FANDOM

"Peto kaj demando kondukas tra l' tuta lando"

~ Zamenhof pri Moravio
Nadi

"Nenio interesas min krom esperanto"

~ Samideano

"Por ĉiu el tiuj ĉi "

~ Telegrafisto

Moravio estas lando en regiono Dalekarlio ĉe centra Svedio.

GeografioEdit

Ĝi havas proksime 20.132 loĝantojn. Moravio estas la celloko de la ĉiu-jara Vasakuro.
Esperanto-shildoj-047-eta

la Vasakuro estas la plej longa ski-konkuro en la mondo. La kuro longas 90 km-ojn, ekde Sälen ĝis Moravio. Ĝi okazas ekde 1922 ĉiun jaron je la unua dimanĉo en marto – kun escepto de la jaroj 1932, 1934 kaj 1990, kiam mankis neĝo.

Historio Edit

La Vasakuro estas memorigo pri Gustavo Vasa, kiu antaŭ ol fariĝi reĝo de Svedio, fuĝis en 1521 de la tiama reĝo Kristiano la 2-a al Moravio, kaj (laŭ tradicia rakonto) dum la fuĝo skikuris tiun saman vojon.

Famaj loĝantojEdit

LingvojEdit

Moraviaj E-Pioniroj en Olomouc estas unuiĝo de tri veroj: Jar. Mastný, fabrikisto, Ant. Kudela, juĝa oficisto, Albín Neuzxil, lernejestro, kiuj fondis specon de privata eldona entropreno jam antaŭ milito. Sed nur en Ĉ. ili eldonis vicon de libroj tro prudente elektitaj: Mahen: Koboldo Ondra; Ĉapek: RUR; Rxebíĉek: Int. konvencioj fervojaj; Herben: Malriĉa knabo, kiu gloriĝis; Welzl: Tridek jarojn en la ora nerdo; Hermon: Fokso-Nukso; Vladyka: Mi en li; Kamaryt: Filozofia vortaro.

EkonomioEdit

Ĉu?

KulturoEdit

Ĉu?

Seksuma vivoEdit

La aĝo de konsento por seksumado en Moldavio estas 16.