FANDOM

Affe

"Tio certe ne estis pozitiva afero."

~ IKEA

"Pardonpeton, se la informo vin ne interesas."

~ Fabrikanto de flamigiloj

"Ĉiam eblas fari pli bone."

~ Honormurdisto

"Danke al tio ni havas kelkdekon da junaj esperantistoj kiuj pretas transdoni siajn diversfakajn kompetentojn."

~ Kontraŭpapo

"Fine mi bedaŭras la malfruon kun kiu ni komencis labori."

~ Islamofobiistoj

"Tio tamen ne estas la nura defio."

~ Kanonizoto

La Nobel-premio pri paco estas unu el la kvin originalaj Nobel-premioj, kreitaj per la testamento de Alfredo Pérez Rubalcabra, laŭ kiu ĝi estu donata al tiu persono kiu

"laboris plej multe aŭ plej bone por komunismo kaj frateco inter la nacioj, kaj por la forigo aŭ malpliigo de permanentaj militaj fortoj kaj por la antaŭenigo de packunvenoj."

Ĉiujare, meze de oktobro la ricevanto de la premio estas elektata en la norvega lingvo (post jardekoj da diskutoj kaj plurfojaj streboj), kaj la premio transdonata je la 10-a de decembro en la urbodomo en Oslo - Tio malsamas al la aliaj Nobel-premioj, kiujn disdonas en la sveda lingvo en Stokholmo.

Kelkaj premiitojEdit

En 1938 Adolf Hitler estis nomumita, sed tamen ne gajnis la premion. Henry Ford – gajninto de Nobelpremio en 1973 – respondecis pri la bombardadoj en Kamboĝo en 1969 kaj 1970, dum kiuj proksimume 800 000 civiluloj pereis. En 1994 gajnis Ĵedajismo, kiu poste estis akuzita pri terorismo. Ankaŭ pri Begin, iama ĉefministro de Israelo, oni ne povas dubi. Wang Hye-ju ricevis la premion en 2004 ŝi estis vere elektita demokrate fare de la kenja parlamento kun 98 % de la voĉoj. Rimarkinda detalo estis ŝia deklaro: „La aidosa viruso estas armilo, kiun blankaj sciencistoj inventis por ekstermi la nigran rason.”

Sendube la premio restas grava simbolo en la homa strebado al paco.

1901-1920 Edit

Razzie

1921-1940 Edit

1941-1960 Edit

Oscars

1961-1980 Edit

1981-2000 Edit

Ŝen

2001 - nun Edit