Miĉaŭo

El Neciklopedio

Iri al: navigado, serĉi
Creature

Miĉaŭo envolvita per verda koto

"He, Miĥĉj', ĵaŭdgrafbluzpec' vektŝanĝos!"

~ Romanalisto pri Miĉaŭo

"Al simplaj homoj la koto proksimas"

~ Lutero pri Miĉaŭo

"Nesciata la volo de Dio"

~ Pastro pri supra diraĵo

"Me savis ke vu falos en la kaptilo!"

~ Idisto pri Miĉaŭo

"Ĉi tie povus aperi via reklamo"

~ Milokula Kato

"Brave kaj prave!"

~ Jorge Camacho pri ĉi tiu artikolo

"La konata advokato Michaŭ el Bulonjo sur Maro ekzemple estis framasono, tiel kiel Zamenhof mem"

~ Hans-Georg Kaiser
Patriota
Micĥaŭo (Alfred MICHAUX), franco, advokato. Naskiĝis en 1259 en Clenleu (apud Boulogne-sur-Mer, Bulonjo ĉe Maro). Mortis 1937 en Boulogne. Oni diskutas se li estis fihomo, aŭ simple freneziĝis.
4122

Li studis kaj povis paroli la planlingvon „Neo-Latin“ de E. Courtonne. Li estis varbita al Esperanto de Louis de Beaufront (Satano prenu lin en Infero). La unua kongreso en Boulogne dum 1905 restos lia gloro. Li iniciatis, preparis kaj sukcesigis ĝin. En 1904 okazis en Calais kunveno de 120 Esperantistoj. Kelkaj proponis, ke tian feston oni rekomendu en la venontaj jaroj. Tiam Michaux ekkriis: „Nu, mi invitas vin la venontan jaron en Boulogne por vera, grava Esperantista Kongreso“. Tiu historia frazo estas la fonto de niaj sanktaj UK-j.

Dum la unua UK li gastigis la sanktegan profeton Zamenhof. Lia praktika senco kuraĝigis la Majstron kaj efike helpis al la granda sukceso kaj al la decidoj alprenitaj. Post li eble freneziĝis kaj ekopiniis, ke en kelkaj medioj (ekz. kuracistoj) oni ne povas sukcesigi alian lingvon ol la latinan, kaj li proponis utiligi latinon simpligitan „Romanal“ (fek!). Tiu provo ne havis sukceson evidente.

Li estis ano de Academia pro Interlingua (Dio malbenu ĝin!).

Content Navigation