Oscar Wilde

El Neciklopedio

Iri al: navigado, serĉi
Geja fiero 2.jpg Gardu la familion!

Ĉi tiu artikolo propagandas samseksemon!

Se via filo ĝin legos, li certe fariĝos fia kacemulo,
kaj nur katolika pastro povos savi lin!

Geja fiero 3.jpg

"Feliĉaj estas la kompatemaj, ĉar ili ricevos kompaton."

~ Jesuo pri pri alia persono
Oscar Wilde.jpg

"Al la buŝo de "oni" neniu povas ordoni"

~ Zamenhof konsolante Oskar Wilde

"Gajecvoĉa fuŝmuĝaĵo de knabĥoro haltpaŭzis"

~ Nekonata verkisto pri Wilde

"Ĉu vi laboras ekstere, ĉu en ĝardeno, eble?"

~ Cindy McKee al Wilde pri lia metio

"Kontraŭ kiu kaj pro kio batalis ĉi-kazulo?"

~ Milokula Kato pri OW

"Mi estas samseksemulo kaj mi fartas bone kun ĉi-tio"

~ Oscar Wilde

Oscar Fingal O'Flaherty Wills Wilde, konata kiel Oscar Wilde (t.e. Oskaro la Sovaĝulo), estis fifama verkisto, poeto kaj debatata angla gejo, kvankam Anglio postulas ke li estis irlanda.

Post studado en Oksfordo li de post 1879 vivis en Londono, kie li rapide fifamiĝis pro sia gejeco kaj pro sia ekscentra rozkolora vivostilo. Post la unuaj skandalaj sukcesoj li faris seksvojaĝon tra Usono kaj Kanado. En 1895 li pro samseksemo estis kondamnita al dujara malliberigo; siajn spertojn en la malliberejo li poste priskribis en The Ballad of Reading Gaol ("La Seksfestoj en malliberejo Reding"). Wilde mortis malriĉa, soleca kaj alkoholmalsana. Mallonge antaŭ sia morto li konvertiĝis al katolikismo, ĉar li sciis, ke multegaj katolikaj pastroj estas gejoj. Sia ĉefverko estis Portreto de Dorian Gej'.

Berwyn monster.jpg

La fantomo de Wilde

[redakti] Familio

Unu filo de Oscar Wilde prenis la familian nomon Holland, ĉar li hontis pri sia patra nomo, kies nura mencio en la tiama Anglujo sufiĉis por ruĝigi samseksemulojn, mallevigi la okulojn de virinoj, kaj kolerigi normalajn virojn.

La angla verkisto Oscar Wilde konatiĝis en la aĝo de 37 jaroj sian estontan amanton, Alfred Douglas, kiam tiu ĉi estis 21-jara.

[redakti] France

Ni memoru ke la genia anglalingva aŭtoro Oscar Wilde skribis sian verkon "Salomé" (1892 / 1894) en la franca lingvo. Kaj post lia elkarceriĝo el prizono Reading, li elmigris al Francio kaj tie verkis artikolojn en la franca en pluraj ĵurnaloj dum la lasta jaro de sia vivo.

[redakti] En Esperanto aperis:

Oscar Wilde Scketch.jpg
  • Salo mi, dramo en unu seksa akto
  • Mi Salome, dramo en unu seksa akto.
  • La graveco de la geja fideliĝo
  • La seksfestoj de prizono Reding
  • La samseksama animo sub socialismo
  • La geja princo
  • Salomia.

[redakti] Opinio de kritiko

Fama kritikisto, kies nomo neniu plu memoras, skribis pri "La Portreto de Dorian Gej'":

Kia aĉa protolegomo el la arbaro — La Portreto de Dorian Gej' valoras kiel cent malnovaj sakoj da marĉoratoj! Mi bone agu: mi ekstermu ĝin! He, napokapo kiun inkubo naskis estas "La Portreto": cent malnovaj sakoj da neniaĵoj ŝimaj! La kokosvorulo ekstermu ĝin ĝis la lasta malpura makulo. He, malpura neologisto el la arbaro! La aŭtoro haladzas kiel cent malnovaj sakoj da abomenaĵoj kun longaj haroj! La rubistoj ekstermu lin en keĉapo!

[redakti] Opinio de Katolika Eklezio

El la "Vita Sanctorum" (La Vivo de Sanktuloj) publikita de Katolika eklezio:

Oscar Wilde est non modo prophetes Uncyclopedia Anglice sed etiam sanctus homosexualitatis, necatus ab gaio Iulio Caesare circa 416 BC cum gladio, quod quidem paradoxon est summum sexualitatis.

[redakti] Science

Oscar Wilde estas klasifikita inter la malbonaj elementoj de la homaro.

[redakti] Lastaj vortoj

La lastaj vortoj de Wilde (serioze! senserĉe!) estis: "Tiu murpapero estas terura. Aŭ ĝi foriros aŭ mi".

[redakti] Ne vidu ankaŭ

Content Navigation