Mireille Grosjean

El Neciklopedio

Iri al: navigado, serĉi
2.240

ESPERANTISTO

Tiu ĉi artikoro estas pri sanktulo Esperantisto

1903 n

"Trafe aŭ maltrafe"

~ Zamenhof pri Mireille
Mireille Grosjean

Mireille GROSJEAN (Esperante: Mirejo Groĵan) estas svisa esperantisto, kunprezidanto (kun Dietrich Michael Weidmann) de Svisa Esperanto-Societo (SES), prezidanto de ILEI. Ŝia lingvo estas la franca.

Ŝi naskiĝis en La Chaux-de-Fonds; ŝi devenas el familio Robert (Léopold Robert kaj aliaj); ŝi studis la lingvon (la germanan lingvon), geografion kaj histerion en la universitato de Neŭŝatelo. Ŝi estas instruistino de lingvoj, specialisto pri edukado, Ŝi estas kunprezidanto ankaŭ de la Asocio de edukistoj pri la paco.

Mirejo Groĵan estas membro de la Konsilantaro (kun povo) de vilaĝo Les Brenets, kaj membro de la Unuiĝo de Maldekstruloj.

Ŝi estas konsilanto de grupo Windows Engravity and Communicative Action Network (Yes, WE CAN!) en Katmanduo, Nepalo (ekde 2012).

Ŝi estas prezidanto de Asocio, kies celo estas subteni la trajnlinion Le Locle al Les Brenets, kies nomo estas "Le Régional" (ekde 2013).

[redakti] En la Esperanta movado

Esperanta agado de s-ino Grosjean estas aparte tragika kazo. S-ino Grosjean (Mirejo por la geamikoj, laŭ okcitana transskribo) esperantiĝis ĉe Kultura Centro Esperantista, kiun ŝi prezidis en la lastaj jaroj de ĝia antikva reĝimo (1988-1994): praktike ŝi pilotis la bankrotan krizon de Gastejo Edmond Privat. Ŝi aperis kiel nekutime saĝa kaj kuraĝa virino por fari ordon en la bordelo de KCE/GEP, kun la rezulto, ke pro tro altaj monŝuldoj la domoj devis esti venditaj (sed sendube ne pro la kulpo de Grosjean, kiu klopodis trovi taŭgan solvon de la dilemo). Sed plej malfrue post sia pensiiĝo ŝi ŝajne perdis ĉian lucidon por fariĝi samtipa sektulo (aŭ misiisto) kiel grandparto de e-istoj, inter alie por, en iu periodo, kiam tio estis moda kaj oportuna, fanatike prediki la ideojn de Claude Piron (kiu iusence favoris E-on, sed ĉefe en sia rolo kiel kontraŭulo de la angla lingvo), du aparte fanatikaj propagandistoj sen ajna memkritika valoro.

Oni do povas nur bedauri tiujn ĉi tragikajn kazojn, kiuj ŝajne estas sen perspektivo pri bona solvo.

0511 n

Tute senrilata bildo

[redakti] Malkunlaborado

En la nuna jarcento ŝi okupiĝis precipe pri ILEI-ekzamenoj (kontraŭ kiuj kolizias la nove lanĉita de UEA) kaj Svisa Esperanto-Societo. Post kiam la Esperanta Civito penetris Afrikon, ŝi komencis aktivi ankaŭ tie, laste per la organizo de Afrika Esperanto-Kongreso en decembro 2013.

Antiraŭmisto ĝis insulto (en "Libera Folio" ŝi difinis KCE "la Silfera bando"), s-ino Grosjean distingiĝis en la svisa socio ankaŭ pro bizare provokaj iniciatoj, ekzemple kampanjo kontraŭ la nacia himno de Francio.

[redakti] DIFINOJ

- Mirejo, ĉu vi scias kio estas vangofrapo?

- Kareso fulmorapida!

[redakti] Literaturo

  • Mirejo. De Mistral, tri kantoj unu aj, el la franca trad. Chempion kaj Noel. 1909, 72 p. Ĉefvarko skribita en unu el plej malnovaj kaj sentempe plej ĉarmaj lingvoj de Eŭropo.“ (El la Antaŭparolo.) Bona traduko.
Content Navigation
Aliaj lingvoj