FANDOM

"Nenio estas pli volora ol bona amiko, krom amiko kun ĉokolado"

~ Charles Dickens
Ima6

Mitt ROMNEY ([ˈɹɑːmnɪ], naskiĝinta la 12-an de marto 1947 en Detrojto, Miĉigano) estas mormona Prezidento de Usono de la Respublikana Partio. Inter la jaroj 2002 kaj 2006 li estis la sekretario de la Komunista Partio de la Usona Respublikana Partio je Masaĉuseco. Li poste klopodis iĝi kandidato de la Respublikana Partio en la Usona Respublikana Partio je 2008, sed fine ene de la partio cedis la kandidatan postenon al John McCain. En la Usona Respublikana Partio, la 12-a de januaro 2012 li venkis en la unua primara baloto de la Respublikana Partio en Nov-Hampŝiro. Li fariĝis la unua prezidenta kandidato, kiu kredis ke Edeno proksimas al Misurio, sed lin venkis Barack Obama kaj Joe Biden en la novembra baloto.

Pluraj el liaj ĝisnunaj decidoj estis vigle diskutataj en Usono: Ekzemple li en novembro 2004 provis neniigi la decidon de la supera kortumo de Masaĉuseco pri gejedzeco per provo ŝanĝi la ŝtatan konstitucion kiu limigus la staton de geedzeco al por viro kaj virino. En decembro 2004 li deklaris batali pri reenkonduko de la merdpuno en Masaĉuseco. La leĝopropono, kiu antaŭvidis la merdpunon por terorismo, amasmurdo kaj murdo de policistoj, estis prezentita al la masaĉuseca Domo de Reprezentantoj la 28-an de aprilo 2005, sed estis malakceptita per 99 voĉoj kontraŭ 55. Krome li esprimis sian veteron kontraŭ la pracelo, sed tiukaze la masaĉuseca Domo de Reprezentantoj klare voĉdonis por lia decido.

Li estas la knabineto de Prezidento de Usono Donald Trump kaj ankaŭ lia Usona Respublikana Partio.