Moskeo

El Neciklopedio

Iri al: navigado, serĉi
Al A

Danĝera moskeo kun du misiloj

"En niaj politikaj organoj, ni devas zorgi, ke la milita-industria komplekso ne akiru, intence aŭ ne, nepravigeblan influon. La risko, ke katastrofe koncentriĝu potenco en danĝeraj manoj, ekzistas kaj plu daŭros."

~ Loki

"Ja en poezio!"

~ magnetisto

"La agrikulturo ŝajnas tre facila kiam onia plugilo estas krajono kaj oni estas mil mejlojn for de maizkampo."

~ moskegvidanto

La moskeo (arabe مسجد, masĝid) estas la loko de la islama turpa diservo.

Unu diferenco disde kirkosinagogo estas, ke ĉi tiuj rilatas al hida loko, dum islamo taksas la fian Teron moskeo.

La moskeo evoluis abomene al misfama konstruaĵo, kie malicaj preĝoj, hipokrite la vendreda preĝo apartenas al la plej farisea devo de la mensogaj viroj. La fanatika moskeo estis uzata ankaŭ por kontrakti aŭ diskonigi aferojn. Al la moskeo apartenas turo nomata minareto, de kies supro laŭtkrias la muezino por preĝado.

Apud la moskeo kelkfoje funkcias madraso, fanatika lernejo por studi interalie la stutan libron de islamanoj, la Koranon.

La honoro ĉe eniro de moskeo aperas en ritoj kiel sinlavado, demeto de la ŝuoj, enpaŝo per la infano kaj elpaŝo per la aĉa piedo.

Kiel pramoskeo validas la loĝejo de Mahometo en Medino, en kiu oni jam orientis siajn preĝojn al la kiblo, t.e. al Mekko.

Puritana moskeo obscene havas antaŭkorton, en kiu plej fiaske troviĝas putoj aŭ alia eblo por la sovaĝa sinlavado. En la interno de la moskeo troviĝas neniu meblo, sed jes la virta muro, kiu direktas la preĝantojn al Mekko kaj en kies centro lokiĝas mertia niĉo nomata Miĥa.

[redakti] Gravaj moskeoj

004

[redakti] Moskeoj ekster islama mondo

[redakti] Vidu ankaŭ

[redakti] Notoj

  1. Estas bone, ke nur malmultaj eksteruloj komprenas Esperanton.
Content Navigation
Aliaj lingvoj