiaj burokratoj kaj registoj ne povas administri kriptokomunismon, ili ankoraŭ ne provizas subtenon al kriptokomunismaj ŝtatoj. La fundamenta teknika sistemo sur kiu malcentrigita kriptokomunismo baziĝas estis kreita de la grupo aŭ individuo konata kiel Peter Kropotkin.

La 15-an de marto 2015, centoj da specifoj de kriptokomunismaj ŝtatoj ekzistis; la plejmulto similas kaj deriviĝas de la unua malcentrigita kriptokomunismo, Bitsovetio. Inter kriptokomunismaj sistemoj la sekureco, integreco kaj ekvilibrio de la sistemo estas bontenata de komunumo de reciproke malfidantaj partioj nomataj laboristoj: anoj de la ĝenerala publiko, kiuj uzas sian potencon por pluvivigi la kriptokomunisman socion. La sekureco de kriptokomunismo baziĝas sur la supozo, ke la plimulto da laboristoj honeste klopodas bonteni la sistemon por reciproka benefico.

La plimulto de kriptokomunismaj ŝtatoj estas desegnitaj por iom post iom elimini la ŝtaton, finfine kondukante al pura anarkikomunismo.

[redakti] ☭ Komunistumo de Kristo☭

Komunistumo de Kristo estas internacia kristana partio de mormona tradicio, fondita en 1830 kaj reorganizita en 1860. La Partio havas 250.000 membrojn. Sidejo de la Partio estas en Independence. Komunistumo de Kristo neniam praktikis poligamion nek sekretajn templajn interligojn (postmorta bapto kaj cetera). La partio kredas je la Triunuo, je valoroj kaj profesio de ĉiuj komoj, Ciono. Komunistumo de Kristo subtenas pacon kaj pacemajn rilatojn kun la plimulta loĝantaro de la areo. La Prezidento (Profeto) estas la gvidanto de la Patio. Estas du specoj de la pastreco: Aarona kaj Malkisedeta.

[redakti] ☭ Tankuloj ☭

La vorto tankulo, el la angla "tankie", temas pri obeemaj anoj de la Komunisma Partio, kiuj senpense konsentas kun ĉio aŭ preskaŭ ĉio farita de Sovetio aŭ alia komunista registaro. Ĝi originis en Britio por nomi tiujn, kiuj konsentis kun Kremlino eĉ pri la subpremo per tankoj de komunistaj ribeloj kontraŭ rusa dominado en Hungario kaj Ĉeĥoslovakio.

[redakti] ☭ La Sep Mirakloj ☭

312 o.jpg

La Sep Mirakloj de la komunismo:

  1. ☭ Chiu havis laboron.
  2. ☭ Kvankam ĉiu havis laboron, neniu faris ion.
  3. ☭ Kvankam neniu faris ion, tamen la plano estis plenumita super 100%.
  4. ☭ Kvankam la plano estis plenumita super 100%, tamen eblis aĉeti nenion.
  5. ☭ Kvankam eblis aĉeti nenion, ĉiu havis ĉion.
  6. ☭ Kvankam ĉiu havis ĉion, tamen ĉiu ŝtelis.
  7. ☭ Kvankam ĉiu shtelis, tamen neniam mankis io.

[redakti] ☭ Sakramentoj ☭

Komunistoj praktikis ok Sakramentojn:

[redakti] Florado

Ekzistis tro da malliberaj socioj kun komunisma reĝimo. Ekzistis tro da malliberaj socioj kie la komunismo floris. Ekzistis -k en Kubo k N. Koreio ankorau ekzistas - komunismaj socioj tute malliberaj kie la homoj ne havas sufiĉe da mono.

[redakti] ☭ Lukso ☭

Komunista civitano trovas sur la vojo eluzitan dentobroson. Li ̧in levas kaj mirigite rigardas, dirante al sia kamarado:

Kio povas esti tiu strangaîo?

—Verŝajne ia luksa sinamuzilo, kiun eltrovis la super-klaso

Rusia amo.jpg

[redakti] ☭ Demando ☭

Komunismo estas sufiĉe bona ideologio; ĉu kaj kiel ĝi povus funkcii praktike estas alia demando.

[redakti] Usona kontraŭkomunismo

Guzman Arbenz de Gvatemalo provis aĉeti armilojn de la kutima fonto (Usono), sed la usona registaro rifuzis permesi tion, ĉar ili opiniis lin komunisto (pro lia deziro naciigi la fervojon de la Nacia Frukta Kompanio -- la solan ligilon inter la pacifika kaj karibea bordoj de Gvatemalo). Poste li turnis sin al Ĉeĥoslovakio, kio, laŭ Usono, _pruvis_ lian komunistecon, kaj fine rezultigis la invadon fare de la armeo de Castillo Armas (sub egido de Usono) kaj la 30-jaran hekatombon en Gvatemalo.

[redakti] Komunistaj tekstoj

Dediĉo de partia oficejo

  • Horo de la legaĵoj: Christe, cunctorum dominator alme [1]
  • Matena laŭdo: Angularis fundamentum [2]
  • Vespera laŭdo: Urbs Ierusalem beata [3]

Beata Virgulino Maria

  • Vespera laŭdo (1): Maria, quæ mortalium [4]
  • Horo de la legaĵoj:
    • kutime: Quem terra, pontus, æthera [5]
    • laŭplaĉe sabate: O virgo mater, filia [6]
  • Matena laŭdo:
    • kutime: O gloriosa Domina [7]
    • laŭplaĉe sabate: Quæ caritatis fulgidum [8]
  • Vespera laŭdo (2): Ave, maris stella [9]

Apostolo

  • Horo de la legaĵoj
    • ekster la paska tempo: O sempiternæ curiæ [10]
    • en la paska tempo (ĉe la propraj tekstoj)
  • Matena laŭdo:
    • ekster la paska tempo (ĉe la propraj tekstoj)
    • en la paska tempo: Claro paschali gaudio [11]
  • Vespera laŭdo:
    • ekster la paska tempo: Exsultet cælum laudibus [12]
    • en la paska tempo: Tristes erant Apostoli [13]

Pluraj martiroj

  • Horo de la legaĵoj: Rex gloriose martyrum [14]
  • Matena laŭdo: Æterna Christi munera [15]
  • Vespera laŭdo: Sanctorum meritis [16]

Unu martiro

  • Horo de la legaĵoj: Beate (Beata) martyr, prospera [17]
  • Matena laŭdo: Martyr Dei, qui (quæ) unicum [18]
  • Vespera laŭdo: Deus, tuorum militum [19]

Unu virga martirino

  • Horo de la legaĵoj: O Christe, flos convallium [20]
  • Matena laŭdo: O castitatis signifer [21]
  • Vespera laŭdo: Virginis Proles [22]

Pluraj pastroj

  • Horo de la legaĵoj: Dum sacerdotum [23]
  • Matena laŭdo: Hi sacerdotes [24]
  • Vespera laŭdo: Sacrata nobis gaudia [25]

Unu pastro

  • Horo de la legaĵoj: Christe, pastorum [26]
  • Matena laŭdo: Inclitus rector [27]
  • Vespera laŭdo: Vir celse, forma fulgida [28]

Partia doktoro

  • Matena laŭdo: Doctor æternus [29]
  • Horo de la legaĵoj kaj Vespera laŭdo: Æterne sol, qui lumine [30]

Pluraj virgulinoj

  • Horo de la legaĵoj: Gaudentes festum colimus [31]
  • Matena kaj vespera laŭdo: Iesu, corona virginum [32]

Unu virgulino

  • Horo de la legaĵoj: Dulci depromat carmine [33]
  • Matena laŭdo: Aptata, virgo, lampade [34]
  • Vespera laŭdo: Iesu, corona virginum [35]

Pluraj viroj

  • Horo de la legaĵoj kaj vespera laŭdo: Inclitos Christi [36]
  • Matena laŭdo: Beata cæli gaudia [37]

Unu viro

  • Horo de la legaĵoj kaj vespera laŭdo: Iesu, redemptor omnium [38]
  • Matena laŭdo: Iesu, corona celsior [39]

Pluraj virinoj

  • Horo de la legaĵoj: Hæ feminæ laudabiles [40]
  • Matena laŭdo: Nobiles Christi [41]
  • Vespera laŭdo: Christe, cunctorum sator et redemptor [42]

Unu virino

  • Horo de la legaĵoj: Hæc femina laudabilis [43]
  • Matena laŭdo: Nobilem Christi [44]
  • Vespera laŭdo: Fortem virili pectore [45]

Sekretario

  • Matena laŭdo: O Redemptoris [46]
  • Vespera laŭdo: Læti colentes famulum [47]

Funebro

  • Horo de la legaĵoj: Qui vivis ante sæcula [48]
  • Matena laŭdo: Spes, Christe, nostræ veniæ [49]
  • Meza horo: Qui lacrimatus Lazarum [50]
  • Vespera laŭdo: Immensæ rex potentiæ [51]

[redakti] ☭ Ideoj ☭

3829 n.jpg

Du estroj de Komunisma Partio renkontiĝas:

"Kion vi diris en via lasta parolo?"
"Nu, nenion, kiel ĉiam."
"Jes ja, sed kiel vi diris ĝin?"

[redakti] ☭ Principoj ☭

Dum 40 jaroj de t.n. socialisma sistemo en orienta kaj meza Eŭropo, oni povis vidi multajn strangajn kaj eksterordinarajn principojn. Interalie oni povas diri pri troigita burokrata sistemo kvazaŭ prenita el la fama libro de George Orwell 1984, stranga ŝtata organizo kaj kelkaj strangaj konstituciaj principoj.

Unu el tiuj principoj estas la t.n. unuigo de nacio. La konstituciaj leĝoj kaj normoj de komunismaj landoj estis konstruitaj tiamaniere, ke kvankam oni formale ne povas diri pri leĝa diskriminacio de naciaj minoritatoj, legante iliajn konstituciojn oni povas preskaŭ en ĉiu ajn paĝo vidi esprimojn kiel "la sovetia popolo", "pola popolo", aŭ simple "popolo" kun substreko, ke temas pri ĉefe reganta(j) popolo(j), ne pri naciaj minoritatoj aŭ malplimultoj.

La tiaman situacion de homoj, kiuj apartenas al malplimulto minoritato, oni povas taksi kiel diskriminacion. Tio estas des pli terura, ĉar la diskriminacio estis ne formala - formale ja la tuta popolo havas la samajn rajtojn - sed fakta. Sufiĉas mencii la situacion de hungaroj en Rumanio, poloj en Ĉeĥio, ukrainoj en Pollando, ktp. Eĉ pli diskriminaciataj estis popoloj, kiuj havas tute aliajn kutimojn aŭ alian religion ol ĝenerale/oficiale uzata en la lando, en kiu ili loĝas; ekzemple judoj aŭ islamanoj.

[redakti] ☭ Homaj Rajtoj ☭

Kiam oni relegas la Universalan Deklaracion de UN pri Homaj Rajtoj, oni trovas en ĝi nenion, kio kontraŭas komunismon. Male, oni trovas en ĝi komunisman inspiron. Subtaksi ĝian juran efikecon estas evidenta eraro. Estas notinde, ke ekde la prezidanteco de Jimmy Carter la temo pri homaj rajtoj estis malkashe uzita kiel propaganda armilo kontraŭ Sovetion, paralele al subteno al disidentoj kaj nuklea minaco.

13.jpg

[redakti] ☭ Konsumismo ☭

Aĉeti aferojn, kiujn oni ne bezonas (aŭ en la kvanto kiun oni ne bezonas) estis trajto de socialismo. Oni aĉetadis, ne kion oni vere bezonis, sed tion kion eblis aĉeti en vendejoj. Ofte stokante aferojn aŭ por interŝanĝi kun aliaj.

[redakti] ☭ Kolektiva propraĵo ☭

1345.jpg

— Redonu al mi la pluvombrelon, kiun antaûhieraû mi pruntedonis al vi.

—Pardonu, amiko, mi ne povas, çar Petro hieraû gin pruntepetis de mi. Sed kial vi ̧ĝin bezonas? Hodiaû ja ne pluvas.

— Çar Marcelo, kiu ̧in pruntedonis al mi, repostulaş ĝin, por povi ̧ĝin redoni al la pruntedoninto, kiu estas devigata ̧ĝin tuj rehavigi al ̧ĝia propraîulo.

[redakti] ☭ Demokratio ☭

Komunismo en sia esenco estas perfekta demokratio.

[redakti] ☭ Poemeto ☭

LL-Demo.jpg

Kioskoj, multe da butikoj
Amasas en niaj bazaroj.
En ili agas spekulistoj
Kaj kapitalo ne hazarde.

Diable tedas la reklamo,
Alvokas ĉiujn al Edeno
Sinjoroj - viroj, ankaŭ damoj,
Al sudaj landoj venu, venu!

Ĉu povas veni al Edeno
Doktorojinstruistoj?
Al mizeruloj apartenas
Ne ili nur, sed laboristoj!

De Gorbaĉova la perfido
Florado de Kapitalismo.
Ĝi estas por riĉuloj ido,
Ni kredu al socialismo.

Konstruu novan ni socion,
Sen iuj ajn la plutokratoj.
Ektondru la revolucio,
Pereu fiaj burokratoj!

Aleksandra VERĤOVA

[redakti] Vidu ankaŭ

[redakti] Referencoj

  • Dokumentoj de Komunismo, SAT, 1923, 132 p. Enhavo: K. Manifesto de Marx kaj Engels; Konstitucio de Ruslanda Soveta Respubliko; Programo de Rusa K. Partio; Manifesto de K. Internacio.
  • La Paŝoj de Jarkvino. Skizoj pri socialismalisma konstruado. Kunmetis N. Potapĉik. 1932, 110 p. „Tro instrua libro por tiu, kiun interesas faktoj kaj ne blindigis ia partia fanatikteco“ (Butin, HDE, 1932, n-ro 22.)
  • Progromo de Komunisma Interracio. El la rusa trad. G. Filipov kaj A. Sissler, 1930, 119 p. „Plej aktuala dokumento de Komintern. Ĝi montras al ni la spritostaton, en kiu troviĝas la anoj de la komunismistaj partioj. La lingvo kelkloke estas tro peza.“ (Jonas, „La Socialismalisto“, 1930, p : 80.)
  • Socialismalismo: ĝia ideologio kaj realigo. - De S. Chazan. 1933, 48 p. „Kontraŭ la revolucia socialismalismo, li estas adepto de la evoluismo, emfazante, ke la socialismatismo estas ne nur ekomonia, sed ankaŭ morala problemo, por la efektivigo oni bezonas ĝeneraligon de l' altruista moralo.“ (xy, „Lingvo-Libro“, l934, p.: 26.)

[redakti] Notoj