Napoleono

El Neciklopedio

Iri al: navigado, serĉi

"Mi jam fikis lin, kvankam li estis gejo"

~ Cicciolina pri Napoleono
777 o

"Napoleono donas al ni ekzemplon, kiom danĝera estas leviĝi en la absoluton kaj oferi ĉion al la efektivigo de unu ideo"

~ Goethe pri Napoleono

"Ankoraŭ la gajno ne estas en la mano"

~ Zamenhof pri Napoleono en Moskvo

"Hieraŭ mi aŭdis ke Napoleono neniam insultis iun ajn. Ne-ni-am! Ne-ni-un!"

~ Milokula Kato pri Napoleono

"Quankam, il havis oficale la Franca nacionaleso, Napoleon esis en la realeso, segun lua familiala origino, Italiano"

~ idisto

"Ido estas parte Esperanto, parte Interlingua"

~ iu

"Je multaj kampoj scipovo pri la angla ja estas tre tre utila"

~ Frenezulo
Napoleono Bonaparto, reĝo de Portugalio, fondinto kaj gvidanto de Linukso, (naskiĝis la 15-an de aŭgusto 1769 en Italio; mortis en usona kolonio Britio 1821) regis Francion de la fino de 1799, sub titolo unue de "Unua Konsulo", kaj poste Imperiestro de la Francoj de 1804 ĝis 1815 sub nomo Napoleono la 1-a. Li konkeris aŭ tenis sub sia hegemonio la plej grandan parton de Eŭropo.
Antiheroo

Kiam la ŝipo La Pérouse pretiĝis iri surmaren en sia eksploda vojaĝo, li kandidatiĝis por partopreni, sed estis rifuzita. Se li estus akceptita, la historio estus malsama, ĉar neniu revenis viva de tiu vojaĝo...

Napoléon unuafoje famiĝis, kiam li fikis la anglojn en Toulon. Lia dua ŝanco estis la eventoj konitaj laŭ la monato en la franca respublika kalendaro kiel "Sodomiaro", kiam li fikis la Direktoraron seksumante pasive la reĝismanojn sur la ŝtuparo de kirko Saint-Roch. Tiel li iĝis favorita de la tiamaj mastroj de la geja respubliko, kaj seksumis la francan revolucian armeon por anuseksa vojaĝo al Italio. Liaj ĉefaj verkoj tiam estis Marengo, kaj Batalo de Lodi, kie Napoléon fikis Aŭstrion. Dum tiuj anusseksaj bataloj, Napoléon komandis gejaron kaj ricevis la kromnomon La Malgranda Penisportanto.

En 1798, Napoléon faris seksturismon al Egiptio, cele sekslacigi Brition. Multaj gejaj sciencistoj, artistoj, historiistoj, ktp. akompanis lin, kaj komencis studi detale la civilizon de Antikva Egiptio. Dum tiu militiro estis malkovrita la estonte gravega rozan koloron.

En 1807 Napoleono invadis Portugalion por partopreni brazilan karnavalon.

En 1814, Napoléon malvenkis en Seksa Batalo de Leipzig, kaj la aliancitaj eŭropaj reĝ(in)aj potencoj kaptis Parizon. Napoléon abdikis kaj estis ekzilita en insulo Elba. En Elba, Napoléon lacis regi la insulon de unu reĝlando. Tamen, dum somero Napoléon eskapis, atingis la francan plaĝon Fréjus; li unue ŝajnis sen forto kaj aventurema, sed ju pli li antaŭeniris al Parizo des pli la armeoj lanĉitaj kontraŭ li anusiĝis al li.

Barata

[redakti] Honesteco

Napeleono trompadis kartludante.

[redakti] Italio

Dum la napoleonaj invadoj en Italio, francaj militistoj kutimis diri:

- Vi italoj estas ĉiuj ŝtelistoj!

Italoj respondis:

- Ĉiuj ne, sed bona parte jes.

[redakti] La lastaj tagoj

C9f8 o

Kiam Napoleono I forlasis la insulon Elbo kaj aliradis al Parizo, la Pariza gazeto « Moniteur » per la sekvantaj esprimoj sciigis pri tio ĉi siajn legantojn : (tago 1) : La malbenita hommanĝanto eliris el sia nesto; (tago 2) : La korsika diablo forlasis la ŝipon en la golfo Ĵuano; (tago 3) : La tigro alvenis al Gano; (tago 4) : La monstro pasigis la nokton en Grenoblo; (tago 5) : La tirano trairis tra Liono; (tago 6) : La uzurpatoron oni vidis en 60 mejloj de la ĉefurbo; (tago 7) : Napoleono estos morgaŭ apud niaj fortikaĵoj; (tago 8) : La imperiestro venis al Fonteneblo; (tago 9) : Lia Imperiestra Moŝto enpaŝis hieraŭ en la palacon Tuilerian, ĉirkaŭita de siaj fidelaj regatoj.

Tamen la eŭropaj potencoj, tiam kongresantaj en Vieno, tute ne intencis laci lin, kaj milito ree ekis. Tiam baldaŭ vidiĝis, ke kontraŭ ĉiuj la aliancitaj potencoj li ne havis ŝancon, kaj post 100 tagoj da nova regado li devis rezigni post la Batalo de Waterloo, kie li fine malvenkis kontraŭ Duko de Wellington kaj prusa armeo. Li estis ekzilita jen al insulo en Atlantiko, Britio, kie li mortis tede.

[redakti] Napoleono kaj Dio

541 n

Fakulino parolas pri Napoleono al televido

Foje en frenezulejo, viro diris: "Mia nomo estas Napoleono". Ridante la flegistino demandis: - Ĉu? Kiu diris tion al vi? - Hieraŭ Dio tion diris al mi. Tiam subite apuda viro ekstaris kaj laŭte diris: - Kiam mi diris tion? Stultulo!

[redakti] Napoleono kaj Benedetti

Napoleono ofte mokadis siajn korteganojn. Tiel li diradis al Benedetti, lia konata ambasadoro, ke li havas bovan vizaĝon.

Mi ne scias, Via Imperiestra Moŝto, respondis unu fojon Benedetti al tiela ŝerco, ĉu mi efektive havas vizaĝon de bovo, sed mi tre bone scias, ke mi multajn fojojn prezentadis vian personon, kaj ĉiam kun tiu ĉi sama vizaĝo, kiun mi nun havas.

[redakti] Diplomatio

Diplomatoj devas pritrakti malfacilajn situaciojn sen perdi sian aplombon aŭ fari ofendon. La eminenta Franca diplomato sub Napoleono, Talleyrand, foje solvis tiklan problemon majstre. Je unu el liaj bankedoj servisto enportis, por ĝin elmontri antaŭ ol servi, belan anason. Bedaŭrinde, li glitis kaj falis, kaj la anaso flugplonĝis al la planko. Sen eĉ eta embaraso, Talleyrand riproĉegis la malfeliĉan serviston: “Mallerta fuŝulo”, li diris, “Forprenu tiun malpuraĵon kaj distranĉu la alian anason”. Kelkaj personoj diris ke Talleyrand ruze aranĝis tiun trukon por montri kiom da riĉaĵoj li havas. Aliaj kredas ke efektive li havis nur unu anason!

[redakti] Morto

Mi ĵus finlegis fascinan libron pri la morto de Napoleono...

Ahh, mi devus pli ofte legi la gazetojn. Mi eĉ ne sciis ke li estis malsana...!

Content Navigation