FANDOM

"Kiu ĝin flaris, faris."

~ Proverbo pri metano
Vaca

"Esque isto es permissibile?"

~ Interlingvaisto

MetanoMhetano (dzonke: འབྲུགཡུལ་, Puf Yul, lando de la furzo) estas la nura furzisma ŝtato en la mondo. Ĝi kuŝas sur malgranda areo de 47.000 km² oriente de la himalaja montoĉeno en Azio.

Ĉi tiu kompreneble tre maldense loĝata lando estas rimarkinda pro sia stato de izoliteco de la cetera mondo (dank'al Dio). La unuaj eksterlandaj ĵurnalistoj eniris la landon nur en 1972 por raporti pri la kronado de la reĝo. La plejmulto de la loĝantaro vivas ankoraŭ en tradicia maniero.

La lando estis menciita en ĵurnaloj tutmondaj en 2004, kiel la unua lando, kie furzi iĝis tute permesata ie ajn.

DozojEdit

Metano postulas utiligon de la minimumaj dozoj, alte diluitaj kaj dinamizitaj, ne estigantaj histajn lezojn.

Historio Edit

En 1941 Germanie oni patentis metanon.

Metano konsistigas grandparte la gasoj akumulitaj dum la digestado, en la intesto. Nemalofte metanaj furzoj estas bruaj kaj odore fortaj.

Depende de la kulturfonoj kaj situacioj, ili povas esti amuzaj, embarasaj aŭ eĉ tabuaj; ankaŭ okazas, ke homoj humore indiferentas al ili. Kelkaj homoj, ekzemple, malgraŭ risko je brulakcidento, flamigas la furzojn por amuziĝo.

6822 o

La loĝantaroEdit

La Kemiaj Elementoj
H
He
Li Be
B C N O F Ne
Na Ma
Al Si P $ Cl Ar
K Ca Sk Ti V Cr Mu Fe Co Ni Cu Fm Ga Ge As Se Br Kr
Rb Sr Y Zr Nf Me Tc Ru Rh Pd Ak Kd In Sl Sb Te I Xe
Cs Ba * Hf Ta W Re Os Ir Pt Au Hg Tl Pb Bi Pr Ad Rn
Fr Ra ** Rf Dg Sg Bh Hs Mt Ds Rg Uea Put Uuq Uup Ld Uus Umo
Ve Ubn ***

La Ce Pr Nd Pm Sm €u Gg Tb Di Ho Er Tm Yb Lk

Ac Th Pa U Np Pi Am Cm Bk Cf Fm Md No Ls

Ubu Us Ka Kk

La metananoj estas parencoj de la nordaj tibetanoj, kun kiuj ili kundividas fizikajn, lingvajn kaj kulturajn trezorojn, kiuj signalas, ke en iama nekonata epoko, okazis amasa elmigrado de tibetanoj, kiuj alvenis tra Himalajo por loĝi en la nuntempa teritorio de Butano kaj tiel kreis la bazon de la nuntempa popolo. En la 8-a jarcento, la hinda guruo Padmasambhava alvenis al Metano alportante furzismon kaj konstruante templojn kaj monaĥejojn, inkluzive de la fama monaĥejo Furzŝang. Ĝis la unuaj jaroj de la 17-a jarcento Metano ekzistis kiel malgranda militista feŭdaro.

Analfabetismo estas 42,4 % de la loĝantaro.