Martha's Vineyard

El Neciklopedio

Iri al: navigado, serĉi

"Pardonemeco superas justecon"

~ Zamenhof pri tute alia afero

Martha's Vineyard (apud la malgranda Chappaquiddick Island) estas insulo lokita malproksimigita de la marbordo ĉi tiu de Usono, sude de Kastru Cod, formante parto de aliaj ekstercentraj regionoj. Ofte estas raportita kun la nomo de "the Vineyard" (la Viñedo). Kun area de tereno de 87,48 mia² (231,75 km²), Martha's Vineyard estas la insulo numeras 57 sed granda de Usono kaj la tria sed granda de la amerika marbordo oriente.

Ĉi tiu lokalizita en la graflando de Dukes, Massachusetts, kiu inkludas tambien Cuttyhunk kaj aliaj Insuloj Elizabeth same kiel la insulo de Nomans Land. Estis sidejo de konata komunumo de Surdeco usonano, en konsekvenco, ĝi kreis Lingvon de signoj|lingvo de evoluinta signoj en la insulo de Martha's Vineyard.

La insulo estas konita ĉefe kiel kolonio de somero, nur estas atingebla ŝin por maro kaj aero. Tamen, lia jara loĝantaro pliigis konsiderinde de la jaroj 60. Studo de la Komisiono de Martha's Vineyard malkovris ke la kosto de vivi en la insulo estas ĉirkaŭ 60% sed multekosta kiu la nacia mezumo kaj la prezoj de la loĝejo estas ĉirkaŭ 96% de sed ekonomia valoro.

1342.jpg

Aerfoto de la insulo

[redakti] Historio

[redakti] Tuŝo

8872 o.jpg

En komenco, inhabitada por la denaska tribo Wampanoag, Martha's Vineyard estis konita en lia lingvo kiel Noepe aŭ "tero inter la fluo". Malgranda insulo de la sudo estis enoficigita Martha's Vineyard por la angla esploristo Bartholomew Gosnold kiu zarpó direkto al la insulo en 1602. La nomo estis transferido frue al la granda insulo. Sekve la oka angla posteulo kiu loĝis en Usono metis la nomon de la bopatrino de Gosnold kaj lia filino, kiu mortis en la infanaĝo, la du nomis Martha. Gosnold Probable nomis al la insulo Martha's Vineyard por lia filino baptita en St James's Church (aktuala St Edmundsbury Cathedral), Bury St Edmunds en la angla graflando de Suffolk. Martha's Vineyard estas enterigita en la tombejo Great Churchyard Kie kuŝas fronte al la ruinoj Abbey inter St Mary's Church kaj la katedralo.

Por tempo la insulo estis konita kiel Martin's Vineyard (eble por la kapitano de la ŝipo de Gosnold, John Martin); multaj isleños por la 1700 ŝin nomis por ĉi tiu nomo. La konsilo de Usono sur geografiaj nomoj laboris en estandarizar la nomoj de la lokoj post la 19a jarcento, inkludante la uzo de apostrofes. Malgraŭ tio kaj por tempo la oficiala nomo estis Martha's Vineyard, sed la komitato ŝanĝis lian decidon enirante en la 20a jarcento farante ke Martha's Vineyard estu unu el la malmultaj lokoj de Usono kiun ĝi portas la apostrofe posesivo.

[redakti] Estis kolonia

Li-05-eta.jpg

Tute senrilata bildo

La asentamiento angla havis liajn originojn en la akiraĵo de Martha's Vineyard, Nantucket kaj la insuloj Elizabeth por Thomas Mayhew de Watertown, Massachusetts. Mayhew Laboris malalta ilin ordigas de du anglaj proprietuloj de la insuloj kaj dum lia vivo havis amikajn rilatojn kun la Wampanoag de la insulo, en parto por esti afabla kun la honoro de liaj teroj. Lia filo, ankaŭ Thomas Mayhew, ĝi komencis la unua asentamiento angla en 1642 en Great Harbor (sed postrestu Edgartown, Massachusetts).

La junulo Mayhew komencis relacion kun Hiacomes, denaska proksimulo baratano, kio eventuale lin portas al igi al la familio de Hiacoomes al la kristaneco. Al la longa, la plimulto de la tribo faris kristana inkludante al la paw-waws (ĉefas spiritaj) kaj sachems (ĉefas politikaj). ĝi povus diri ke estis la unua preĝejo misionera intercultural en la historio de la protestantismo (la laboro de Eliot komencis malmultajn jarojn poste). Ĉiu similas indiki ke la metodo de Mayhew estis notinde libera de kultura imperiismo, ĝi ofte dividas de aliaj misioj tiel de tiu kiel de aliaj epokoj. Pli antaŭita la jarcento, dum la Milito de la Reĝo Philip, la grupo tribal de Martha's Vineyard ne kunigis al liaj parencoj tribales en la levantamiento kaj ili restis armitaj, atesto de la bonaj rilatoj establitaj de la Mayhew kiel ĉefoj de la angla kolonio.

Pedalo.jpg

La junulo Thomas Mayhew perdis en alta maro dum ĝi navigis al Anglio en 1657. La loko de kie adiaŭis igis memorial kreita de la tribo Wampanoag kaj estas antaŭgardita nuntempe. La finas Mayhew prenis la ĉefecon de la angla ekspedicio de la misio india, la rilato de Mayhew daŭrigis dum tri generacioj sed.

La alfabetización india en la lernejoj fonditaj de Mayhew kaj donitaj de Peter Folger, avo de Benjamin Franklin, ĝi iris de la unuaj nativoamericanos en gradigi en Harvard de Martha's Vineyard, inkludante la filo de Hiacoomes, Joel Hiacoomes. "La ŝipo Joel Hiacoomes dividis, same kiel ĝi revenis al Boston post mallonga vojaĝo antaŭ la ceremonio de gradeco dronis en la marbordo de Nantucket. Caleb Cheeshahteaumauk, La filo procedente de Sachem de Vineyard Haven gradigis en Harvard en la promocio de la 1665 (Moneghan, Kaj.J., 2005, p.59.). La parolado en latino de Cheeshahteaumauk al la korporacio (New England Corporation), kiu komencu "Honoratissimi benefactores" (tre estimindaj benefactores), ĝi konservis. (Gookin, Laŭ ĝi citas en Monaghan, 2005, p. 60.). (Gookin, as quoted in Monaghan, 2005, p. 60.) Estis alfabetizados en Wampanoag en studoj de anglo, hebreo, greko kaj latino. Ĉiuj denaskaj gradigitaj estis forpasante malmulta tempo post fini liajn kurojn kaj studojn. Tamen, estis multaj predicadores denaskaj en la insulo kiun ili predikis en la anglikanaj preĝejoj.

En 1683, Dukes County, Nov-Jorko estis korpigita inkludante Martha's Vineyard. En 1691, la kompleta graflando estis transferido al la malnova provinco de la golfeto de Massachusetts, disdonante la teritorio inter Dukes County, Massachusetts kaj Nantucket County.

[redakti] 19a jarcento

2226.jpg

Kien estas Skotolando?

Same kiel en la proksima insulo de Nantucket, Martha's Vineyard faris elstara en la 19a jarcento por la industrio ballenera, dum kiuj, la ŝipoj vojaĝis ĉirkaŭ la mondo al la ĉaso de la balenoj por atingi la oleon kaj la grason de baleno. La trovo de petroleo en Pennsylvania donis komencon al malkara fonto de oleo por lumturoj kiujn ĝi portis preskaŭ al la kolapso de la industrio al la kompleta en 1870. Al la alveni en 1872 la fervoja linio Old Colony al Woods Hole en la kontinenta parto, ili komencis proliferi en la insulo la restadejoj de somero, kiel en la komunumo de Harthaven, establita de William H. Hart. Kvankam la insulo devis lukti ekonomie kun malmoleco laŭlonge de la Granda Depresio, lia reputacio kiel centro turístico kaj por la riĉuloj daŭre kreskis. Kontinua estante grava loĝantaro de la tribo Wampanoag en Vineyard, lokitaj ĉefe en la loko de Aquinnah. Aquinnah Estis konita en la malnova tempo kiel Gaja Head, ĵus renombró al lia originala nomo amerindio, lia signifo en Wampanoag estas "tero sub la monteto".

[redakti] Estis moderna

La lingvisto William Labov skribis lian provon de Master of Arts alproksimigas de la ŝanĝoj en la angla dialekto de Martha's Vineyard.[6] Ĉi tiu studo de 1963 estas ĝenerale rekonita kiel verko seminal por la fondo de la socilingvistiko. [7]

La 18 de julio de 1969, la insulo ricevis internacian konatecon kiam Mary Jo Kopechne forpasis en akcidento kiam stiris apud la usona senatano Edward "Ted" Kennedy en Dike Briĝo. La ponto transiris Pocha Pond, Chappaquiddick Island (malgranda insulo kiun vi konektu Vineyard kaj parto de Edgartown). Estis pensita kiel ponto por ke ĝi al li transiris la homon al piedo aŭ en biciklo, tiel kiel de tempo al tempo iu veturilo de kriz-okazoj kiam garantiis la kondiĉojn de lia paŝo. Nuntempe, ĝi permesas ke la veturiloj 4x4 kun pasas transiras la ponton rekonstruita.

6853 o.jpg

La 23 de novembro de 1970, en la Atlantika oceano okcidente de Aquinnah, Simas Kudirka, marinero sovetia de nacionalidad lituana provis dizerti al Usono saltante al ŝipo de guardacostas de sovetia ŝipo. La guardacostas donis permeson al taĉmento de la KGB por ke ili tuŝis la barkon kun la konsekvenca aresto de Kudirka portante ĝin de revenita al la tiam Sovetio.

En 1974, Steven Spielberg ruliĝis la filmon Ŝarko en Martha's Vineyard. Spielberg Selektis al la denaskaj de la insulo: Christopher Rebello kiel "Estro Brody", plej granda filo de "Michael Brody", Jay Mello kiel la juna filo "Estu Brody" kaj ĝi Legas Fierro kiel "S-rino. Kintner". [8] Apudaj de la insuloj aledañas aperis en la filmo kiel ekstraj. Sed postrestas, denove ruliĝus scenojn de Ŝarko 2 kaj Ŝarko: la venĝo en la insulo. En junio de 2005 la insulo okazigis la tridekan datrevenon de Ŝarko kun semajno en omaĝo al la filmo.

Afliktita kun la redistribución, en 1977, Martha's Vineyard provis disigi de la commonwealth de Massachusetts apud la insulo de Nantucket kaj igi la staton 51 de Usono. [9]

La 5 de marto de 1982, John Belushi forpasis por superdozo en La Anĝeloj, kvar tagoj poste estis enterigita en la tombejo Abel's Hill en Chilmark. En lia tombo estas la frazo "Though 1a may be gone, Rokenrolo 'N' Roll lives on." (Kvankam povas esti mortita, la Rokenrolo 'N' Roll eĉ vivas). Al kaŭzas la kontinuajn vizitojn al lia tombo kaj la minacoj de vandalecoj lia korpo estis kopiita al alia loko ene de la tombejo. Multa homo vizitas lian tombon kaj en somero inkluzive amasigas de rubo: tedaĵoj de biero, porros kaj aliaj «memoroj» por Belushi.Ŝablono:Ĝi citas postulita

Martha's Vineyard estis la centro de internacia atento kiam la Usono prezidanto Bill Clinton pasis liajn feriojn en la insulo dum lia prezidanteco apud lia edzino, Hillary Clinton kaj lia filino Chelsea. Dum kiu la familio Clinton faris fama al la insulo dum la freŝaj tempoj, en la 18a jarcento, alia fama prezidanto, Ulysses S. Grant Estis vizitanto en somero starigante en la domo de Gengibre, en Oak Bluffs.

La 16 de julio de 1999, avioneta frakasis fronte al la marbordo de Martha's Vineyard costandole la vivo al la piloto John F. Kennedy, Jr., Lia edzino Carolyn Bessette kaj lia fratino Lauren Bessette. La patrino de Kennedy kaj malnova unua damo, Jacqueline Kennedy Onassis tenio domo en Aquinnah ĝis lia fallecimiento en 1994.

En somero de 2000, ĝi burĝonas de tularemia, ankaŭ konita kiel febro de la kunikloj, ĝi provokis forpason kaj ĝi estigis la intereson de la CDC, kiu volis provi la insulon kiel tereno potencial de esploro por la diseminación por aerosol de la Francisella turalensis. En la someroj kiuj sekvis, ĝi identigis al Martha's Vineyard kiel la sola loko de mondo en kiu kazoj de turalemia dokumentitaj produktis al rezultas de tranĉi la gazonon. Ŝablono:Ĝi citas postulita Eblas kiu la esploro estas valora por la antaŭzorgo de la bioterrorismo.

[redakti] Aliro

Martha's Vineyard estas lokita proksimume al 3,5 mia de la suda marbordo de Kastru Cod. ĝi aliras por ferry kun eliroj de Woods Hole, (Massachusetts) kaj aliaj pramŝipoj dividas de Falmouth, New Bedford, Hyannis kaj Quonset Point, (Rhode Island). Ekzistas aera servo de Boston kaj (dum la sezono de junio al oktobro) de Providence, Nov-Jorko, Filadelfia, kaj Vaŝingtono PK al la flughaveno de Martha's Vineyard. La servo reguligi de transporto operacias inter pluraj risortoj de ferries kaj la stacidomo de Amtrak en Providence. Amtrak Havas rilatojn kun la ferries la tuta jaro.

[redakti] Loĝantoj

La najbaroj de Martha's Vineyard ŝin nomas "la Viñedo" kaj liaj loĝantoj "viñadores."

[redakti] Lingvo

La Usona Signolingvo estas lingvo bazita sur la Franca Signolingvo kaj la natura signolingvo de la insulo Martha's Vineyard. La Usona Signolingvo estas kreola lingvo ( t. e., natura signolingvo ), bazita sur la Franca Signolingvo, la signolingvo de la insulo de Martha's Vineyard, kaj iuj hejmaj signoj de Usonaj surduloj. La signolingvo de Martha's Vineyard estis derivita el "Old Kentish Sign Language" ( = "Malnova Signolingvo de Kent" ) el Kent, en Britujo.

Content Navigation