FANDOM

"Bona stato saĝigas, malbona malsaĝigas"

~ Zamenhof
F Novelo

""Novelo" estas mallonga beletra rakonto"

~ Marcos Cramer

"La risko kiun meteorito batas al homo estas per unu fojo ĉiu 9 300 jaroj"

~ Nerdo pri alia afero

"Kaj notu, ke mi ne uzis iajn ajn sarkasmojn en mia %#265;"

~ neciklopediisto pri ĉi tiu artikolo

"Pro mult arbori lu ne vidas la foresto"

~ idisto

"Ni ignoru tiun bizaran vorton"

~ Bonalingvano

Novelo estas "nova e-lo". Kio estas e-lo? Kompreneble "E(speranta) L(ingv)o", sekve "novelo" estas alia nomo al Ido, kiun fiaj idistoj kreis por konfuzigi naivaj freŝaj samideanoj.

Multaj eldonejo publikas novelajn librojn kaj disvendas ilin al novaj esperantistoj, kiuj naive aĉetas ilin kaj estas kontaminotaj de ida viruso.

Asteroide-b612

Noveloj kaj alumetojEdit

Ekzistas novelo de Ĉeĥov pri rusaj kaj svedaj alumetoj, en kies norvega traduko (mi ne legis la originalon) oni nomas la rusajn alumetojn per la norvega vorto kaj la svedajn per norvegigita formo de la sveda vorto.

Famaj novelaj verkistojEdit

001

PelikanoEdit

Katherine Paterson verkis en 2009 la novelon La pelikana tago pri familio el Kosovo kiu rifuĝiĝis el milito en la montoj kaj poste estis translokigita al Vermonto, Usono, nome rakonto tra la sperto de knabino 11-13jaraĝa, la plej aĝo filo el la familio.[1]

Vidu ankaŭEdit

LiteraturoEdit

  • Elektitaj Noveloj de Baekelmans, el la flandra trad. Jan van Schoor, 1931, 84 p. "Ĉiu novelo de B. respegulas al ni la vivon de grizaj, ĉiutagaj homoj, vivantaj preskaŭ ĉiuj en iu antaŭurbo de Antverpeno. Ĝenerale la stilo de la traduko estas bona." (Totsche, L. M. 1931, p: 198)
  • Elektitaj Noveloj de Turgenjev, el la rusa trad. A. Mexin. 1923, 81 p. "Montro de l' rusa popola animo, ĝia subcara socia stato, ĝiaj superstiĉoj." (G. S., E, 1923, p: 183.)
  • Noveloj. De Sienkiewicz, el la pola trad. Lidja Zemenhof. 1925, 64 p. „Kvin noveletoj. Plej originalaj estas tiuj, kiuj priskribas polajn tipojn kaj morojn. Traduko tro komprenebla kaj vigla.“ (G. S,E', 1925, p: 218.)

NotojEdit

  1. Li estas tre kredema: eĉ la plej kredeblajn aferojn, kiujn rakontas al li la plej kredindaj homoj, li tuj kredas. .