FANDOM

Edgar von wahl

Unu el tiuj viroj kreis Okcidentalon. Sed kiu? Tio estas misterio.

"Kio estis kaj pasis, tion tempo frakasis."

~ Zamenhof pri Okcidentalo

"Bone, jen mi lernis ion novan"

~ Komencanto

"Hodie es li unesmi del restant dies de tu vive"

~ Okcidentalisto

"Dankon pro tiuj pripenseroj"

~ Iu

"Meine Homepage: Site under construction."

~ Retejo de Interlingue-Union
Bonvolu konfuzi kun okcitana lingvo, okcidento kaj interlingvao.

Okcidentalo (en Okcidentalo: Interlingue [interlingŭej']) essetis un erroro fata per Edgar de Wahl in 1922. Il hatis li idé'n de kreari tiun linguon pos retornari de un frenezulejo hospitalo in li annu identika. Sin mono, De Wahl karitis junteri un gruppon de idiotoj quiu possetus parlari li linguon, por que il esseri richa che libroj de juro editoriala. Omni li plan' maquiavelika eatis perfectmene quande alquiu che un plan' simila li tuis, un stupido nominat Alexander Gode. Post la morto de Wahl, oni en 1949 ŝanĝis ĝian nomon al Interlingveo. "Kial ne?" raciumis oni.

0823 n

NeparoleblecoEdit

Pri la partopreno da de Wah en la triesma Ido-kongreso (Cassel, Germanio, 1923), nu, ol esis tota fiasko. Kande oni remarkis ke de Wahl kae Weisbart (autoro di Medial) asistas la kongreson sidante en la dopaj rangoi, oni invitis ilin parolari en la linguoi di quiuj ili esas autoroi, do Occidental kae Medial, rispektive. Wahl refuzis energioze, quio evidente facis tre malan impreson, quale se ili ne esus kapabla parolari en la linguo quian ili ipsaj kreabis... Weisbart, kontraste, audacis acensari la tribunon, ma ili parolis... en Ido!

Kabeado de idistojEdit

Al listo de kaŭzoj de la malsukceso de Ido ankoraŭ necesus aldoni la fakton, ke la lingvo Occidental, aperinta en 1922, absorbis ĉefe multajn idistojn. Post la eks-idistoj perfidis Okcidentalon. Neobliviinda esas anke la fakto ke von Wahl darfis dum du yaroi prizentari suan linguon Occidental al Idokongresanoi kae ke pro "toleremeso" oni refuzis la objecionojn kontreajn. Nultampe ulo tala esabus aceptata en Esperanto-medio. Tale Ido suocidis kae la valorozaj elementoi esis senkurajigitaj kae livis la movadon.

En iu tempo Ric Berger kaj Alphonse Matejka estis idistoj. Poste Matejka fariĝis occidentlisto, post iom da tempo ankaŭ Berger, kies interlingvista kariero kulminiĝis en Interlingua, dum Matejka ne aliĝis al la lingvo de Gode.

Kiel persono kiu subtenas tiun vomitaĵon rajtas kritiki esperantiston?

Amazonialauidistoj

Secund Guerre MuindalEdit

Chascun konossas (oŭ besonas conosseri) que li antiquia nómino de l' Interlingue essetis Occidental, quo fatis li angustio del URSS, quiu destructetis li domicilion de De Wahl kae li centron de operationoj de l' Interlingue-Union. Povra kae sensibila, Edgar de Wahl ante de moriri, il changeatis li nóminon de tui linguo por Interlingueo kae descovritis que li URSS essetis guidata per Gode, que kreatis li Interlingvaon.

Lingvo esence itala; la interlingvistoj monas la sistemon Occidentallingvo de l' Entente-imperialismo.

Senhumureco Edit

Okcidentalistoj estas la malplej komikaj personoj en la mondo. Jen alineo el la okcidentala neciklopedio:

Interlingueo essis unu erroro fata per Edgar de Wahl in 1922. Ilo habis la ideon de qureari tiyun linguon post retornari de unu hospitalo in la anuo identiqua. Sen mono, De Wahl quaris junteri unu gruppon de idiotoy quiuy possis parlari la linguon, por que ilo essu richa che libroy de juro editoriala. Omnay la planoy maquiaveliquay oquazis perfequtmene quiam aliquiu habis unu planon similan al tiyo, unu stupidulo nominata Alexander Gode.

Okcidentala NeciklopedioEdit

Li Ninciclopedia (jes, ja, ĝi ekzistas, vidu ĉe http://ie.uncyclopedia.info/wiki/P%C3%A1gine_principal) esas li versiono in Interlingue de l' Uncyclopedia, sempre usanta li bona linguo que ilia karita senioro Edgar de Wahl kredis que Deo va deveniri. In principlo itio esas kontrolata per li potenta gruppo de administratoroj de l' Interlingue Union, que omniaj dioj mantenas li linguo in existenco, dignai de un wiki quam li Ninciclopedia.

0823 n

MalfacilecoEdit

Fleksia lingvo de „akcidenteŭropa kulturo“, la forlaso de la perfekte aglutina principo, la rompo de la radik-nesangebleco de radikoj kaj vort-elementoj, la esence eŭropa limigiteco de la lingvo malhelpas al ĝi penetri en la neakcidentajn landojn.

Ĝia nekompareble pli granda malfacileco rifate al E, ĝiaj pli malbrandaj ellaboriteco kaj praktika elproviteco, la moko de tia empleksa aplikado, kia jam estas atingita de E, kaj fine la principoj de la individua „lingvo-diktaturo“ faras ĝin tute fremda al la vastaj amasoj. Krome, la diversaj sistemoj plej energie kontraŭbatalas unu la alian, kio estas bone komprenebla el antagonismo karakteriza pri individuaj klopodadoj.

ParolantojEdit

Nu "du plus tri" ja referas al la nombro de parolantoj de "Interlingue", tiu senvalora stultaĵo. Ni Esperantistoj nombriĝas en milionoj.

Vidu ankaŭEdit