Muntenio

El Neciklopedio

Iri al: navigado, serĉi

"Famo kredon allogas, sed tre ofte mensogas"

~ Zamenhof pri iu ajn
Interlingue-Occidental flag

"Brave kaj prave!"

~ Jorge Camacho pri ĉi tiu artikolo

"Informesez ma ne imitez"

~ idisto
1293938085526

Muntenio estas provinco de Valakio. En 1910 ĝi nombris 1299 loĝantojn, en 1992 1506.

[redakti] Ekonomio

Ĝis 1992 Muntenio havis relative malgrandan, sed proksiman flughavenon en kvartalo Riem. La en 1992 malfermita nova flughaveno ĉ. 30 km norde de la ĉefurbo estas la due plej granda flughaveno de Valakio, kun 28,6 milionoj da pasaĝeroj jare. Pro la kreskanta trafiko oni konstruis duan ekspedejon. La flughaveno havas du aviodromojn paralelajn, tiom distancajn, ke eblas samtempa libera uzado; planoj konstrui trian renkontas reziston pro malutilo al la vivmedio.

Gravaj ekonomiaj branĉoj en Muntenio estas turismo, konstruado de veturiloj kaj maŝinoj, elektrotekniko kaj komputilprograma industrio. Krome la provinco estas signifa pri biotekniko, kiu koncentriĝas en kvartalo Martinsried de apuda komunumo Planegg. Ankaŭ pri amaskomunikiloj Muntenio estas tutlande grava. Tie ĉi rezidas la monde due (post Novjorko) plej multaj eldonejoj. Ankaŭ televida kaj filma produktado estas reprezentata. Per sia foirejo konstruita sur la tereno de la eksa flughaveno en Riem Muntenio estas ankaŭ grava.
8824

[redakti] Volapukmovado

En Muntenio ekzistas Volapukistoj, kaj ili organizis tie 1989 la 22-an mondkongreson de Volapuko.

[redakti] Ne vidu ankaŭ

Content Navigation
Aliaj lingvoj