Mikroondo

El Neciklopedio

Iri al: navigado, serĉi

"Elmetu mielon, muŝoj alflugos"

~ Zamenhof pri mikroondo

"Oba ca amemi femó, a plusa facilora pleze mei"

~ Reformisto
Mikroondo estas speco de radioondo, unue inventita de la Hotentotoj por telegvidi bumerangojn. Hodiaŭ oni uzas por difekti picojn, kaj por mortigi vespojn.
Microwave

[redakti] Nerda aldono

Vere mi ne scias kio tio sube signifas. Ŝajnas io pri nova forno:

Januare 1992 sciencistoj analizis datumojn de la RELIKT-1 raporto pri la eltrovo de mikroondo-forno ĉe la Moskvo-astrofizika Instituto. En ĉiuj kazo, mikroondo inkludas la tutan SHF grupon (3 to 30 GHz, aŭ 10 to 1 cm) ĉe minimumo, kie RF realigas ofte metante la pli malaltan limon ĉe 1 GHz.
Nivelmezuro en firmaj materioj aŭ pulvoroj ĝis grajnograndeco de 20 mm estas farata per mezi la validodaŭron de mikroondo kiu estas kondukita tra drato.

Oni povas klarigi tion?

[redakti] Antikvo

54

Antikvaj grekoj ja konis mikroondojn, kiu pruvas tiu citaĵo el Platono:

  • Τα μικροκύματα έχουν πολύ περισσότερες εφαρμογές σε σχέση με τις άλλες ζώνες ραδιοκυμάτων λόγω του πλούσιου φάσματός τους. Χρησιμοποιούνται για εκπομπή επίγειου τηλεοπτικού σήματος (UHF), στην εκπομπή δορυφορικού τηλεοπτικού σήματος αλλά και στις δορυφορικές επικοινωνίες γενικότερα. Εφαρμόζονται επίσης στην κινητή τηλεφωνία, στην εφαρμογή Wi-Fi, στο πρότυπο ανταλλαγής αρχείων Bluetooth, στα Ραντάρ αλλά και στους φούρνους μικροκυμάτων καθώς οι μικροκυματικές συχνότητες αλληλεπιδρούν με την ύλη.

Ankaŭ Biblio, en la originala hebrea lingvo diras pri granda miroonda forno, kie estis metita la profeto Daniel:

שרירותיים למדי. לכן, בתחומים שונים נעשית אבחנה שונה בין גל מיקרו לאור תת-אדום מרוחק ובין גל מיקרו לגל רדיו בתדירות אולטרה-גבוהה. כלומר, גל בעל אורך גל הקרוב ל-1 מ"מ עלול להחשב בתחום אחד לגל תת-אדום ובתחום אחר לגל רדיו בעל תדירות אולטרה-גבוהה.

Sed ŝajne la plej malnova citaĵo de la mikroondoj devenas el sankta Kamasutro:

सूक्ष्मतरंगें वो विद्युत चुंबकीय तरंगें हैं जिनकी तरंग दैर्ध्य एक मीटर से लेकर एक मिलीमीटर के बीच हो सकती है, या फिर इनकी आवृतियां 300 MHz (मेगाहर्ट्ज) (0.3 GHz (गीगाहर्ट्ज) से लेकर 300 GHz बीच होती है। यह परिभाषा व्यापक रूप से दोनों परा उच्च आवृति (UHF) और अत्यधिक उच्च आवृति (EHF) (मिलीमीटर तरंग) को शामिल करती है, और विभिन्न स्रोत विभिन्न सीमाओं का उपयोग करते हैं।

[redakti] Mezepoko

Diverse torture instruments

Mezepoka mikroonda forno

Dum Mezepoko, la Inkvizicio uzis la mikroondajn fornojn por bruligi herezulojn kaj sorĉistinojn ene de la eŭropa kristana emo. La nombro de mikroondadoj de inkvizicio estas:

Germanio: 25.000 (16 milionoj da loĝantoj)

Polio - Litovio: 10.000 (3,4 milionoj da loĝnatoj)

Svisio: 4.000 (unu miliono da loĝantoj)

Danlando - Norvegio: 1.350 (970.000 loĝantoj)

Anglio: 1.000

Hispanio: 49

Italio: 36

Portugalio: 4

Kiel oni vidas, la Norda Eŭropo ĉiam estis pli riĉa. Latinidaj landoj ne sufiĉe uzis la mikroondojn jam tiam, eble ĉar ili estas tro multkostaj.

[redakti] Vidu ankaŭ

Content Navigation
Aliaj lingvoj