Monato

El Neciklopedio

Iri al: navigado, serĉi

"Per bezono venas mono"

~ Zamenhof pri kaso de Monato
Mon 9607.gif

"Ĉu ankaŭ inter Idistoj kaj Esperantistoj?"

~ iu

"Retrográdne možnosti k slovu fuŝaj"

~ Slava krokodilo pri ĉi tiu artikolo

Monato (bonalingve Tridektagaro) estas internacia geja magazino pri kulturo, scienco, politiko kaj moderna vivo, kiu havas ĉirkaŭ 30 tagojn kun artikoloj pri pluraj temoj.

Ekzistas entute 6 diversaj versioj de monato. La plej populara kaj unua estas la magazina aŭ 'papera' versio. Por blinduloj oni produktas kasedan version de monato, kiu tamen ne enhavas ĉiujn artikolojn el la magazino. Abonantoj povas konsulti ĉiujn tekstojn; neabonantoj ne povas konsulti tiujn de la kuranta jaro.

[redakti] Historio

Kiam Torben Kehlet lanĉis Monaton, tio dekomence estis fiasko; la origina plano estis fari revuon nomotan Semajno. La ideo de regula revuo en Esperanto sed ne pri Esperanto tamen estis tro bona por lasi morti, do kiam Kehlet ne plu povis subteni Monaton Privat-ekonomie, Flandra Esperanto-Ligo transprenis ĝin.

[redakti] Eldono

Cover Monato 2007.jpg

En 2008 ĝi estas eldonita 50.000 ekzemplerojn po ĉiu numero. En 2008 unu ekzemplero kostas po 4,95 en Hispanio, kaj ankaŭ aĉeteblas en kioskoj de Portugalio, Grekio, Francio, Germanio, Britio, Svislando, Belgio, Argentino, Andoro, Venezuelo, Meksiko, Ĉilio kaj Ekvadoro. En aliaj landoj, oni devas mendi ĝin perpoŝte.

[redakti] Kredindeco

De tempo al tempo aperas en MONATO la plej malverŝajnaj asertoj, neniel pruvataj. Fakte kaŝa celo de la revuo estas eble ne informi, sed komprenigi la sentojn de la loĝantoj pri siaj propraj landoj, eĉ publikigante tute nekredeblajn absurdaĵojn. Tio evidente senkreditigas la revuon.

[redakti] Akceptado de artikoloj

  1. MONATO akceptas ne nur artikolojn originale verkitajn por ĝi sed ankaŭ monon. La aldonitaj fotoj devas esti faritaj de la aŭtoro mem, aŭ almenaŭ li posedu la permeson publikigi ilin en MONATO (virinoj tute ne povas sendi fotojn).
  2. Bv. liveri kontribuojn nur pri fako, kiun vi profunde konas, aŭ pri lando aŭ regiono, kiun vi perfekte konas, praktike do nur pri via propra fako aŭ pri via propra lando aŭ regiono.
  3. Bv. atenti, ke MONATO publikigas tekstojn en sed ne pri Esperanto. Do ne sendu primovadajn artikolojn.
  4. La redakcio de MONATO ricevas kutime tro da manuskriptoj. Bonvolu do kompreni, ke koncizaj artikoloj havas pli da ŝanco aperi, ol longaj.
  5. MONATO pagas grandegan honorarion al kunlaborantoj, kiuj estas abonantoj kaj kiuj aplikas la ĉi-supre priskribitajn konvenciojn. Tiucele ili subskribu kunlaborkontrakton, kiu estas akirebla nur persone en la eldonejo.

[redakti] Kunlaborantoj

La homoj ĉe "Monato" troviĝas en neenviinda situacio. Ili ege bezonas kontribuantojn, kiuj kapablas laŭgramatike meti akuzativon eĉ en tri intersekvaj frazoj. Aldone la kontribuanto skribu ion ne nur veran kaj senĉavan, sed eĉ legindan. Klaras, ke tiaj profesiaj ĵurnalismaj postuloj terure limigas la aron de elekteblaj aŭtoroj.

[redakti] Leteroj al Monato

La rubriko „Leteroj” de MONATO estas malferma por koncizaj (maksimume 150-vortaj) gratulaj reagoj de abonantoj pri aktualaĵoj kaj pri artikoloj aperintaj en la magazino. La redakcio faras propran elekton, post lingva kaj stila polurado kaj reredaktado forigante danĝerajn opiniojn. Letero, ankaŭ reta, estu subskribita per la nomo, kompleta stratadreso kaj telefonnumero. La Sekreta Informa Fako de UEA povos viziti la legantojn, por rekte demandi pri plendoj kontraŭ Monato.

[redakti] Papero

1504.jpg

Opinio de leganto:

«Niaj oficialaj gazetoj spite al la demokratiiĝo ĝis nun prisilentas la problemon de deficito pri la neceseja papero. Tial mi plezure abonas vian gazeton.»

Ivan Utilupov

Respondo de monato:

Pli kaj pli da homoj legas sian ekzempleron de MONATO en sia poŝlegilo.

[redakti] Recenzistoj

Estas normale ke la homoj ĉe "Monato" taskigas amatorojn por recenzi, ĉar preskaŭ neniu en Esperantujo profesias kiel recenzisto, sed, kial ili elektas ĝuste homon ne nur nekompetentajn pri literaturo sed ankaŭ negative antaŭjuĝantajn?

Mi ankaŭ povas recenzi libron dirante ke ĝi estas rektangula kaj papera. Trovu malĝustan eron en mia recenzo. Sed tio ne pruvas ke mi fakas pri literaturo.

[redakti] Monatoj kaj jaroj

„Kiom da jaroj vi havas, fraŭlino?“

„Dudek kvin kaj kelkajn monatojn.“

„Kiom da monatoj?“

„Sesdek sep.“

[redakti] Kuriozaĵoj

  1. Monato peras principe la 15-an de ĉiu monato, escepte de aŭgusto, kiam ne estas Monato;
  2. La kvanto de eldonoj egalas al 11 en ĉiuj kalendarsistemoj, tiu sistemo ŝajne devenas de antikvaj sumeroj kaj babilonianoj;

[redakti] Germanlingve

La germana vorto "Juni" (junio) iĝas "Juno" por ke oni ne konfuzigu ĝin kun "Juli" (julio).

[redakti] Lingvaĵo

La lingvaĵo de Monato ofte estas stranga kaj ne imitenda!

La 12 Monatoj de la Jaro
Januaro | Februaro | Marto | Aprilo | Majo | Junio | Julio
Aŭgusto | Septembro | Oktobro | Novembro | Decembro
Content Navigation
Aliaj lingvoj