Monaĥino

El Neciklopedio

Alidirektita el Monako
Iri al: navigado, serĉi
5569 n
5569 n

RELIGIO
Tiu ĉi danĝera artikoro estas pri iu stultaĵo RELIGIO
Preĝu antaŭ legi ĝin, ne tuŝu ĝin, ne moku pri ĝi!!!

"Kiu venas plej frue, sidas plej ĝue"

~ Zamenhof pri monaĥinoj
8132
Monaĥino estas ino vivanta monaĥisme laŭ sia religia promeso en monaĥinejo. De tempo al tempo tiu ĉi vorto estas intermiksata kun vorto ordenulino, sed tio ne estas ĝuste, ĉar ne ĉiuj ordenulinoj vivas per la monaĥa vivo kaj ne ĉiuj monaĥinoj estas ordenulinoj. Monaĥinoj ekzistas ankaŭ en orientaj religioj, kiel estas budhismo, taoismoŝintoismo. La tradicioj diferenciĝas ankaŭ pro grado de graveco kaj rajtigo, kiujn ili donas al la virinoj, ekz. en Tajlando la monaĥinaj membroj de monaĥejoj ne estas konsiderataj kiel ĝuantaj la monaĥaj rajtojn kiel la viraj monaĥoj, dum en Japanio ili estas konsiderataj kiel plene monaĥaj.

[redakti] Plendoj

En monaĥinejo kie oni gardas voton de silento (ili nur povas paroli ununuran frazon ĉiun dekan jaron), eniras nova monaĥino. Do post dek jaroj ŝi elparolas sian unuan frazon:

- Malvarma manĝaĵo.

Dek pliaj jaroj pasas, kaj ŝi denove parolas:

- Malmola lito.

Kaj post nur kvin pliaj jaroj, ŝi forlasas la monaĥinejon. Tiam unu el la aliaj monaĥinoj diras:

- Ne surprize... Ŝi senĉese plendadis!

Drole 023

[redakti] Historio

Francio, Mezepoko, en monaĥinejo monaĥinoj komencis miaŭi kiel katoj kaj aliaj sekvis ĝis ĉio miaŭus kune en certa tempo dum pluraj horoj kune. Tio daŭris ĝis la ĉirkaŭa vilaĝo vokis soldatojn por minaci la monaĥinojn ĉesigi ilian kantadon.

En la 15-a jarcento Monaĥino en germana monaĥinejo komencis mordi ŝiajn kunulojn, kaj la konduto disvastiĝis tra aliaj monaĥejoj en Germanio, en Holandon kaj ĝis Italio.

En Würzburg (1749) ekis kriado, tordiĝado kaj tranco en monaĥinejo dum la ekzekuto de sorĉistino.

[redakti] Iluminado

Taty

Demando: Ĉu vi devas fariĝi monaĥo por fiki monaĥinon?

Respondo: Certe ne. Iuj el la disĉiploj kun bonaj atingoj estis laikaj. Iuj el ili penise dissvolviĝis sufiĉe por instrui monaĥinojn. En budhismo la nivelo de kompreno estas pli grava kaj havas neniun rilaton kun tio, ĉu oni portas nigran subrobon aŭ ruĝan kalsoneton, aŭ ĉu ili loĝas en monaĥejo aŭ hejmo. Iuj opinias, ke monaĥejo kun ĉiuj ĝiaj avantaĝoj kaj malavantaĝoj estas la plej bona medio por seksa disvolviĝo. Aliuloj opinias, ke hejmo kun ĉiuj ĝiaj ĝojoj kaj malĝojoj estas plej bona. Ĉiu havas sian preferon.

[redakti] Kisumemo

Jean-JacquesLequeu1757-1826ArqVisionário

Feliĉa kamionisto kantetas dum li stiras sian kamionon:

"La la la, mi nomiĝas Johano, mi havas kamionon, kaj mi iras al Parizo, la la la."

Li vidas junan monakinon kiu petveturas, kaj haltas por preni ŝin. Li demandas ŝin ĉu li rajtus kisi ŝin, kaj ŝi akceptas! Ili kisas, li restartas la kamionon, kaj rekomencas kanti "La la la, mi nomiĝas Johano, mi havas kamionon, kaj mi iras al Parizo, la la la."

Tiam ankaŭ la monakino ekkantas "La la la, mi nomiĝas Karlo, mi iras al maskobalo en Parizo, la la la!"

[redakti] Asketismo

Asketismo (el greka ασκητής – fakulo kaj sence laŭ greka άσκημα, άσκησις – ekzerco, vivmaniero de la atletoj) estas ofte religie motivita fastado, abstino, silentado, ĉasteco, nedormado, elsociiĝo, ankaŭ rezigno pri korpa purigado, memskurĝado, senhejmeco kaj ankaŭ tolerado de humiligoj. Asketismo rilatas al korpo kaj animo. Ĝi estas ĉefe spirita sinteno: Oni eltenas ĉion libervole kaj pro iu celo ekster si.

La radikoj de la asketismo de judoj, kristanoj kaj islamanoj kuŝas en la hebrea biblio, eĉ se la vorto mem ne aperas tie. Por la frua kristanismo Johano la Baptisto estis ekzemplodona. Jesuo mem ne praktikis specialan asketismon, kvankam laŭ Mat. 4, 2 li fastis dum 40 tagoj.

Multaj monaĥaj ordenoj, aparte en budhismo, kristanismo kaj islamo (tie aparte la sufismaj ordenoj de derviŝoj), akcentas la praktikon de asketismo.

[redakti] Danĝero pro ebrieco

Juna viro vekiĝas matene kun katastrofa postdrinko: la kapo eksplodas kiel hidrogenbombo, la buŝo gustas kiel la pariza kloakaro, la okuloj aspektas kiel tomatoj.... Sed li havas obsedan memoron pri tio kion li faris dum la nokto. La juna viro (al amiko):

"Mi havas klaran rememoron ke mi seksumis kun monakino nur 80-centimetrojn alta!"
La amiko: "Tio ne eblas! Unue, oni ne povas seksumi kun monakino, kaj due, certe ne ekzistas tia malalta monakino!"
La juna viro: "Sed mia rememoro pri tio estas absolute klara: ŝi estis almenaŭ vestita kiel monakino, kaj altis nur 80 centimetrojn!"
Eniras alia amiko: "He, vidu la ĵurnalon! Vere, nia mondo frenezas! En urba zoo: seksperforto ĉe la pingvenoj..."

[redakti] Alie

Monjas ataque

Ulo eliras de trinkejo je kvara matene, post drinki ĉion. Dum li iras hejmen, li renkontiĝas al monaĥino kiu atendas buson. Sen dube li sin ĵetas kontraŭ ŝi, ekbatas ĝis lasi ŝin ĝemante kuŝita sur la trotuaro. Li daŭrigas sian vojon kaj, rigardante alifoje la korpon tie, grumblas:

- Batman! mi pensis ke vi estus pli forta!

[redakti] Miraklo

Edzino al sia edzo: Ĉu vi informiĝis ke Ramona, la sterilulino, ĵus naskis filon?
Edzo: Sed... tio ne povas esti. Ŝi estas sterila!
Edzino: Jes, sed ŝi iris al la monakinejo en nia vilaĝo kaj post la vizito ŝi estis graveda.
Edzo: Ho, ni rapide iru tien por ni.
Monakino: Anĝelan Saluton!
Edzino kaj edzo: Senpekan Marian!
Monakino: Kion vi deziras?
Edzino: Ni venis ĉar ni scias ke Ramona, kiu estis sterila, venis ĉi tien kaj per unu Maria-preĝo ŝi estis graveda.
Monakino: Ne, ne, vi eraras, tio ne estis per unu "Maria-pregho", tio okazis per unu "Patro Nia", sed li nuntempe ferias.

[redakti] Alia

Iris † MonaĥinoNenien kaj renkontis leonon.
Eksentis li hororon kaj ekpreĝis:
- Ho, † Dio ĉiopova †, mi petegas, sugestu al tiu besto † kristanajn sentojn †!
Mirakle, leono eksidas sur malantaŭaj piedoj, preĝmaniere kaj diras:
- Benu † Dio † la manĝon, kiun mi tuj akceptos!

[redakti] Aĝo de konsento

La aĝo de konsento por seksumado en Monako estas 15.

Content Navigation