Moravio

El Neciklopedio

Iri al: navigado, serĉi

"Peto kaj demando kondukas tra l' tuta lando"

~ Zamenhof pri Moravio

"Nenio interesas min krom esperanto"

~ Samideano

"Por ĉiu el tiuj ĉi "

~ Telegrafisto

Moravio estas lando en regiono Dalekarlio ĉe centra Svedio.

[redakti] Geografio

Ĝi havas proksime 20.132 loĝantojn. Moravio estas la celloko de la ĉiu-jara Vasakuro.
Esperanto-shildoj-047-eta

la Vasakuro estas la plej longa ski-konkuro en la mondo. La kuro longas 90 km-ojn, ekde Sälen ĝis Moravio. Ĝi okazas ekde 1922 ĉiun jaron je la unua dimanĉo en marto – kun escepto de la jaroj 1932, 1934 kaj 1990, kiam mankis neĝo.

[redakti] Historio

La Vasakuro estas memorigo pri Gustavo Vasa, kiu antaŭ ol fariĝi reĝo de Svedio, fuĝis en 1521 de la tiama reĝo Kristiano la 2-a al Moravio, kaj (laŭ tradicia rakonto) dum la fuĝo skikuris tiun saman vojon.

[redakti] Famaj loĝantoj

[redakti] Lingvoj

Moraviaj E-Pioniroj en Olomouc estas unuiĝo de tri veroj: Jar. Mastný, fabrikisto, Ant. Kudela, juĝa oficisto, Albín Neuzxil, lernejestro, kiuj fondis specon de privata eldona entropreno jam antaŭ milito. Sed nur en Ĉ. ili eldonis vicon de libroj tro prudente elektitaj: Mahen: Koboldo Ondra; Ĉapek: RUR; Rxebíĉek: Int. konvencioj fervojaj; Herben: Malriĉa knabo, kiu gloriĝis; Welzl: Tridek jarojn en la ora nerdo; Hermon: Fokso-Nukso; Vladyka: Mi en li; Kamaryt: Filozofia vortaro.

[redakti] Ekonomio

Ĉu?

[redakti] Kulturo

Ĉu?

[redakti] Seksuma vivo

La aĝo de konsento por seksumado en Moldavio estas 16.

Content Navigation
Aliaj lingvoj