Osama Bin Laden

El Neciklopedio

Iri al: navigado, serĉi

"Dio donis oficon, Dio donas prudenton"

~ Zamenhof pri Osama

"Mi ne estas anglalingvano sed..."

~ Meksikano

"Verwirklicht Englisch den Traum von einer internationalen Sprache ?"

~ Germano

"Kial perdi sian tempon respondi al tia stultulo?"

~ Osama Bin Laden

"Mi pensa, que iste es un idéa tre utila e justa"

~ anonima reformemulo
Osama Bin Laden, plej konata kiel Osaĉjo, (naskiĝis ĉ. 1963, mortis antaŭ ĉ. kelkaj jaroj ) estas estis araba intelektulo kaj eksriĉulo kiu vivis en azilo en Usono. En la 1980-aj jaroj li batalis por Usono kontraŭ la komunista Sovetunio por forpuŝi ĝin el Afganio, kaj poste li batalis batalis kontraŭ Usono por forpuŝi ĝin de la islama mondo.
Algebra Baldor - Osama Cover.jpg

Bin Laden administris ĉirkaŭ dek tendarojn en Afganio por trejni misiistojn. La trejnito iris tra la mondon, ekzemple al Sudano, Bosnio, Ĉeĉenio, Taĝikio, Jemeno, Somalio, Usono, ktp. Lastatempe, Bin Laden loĝis en japana kamioneto sur monto en suda Afganio. Li piediris kun bastono kaj havis almenaŭ tri edzinojn kaj dek infanojn. Lia familio loĝis en la apuda urbo Kandaharo. Kvankam li estis arabo, lia vesto estis afgana.

Jesuo 911.jpg

La gvidanta filozofio de Bin Laden estis islamismo: li deziris la unuiĝon de ĉiuj islamaj landoj en unu imperion. Prefere sub lia rego kiel kalifo. Por atingi tion, li klopodis instigi mondmiliton inter Usono kaj la Islama mondo, kaj anstataŭigi registarojn kontraŭreligiajn (komunismajn, laikismajn, kaj tiujn, kiuj interkonsentis kun la Okcidento). Post la mondmilito, la islama imperio havos plimulton de la petrolo de la mondo kaj, per Pakistano, la atombombon. Usono mem frakasiĝos kiel Sovetunio, kaj fariĝos la Dis-Unuiĝintaj Ŝtatoj.

En la 11-a de septembro 2001, liaj sekvantoj faris teroristan atakon kontraŭ la Pentagono en Vaŝingtono kaj la Ĝemelturoj en Novjorko, Usono. Ĉi tiu garantiis al li komparo al Hitlero, kvankam li ankoraŭ estis komencanto.

Bin Laden komprenis iom de la angla lingvo kaj skribis en la araba klasika.

[redakti] La Fundamento

Bin Laden estis la estro de la karitatema organizo La Fundamento (arabe al-Kaida). Sed li agis ne kiel estro, sed kiel faciliganto ("instiganto" estas lia vorto), provizante monon, konsilon, trejnadon, ktp. La Fundamento ne estis ŝipo, kiun li regis, sed ĝardeno, kiun li plantis, akvumis kaj prizorgis. La Fundamento havis 5000 homojn en 50 nacioj. Iuj ĉeloj apartenis al aliaj, kunlaborantaj organizoj: ekzemple, iuj ĉeloj apartenis al Hezb-Alaho de Libano kaj Hamaso de Palestino.

1481 m.jpg

[redakti] Utilo

La Kemiaj Elementoj
H
He
Li Be
B C N O F Ne
Na Ma
Al Si P $ Cl Ar
K Ca Sk Ti V Cr Mu Fe Co Ni Cu Zm Ga Ge As Se Br Kr
Rb Sr Y Zr Nn Me Tc Ru Rh Pd Ak Kd In Sl Sb Te I Xe
Cs Ba * Hf Ta W Re Os Ir Pt Au Hg Tl Pb Bi Po Ad Rn
Fr Ra ** Rf Dg Sg Bh Hs Mt Ds Rg Uea Uut Uuq Uup Ld Uus Umo
Uue Ubn ***

La Ce Pr Nd Pm Sm €u Gg Tb Di Ho Er Tm Yb Lk

Ac Th Pa U Np Pi Am Cm Bk Cf Fm Md No Ls

Ubu Us Ka Kk

Bin Laden ne nur estis utilo al Usona registaro! Li povas esti utila ankaŭ al vi! Ekzemple:

Edzo mankis hejme dum tri tagoj, je kvara tago li revenas. La edzino malmildege diras al li:
- Kie vi vagadaĉis?
- Komprenu, karulino, Bin Laden, kanaljo tia, sendis leteron al mi en laborlejo. Mi malfermis la koverton kaj trovis tie blankan pulvon!
- Ĉu vere? Kaj kio okazis plu? Estis ĥolero aŭ pesto? diris la edzino multe pli kompateme.
- Pli malbone. Gonoreo!

[redakti] Afganio ktp

Post lia restado en Afganistano, taliboj finfine forpelis gvidanton de vaĥabismo Ben Laden. Tiam Ben Laden ekintencis ekloĝi en Ĉeĉenio kaj kune kun ĉeĉenaj banditoj konkeri Dagestanon kaj fondi sian propran vaĥabistan ŝtaton Kaŭkazo. En septembro miloj da bonege armitaj kaj trejnitaj vaĥabistaj banditoj invadis en Dagestanon. Vi scias pri tiu milito, sed vi verŝajne ne scias detalojn pri vaĥabismo, ne vidis kruelajn reportaĵojn el tiu milito. Notinde estas, ke simplaj dagestananoj-islamanoj malamas vahhabismon, kaj ili tre helpis al rusa armeo frakasi la banditojn.

[redakti] Estinto

4038.jpg

Mortis hazarde samtempe la Papo kaj Bin Laden. La Papo tuj ekiris al la pordo de la ĉielo, sed Sankta Petro rifuzis al li la eniron. En tiu-ĉi momento alvenis Bin Laden. Tuj du anĝeloj malfermis la pordegon kaj bonvenigis lin serfira ĥoruso. Proteste la Papo turnis sin al Sankta Petro: „Tiu-ĉi fiulon vi lasas eniri, kaj min, kiu anstataŭis vin surtere vi forsendas!“ Respondis Sankta Petro: „Ek de vi estas Papo milionoj da homoj forlasis la eklezion. Sed unu aktiveco de Bin Laden en Novjorko – kaj jam la tuta homaro rememoras pri Dio kaj preĝas!“

[redakti] Lastaj vortoj

La usonanoj! Ĉu? Diru ke mi ne volas aĉeti varojn de AvonTupware! For, for...

[redakti] Post-morto

Lastatempe cirkulas multaj bildoj pri la evidente mortigita Osama Bin Laden, rigardante filmojn de UEA. Oni kelkfoje vere perpleksiĝas kaj devas bone atenti la diferencojn inter la morta teroristo kaj vivanta esperantisto, kiuj ŝajnas esti minimumaj. Almenaus la parolmaniero tre similas. Sed eble temas pri la tipe spirita stilo orienta, kiu komunas al tiuj superaj guruoj, kiuj ne bezonas malmodestecon. Ajurvedo salutas vin.

Content Navigation