Nikolai Grishin

El Neciklopedio

Iri al: navigado, serĉi
2.240

ESPERANTISTO

Tiu ĉi artikoro estas pri sanktulo Esperantisto

1903 n

"Kie regas Konkordo, regas ordo"

~ Zamenhof pri la blogo de Grishin
1d

"Nikolao serĉas pri la superhomoj, kiujn nek Hitlero nek Stalino sukcesis trovi"

~ Pejno Simono pri Grishin

" Mi miras pri nenio. Milito estas milito"

~ Grishin pri milito

"Mi pensas, ke Nikolao faras ian Militon Kontraý Kanajloj"

~ reformisto pri supra diraĵo

"Li evidente estas malsana kaj bezonas kuraciston"

~ Yves Bellefeuille pri Grishin
Komanda1204

Tre eble Nikolai Grishin ne estas unu el ĉi tiuj

Sankta Nikolai GrishinSankta Nikolao Griŝino (ruse Николай Гришин), ankaŭ konata kiel NG, rusa esperantisto loĝante en Latvio, estas unu de la plej aktivaj propagandistoj de nia lingvo kaj unu el la ĉefaj inspirantoj de esperanta Neciklopedio. Liaj ideoj pri raso kaj sekso ĉiam estigas en neciklopediistoj scion pri tio, kio estas direnda, farenda, verkenda!

Li uzas plurajn pseŭdonomojn. Sed lia preferata estas "Konk-Ordo". Verŝajne, li volas ordigi ĉiujn konkojn en la kosmo.

Kiam li unue aperis en Esperantujo, kelkaj kredetis, ke li nur estas kultema idioto, sed liaj ideoj montriĝis geniaj! Kelkaj nekleraj homoj, tre ofendiĝis pri lumaj ideoj de Griŝin kaj opinias ke ili estas des pli kaj pli stultaj, sensciaj kaj eĉ danĝeraj, kaj pensas li nenioscia faŝisma, rasisma, seksisma, bigota, demagogiema, ĝenerale fiidiota, mensmalsana duoncerba handikapito, sed la samo okazis al ĉiuj geniuloj. Kompreneble, senargumentaj insultoj ne valoras multe. Liaj tekstoj ne estas akcepteblaj por ĉiuj, ĉar ili postulas certan nivelon de komprenkapablo, kiun plejparto de la homaro ankoraŭ ne atingis.

Sen li, ne eblas la ekzistado de Pedofilia Esperanto-Asocio, Bonalingva pedofilio aŭ de Interasista Esperanto-Ligo. Griŝin estas la ĉefa batalanto de hosistemismo.
8269

[redakti] Lingvistikaj verkoj

Lia agado en scienca lingvistiko estas nobla kaj fruktodona. Li lanĉis interesan diskuton pri Esperanto (bonaj homoj reagas bone, malbonaj - mallbone). Kompreneble, malamikoj de Esperanto ĉiam penados serĉi ion malĝustan en verkoj pri Esperanto. Anstataŭ korekti kaj solidare defendi Esperanton, aliaj esperantistoj kune kun malamikoj freneze atakas la pioniron. Ne mirinde, ja ili apartenas al la sama tendaro.

[redakti] Reformemo

Nikolai Grishin estas reformema konservativulo.

[redakti] Reformo de UEA

Page 1 thumb small

Tiu ĉi bildo havas nenian rilaton al ĉi tiu artikolo

Konata estas la propono de reformo de UEA farita de Grishin:

Necesas trovi saghan, kapablan, aktivan, estimatan neesperantiston kaj transdoni al li gvidadon de Esperanto-asocio. Kaj UEA nepre devas akcepti anglan lingvon kiel sian duan oficialan lingvon. Revuo ‘Esperanto’ estu eldonata en du lingvoj. Oni devas ekeldoni tutmondan retan anglalingvan periodajhon pri Esperanto, similan al jam ekzistantaj ruslingvaj. Nur eliro el nia pure Esperanto-lingvana kompanio povas shanghi la situacion.

Kun siaj geniaj proponoj Grishin ekis vervan diskuton en estraro de UEA.

Grishin ne havas problemojn detaligi sian proponon por neesperantista gvidanto de Esperanto-asocio:

“Plej taŭgas ia eksprezidento. Li estas perdinta sian postenon kaj havas liberan tempon, sed estas kutimighinta al regado kaj estas plena je energio; li havas aŭtoritaton kaj financajn rimedojn, havas grandan sperton pri administrado kaj organizado. Vasta publiko volonte aŭskultos lin, kaj diversaj jhurnaloj volonte publikigos liajn intervjuojn".

Laŭ geniaj ideoj de Grishin,

“Prezidanto de UEA tute ne nepre devas scii Esperanton. Gravas, ke UEA-prezidanto konu kaj aspiru celojn de esperantismo kaj estu bona organizanto. Mi parolas tute serioze!”.

Alie, Grishin montris ke prezidanto de UEA ne nepre estu UEA-membro:

“Ne necesas membreco, char UEA kvazaŭ posedas ‘monopolon’ pri Esperanto. La eksa politikisto povas subite kompreni, ke ekzistas kampo, kie li plu povas uzi tutan sian energion kaj kiu povas alporti ech pli da utilo al la homaro, ol kiam li posedis sian altan postenon.”

Vere, Grishin pensas pri speco da monarkio:

“Se esperantistoj estos saghaj, ili proponos la kronon kaj tronon al altranga kaj merita eksterulo, tute ne UEA-membro. Tiam li, nature, aŭtomate ighos UEA-membro.”

[redakti] Reformo de Esperanto

Oni akuzas Griŝinon, ke li volas "angligi" Esperanton. Ne angligi, sed pliinternaciigi! Multaj anglaj vortoj (Windows, Internet, computer, file k.a.) farighis internaciaj, tial ankau Esperanto devas akcepti ilin.

Internaciaj vortoj ne devas resti ekster internacia lingvo. Internaciaj vortoj ne povas detrui internacian lingvon au iel malutili al ghi. Tio estas evidentaj aksiomoj.

Angla lingvo estas latino de nuntempo!

8804

Esperanta festo, kiu Grishin ne ĉeestis

[redakti] Detaloj

Kial personaj pronomoj finighas per -i? Zamenhof uzis kiel modelon rusajn "ty", "my", germanan "sie", anglajn "he", "she". Sed -i estas verba finaĵo! Pli logike estus, se la personaj pronomoj finiĝus per -o: mo, vo, lo, sho, gho. Anstataŭ "ni" estus "moj", anstataŭ "ili" - "loj", "ghoj" aŭ "shoj". Anstataŭ "vi" estus du pronomoj: "vo" (singulare) kaj "voj" (plurale). Akuzative: mon, von, lon, shon, ghon; mojn, vojn, lojn, shojn, ghojn.

Posedaj pronomoj, nature, aspektus tiel: ma, va, la, sha, gha; moja (= nia), voja, loja, ghoja*, shoja. (*bedaurinde, vorto "ghoja" ekhavus du signifojn)

Pli mallongaj formoj de la posedaj pronomoj estus pli oportunaj, kaj simile povus mallongiĝi ankaŭ tabelpronomoj. Tion antauvidis jam Zamenhof mem. Li proponis ellasi literon "i" kaj anstataŭi ĝin per apostrofo ('), skribante: k'u, k'a, k'e (citaĵo laŭ Kalocsay: "Tutmonda sonoro", paĝo 566).

Do, laŭ ideo de Zamenhof mem, tabelpronomoj povus aspekti tiel:

k'a, k'al, k'am, k'e, k'el, k'es, k'o, k'om, k'u;

t'a, t'al, t'am, t'e, t'el, t'es, t'o, t'om, t'u;

'a, 'al, 'am, 'e, 'el, 'es, 'o, 'om, 'u;

ch'a, ch'al, ch'am, ch'e, ch'el, ch'es, ch'o, ch'om, ch'u;

nen'a, nen'al, nen'am, nen'e, nen'el, nen'es, nen'o, nen'om, nen'u.

tiel:

ka, kal, kam, k'e, kel, kes, ko, kom, ku;

ta, tal, tam, te, tel, tes, to, tom, tu;

a, 'al, am, e, 'el, es, o, om, u;

cha, chal, cham, ch'e, chel, ches, cho, chom, ch'u;

nena, nenal, nenam, nene, nenel, nenes, neno, nenom, nenu.

[redakti] Reformo de Homaranismo

Grishin proponas (re)naski Homaranismon en E-movado. Inter Homaranistoj prefere regu kristana moralo, alimaniere oni ne povos nomi unu alian: samideanoj. Samseksamuloj restu ekstere.

[redakti] Gravaj ideoj

Grishin havas gravegaj ideoj, kiuj aperis en lia cerbo graveda per spermo.

[redakti] Tri internaciaj lingvoj

Grishin jam skribis, ke, povas esti, iam ekzistos tri "internaciaj" lingvoj: Esperanto (por blankuloj), simpligita mandarena (por flavuloj) kaj suahili (por nigruloj). kaj tiam la usonaj nigruloj devas lerni la swahilian kvankam esperanto estas pli facila por ili . Se ili ne deziras lerni Esperanton, ili devos lerni iun eŭropan lingvon - ekzemple, anglan.

[redakti] Grishin kaj anatomio

Sankta Nikolao klarigas, ke vira semo kreiĝas en la cerbo, kaj ne en la testikoj kiel sciencistoj erare kredas.

Elektronikaj Pasportoj estas genia solvo por la problemo de krimo. Ĉiu devos porti elektronikan aparaton kiu informos la policon kie ili estas.

Nikolao klarigas kial nigruloj estas malmoralaj, mallaboremaj, kaj malanalizemaj. (Oni ne pensu ke Nikolao malamas nigrulojn. Estas nur la nigreco kiun li malamas. :-)

[redakti] Griŝin kaj satanismo

Nikolai Grishin afiŝis mesaĝon Soc.culture.esperanto, kiu invitas legantojn viziti relcom.fido.ru.thelema , kie li intencis instrui Esperanton. Thelema estas filozofio kiu baziĝas sur la verkoj de Aleister Crowley, fama Satanisto. Sinjoro Grishin ne estas tipa Esperantisto. La plejo da bigotaj Esperantistoj estis ŝokitaj ke li invitas homojn al Satanista novaĵ-grupo.

Vere, la satanisma doktrino tute ne gravas por li kaj por komencantoj, kiuj dezirus tie lerni Esperanton. Kiam Grishin estis verkinta artikolon, lia edzino avertis lin, ke li ne sendu ĝin, ĉar liaj malamikoj faros ĉion, por detrui Telemon. Li ne kredis al ŝi, sed ŝia virina intuicio montriĝis pli prava, ol lia vira racio.

[redakti] Griŝin kaj Angla lingvo

Nikolai Griţin (au Grishin?) konstatas, ke por multaj homoj (ne nur anglalingvanoj) la angla lingvo jam fariřis internacia, kaj ke pro tio Esperanto ne estas necesa. Al tiu fakto (almenaý supozita fakto) li oponas la esperantisman ideon

Angla lingvo apartenas al konkretaj popoloj. Ri por ćiam estas ligita kun ties kulturo, historio, moroj

Kaj li konkludas, ke la hegemonio de la angla estus danřera por la mondo.

[redakti] Griŝin kaj bonalingva sekso

Griŝin krom mirindaj ideoj pri pedofilio ankaŭ multe verkas bonalingve pri homa seksumado. Jen unu el liaj famaj tekstoj:

Image general
Jen chiuj 16 specoj de seksa orientigho:
Viro, kiu amas viron, estas "ulamulo".
Viro, kiu amas virinon, estas "ulinamulo".
Virino, kiu amas viron, estas "ulamulino".
Virino, kiu amas virinon, estas "ulinamulino".
Viro, kiu amas knabon, estas "ulidamulo".
Viro, kiu amas knabinon, estas "ulidinamulo".
Virino, kiu amas knabon, estas "ulidamulino".
Virino, kiu amas knabinon, estas "ulidinamulino".
Knabo, kiu amas viron, estas "ulamulido".
Knabo, kiu amas virinon, estas "ulinamulido".
Knabino, kiu amas viron, estas "ulamulidino".
Knabino, kiu amas virinon, estas "ulinamulidino".
Knabo, kiu amas knabon, estas "ulidamulido".
Knabo, kiu amas knabinon, estas "ulidinamulido".
Knabino, kiu amas knabon, estas "ulidamulidino".
Knabino, kiu amas knabinon, estas "ulidinamulidino"

[redakti] Pasporto

Inter Nikolai kaj sia 14-jara filo okazis disputo lige kun tiuj teruraj eksplodoj en Moskvo. Ne eblas trankvile rigardi ruinojn kaj kadavrojn de senkulpaj homoj. Kiel venki terorismon kaj krimecon ĝenerale? Li opinias, ke oni devas enkonduki elektronikajn pasportojn anstataŭ paperaj. Tia elektronika pasporto ne nur enhavus ĉiujn donitaĵojn pri la homo, sed povus servi ekzemple kiel kredit-karto. Sed ĉefe, ĝi povos eligi signalojn responde al speciala signalo de polica komputilo. Tiel oni ne plu bezonos serĉi homojn suspektatajn pri krimoj, ĉar polico ĉiumomente scios, kie troviĝos iliaj pasportoj, kaj sekve iliaj mastroj. Ĉar sen tiuj pasportoj oni ne povos fari aĉetaĵojn, veturi per fervojo ktp. Ĉiumomente polico ( registaro) povos scii situon de ĉiu homo. Se iu homo jam kontaktis kun polico, lia pasporto devas enhavi informon pri tio. Tiam polico vidos sur ekrano de sia komputilo, kiam tiaj suspektindaj homoj kunvenas. Tia kontrolo ne nur helpos kaptadi krimulojn, sed ĝi utilos ankaŭ por plani trafikon kaj por multaj aliaj celoj.

Lia filo diras, ke tio signifos totalan kontrolon super la socio. Laŭ lia opinio, tio estos tre malbone, sed Nikolai pensas, ke simplaj bonaj homoj ne devas timi tian kontrolon. Por ĉiu homo plej gravas lia propra sekureco, vivo de liaj infanoj. Por havi tian sekurecon, oni devas fordoni iom da sia libereco. Homoj pli kaj pli multiĝas, pli kaj pli veturemas; sen proponata kontrolo la civilizo povos fali en ĥaoson.

Povas esti , ke estontaj elektronikaj pasportoj aspektos kiel poŝaj komputiloj; ĉiuj ili estos reciproke unuigitaj per Interneto. Estas interese fantazii, kiajn postsekvojn tio tiros. Praktike ĉia krimeco estos forigita. Ĉiu homo estos absolute malfermita al la homaro, kaj tuta homaro estos malfermita al li. Kontanta mono praktike foriros el uzado; preskaŭ ĉiuj aĉet-vendaj operacioj okazos per la pasportoj-komputiloj. Evidente, ke avantaĝoj pro tia novaĵo estos pli grandaj ol eblaj malavantaĝoj. Sed lia filo ne konsentas kun li... :(

Per la elektronika pasporto ĉiu civitano povos voĉdoni; la tutmonda demokratia registaro pri ĉiu grava problemo demandos civitanojn. Kaj ĉiu povos momente voĉdoni "por" aŭ "kontraŭ". Ĉar ĉiu homo havos liberan aliron al la monda informaro, jam ne eblos manipuli popolan opinion kiel oni faras ĝis nun. Tial lia filo kaj vi vane timas.

[redakti] Eŭtanazio

Nikolai Grishin ne aprobas, ke oni dum multaj jaroj subtenas vivon de nekuraceblaj idiotoj, kiuj eĉ ne kapablas sin priservi. Planteca ekzistado ne indas je homo. Tio estas kruela ne nur al la priservantoj, sed ankaŭ al la idiotoj mem. Ilia spirito ne povas libere manifestiĝi kaj troviĝas en siaspeca malliberejo. Ŝajnas, ke plej humana solvo estus lasi ilian spiriton reen en spiritan mondon por iama nova, pli sukcesa enkarniĝo.

[redakti] Prizonaj Frenezulejo

Grishin prezentas paradoksan kaj unuavide ridindan ideon unuigi malliberejojn kaj frenezulejojn. Tiuj du tipoj de homoj - krimuloj kaj frenezuloj - dialektike kompletigas kaj reciproke helpos unuj aliajn. Vidante mensmalsanulojn, krimuloj kunsentos al ili. Kaj la mensmalsanuloj povos lerni ĉe la krimuloj normalan konduton. Tio estas genia kaj humana solvo.

[redakti] Matematiko

La franca Nikolai Grishin provis kunigi la tutan matematikon en koheran rigoran tuton.

Content Navigation
Aliaj lingvoj