Pafilo

El Neciklopedio

Iri al: navigado, serĉi

"Ne movi la buŝon!"

~ Zamenhof antaŭ pafilo

"Ŝajne interlingvistiko ne estas tre populara afero"

~ Pafisto
Pafilopulvopafilo (Revo) aŭ pafarmilo (PIV) estas ilo por pafi. Pafilo estas produkto de la scienco kaj teknologio por ke homoj anstataŭ provo por dialogi sen pene kaj premante ellasilon solvi siajn problemojn kun aliaj.
5535

[redakti] Historio

En la Biblio estas legebla en multaj lokoj la priskribo de tiuj armiloj. Tiel ankaŭ ni povas ekkoni iliajn aspekton kaj efikon dum ties funkciado. Pli detale estas pridiskutata la "bastono" de Moseo, kion iam li ricevis de la "Eternulo". Ni povas renkonti kun multaj tiaj citaĵoj el la Biblio, kiuj sufiĉe vortoriĉaj. Ofte bibliaj tekstoj parolas pri "trondoj", kiuj klare estas priskribo de kanonoj.

D6 o

[redakti] Ĉinio

La unua bildigo de pafarmilo estas skulptaĵo en kaverno en Sichuan, Ĉinujo. La skulptaĵo datiĝas de la 1100-aj jaroj kaj estas tiu de persono portanta vazforman armilon kun kuglego florforma elirinta. La plej malnova konservita pafilo, farita el bronzo, estis datita de 1288, ĉar oni trovis ĝin en ejo en la nuntempa distrikto Acheng en Hejlongĝjango, en nordorienta Ĉinujo, kie la Yuan Shi raportas pri bataloj en tiu epoko.

Eŭropanoj, araboj kaj koreanoj kopiis pafilojn en la 1300-aj jaroj. Turkoj, irananoj kaj hindoj havis pafilojn antaŭ la 1400-aj jaroj, kiujn ili ricevis ĉiam rekte aŭ malrekte de eŭropanoj Japanoj ne posedis pafilojn antaŭ la 1500-aj jaroj. Ili ricevis ilin de portugaloj ne de maldonacemaj ĉinoj.

[redakti] Tipoj da pafiloj

Estas multaj tipoj da pafiloj:

Bildo23
  • Pistolo: malgranda armilo por mortigi homon kiun ni konas kaj vidas.
  • Mitraleto: armilo iom pli granda ol pistolo por mortigi grupon da homoj inter kiuj ankaŭ eble troviĝas unu aŭ kelkaj el niaj malamikoj.
  • Mitralo: pli granda ol mitraleto por mortigi ĉiujn homojn kiuj estas en loko en kiu nia malamiko ankaŭ povas esti.
  • Obuso: armilo por pereigi malamikon kune kun ĉiuj personoj kiuj estas ĉirkaŭ li (aŭ ŝi).
  • Kanono: armilo por pereigi malamikon kune kun liaj (aŭ ŝiaj) familianoj, najbaroj kaj loĝloko.

[redakti] Lawḥ-i-Aqdas (La Plej Sankta Pistolo)

La Lawḥ-i-Aqdas (ﻟﻮﺡ ﺍﻗﺪﺱ) aŭ Plej Sankta Pistolo, kelkfoje konata kiel la Pistolo al la Kristanoj, estis adresita al kredanto de kristana fono. Per la pistolo, Bahá'u'lláh proklamas Sian mesaĝon al kristanoj de la tuta mondo, kaj per klaraj terminoj deklaras ke Li estas tiu Patro kies alveno Jesuo Kristo promesis. Li diris: "La Patro estas veninta, kaj tio promesita al vi en la Regno estas plenumita!"

[redakti] Kuglo

Kuglo estas peco de malmola substanco (precipe metalo), kiun elpafas pafilo, nome fusilo, pistolo. Kuglo, kuglingo, pulvoŝargo kaj eksplodilo kune estas kartoĉo. Sen klugoj, pafiloj estas nedanĝeraj.

[redakti] Redono

„Hodiaŭ matene mi aĉetis ĉe vi pafilon. Ĉu eblus ĝin redoni?“

„Ĉu ĝi ne funkcias?“

„Mi ne scias, sed antaŭ momento mian edzon koliziis aŭto.“

[redakti] Sufiĉas unu klugo

Kliento eniras vendejon de pafiloj. Li demandas pri tre bona teleskopo por sian pafilon. La vendisto ofertas al li teleskopon dirante: "Ĉi tiu teleskopo estas la plej bona. Vi povas perfekte vidi mian domon tie malproksime sur la monteto." La viro muntas la teleskopon al sia pafilo kaj diras: "Belege mi eĉ povas vidi nudan viron kaj nudan virinon de la dormoĉambro".

La vendisto donas al li du kuglojn kaj diras: "Vi povas senpage ricevi la teleskopon se vi sukcesas forpafi la penison de la viro kaj mortpafi la virinon per kuglo en la kapon.

La kliento denove rigardas tra la teleskopo kaj respondas: "Nun sufiĉas unu kuglo".

264 ow

[redakti] Dumdumo

Dumdumo estas tia pafaĵo, kies pinto estas iomete forigita, tiel ke ĝi estas obtuza. Alia tipo de dumdumo ekestas, kiam oni entranĉas la ŝelon de la pafaĵo, tiel ĝi disfermiĝas aŭ platiĝas (depende de la tranĉo) en la homa korpo.

La normala kugla aŭ ŝelohava (longa) pafaĵo trakuras la homan korpon kaj ne kaŭzas ŝirvundojn, vundegojn.

Dumdumo kaŭzas grandajn vundojn nekuraceblajn, ĉar ne eblas (aŭ ne eblis en la 19-a jarcento) eligi la kuglon el la korpo kaj ĝi emas kaŭzi infekton; eĉ se vundito ne mortas tuj post la pafo, li ofte mortas pli poste. Pro tio la Konvencio de Hago malpermesis dumdumojn (’’ĉiujn pafaĵojn, kiuj en la homa korpo disiĝas aŭ platiĝas’’) por eterno por ĉiu armeo, escepte de uzo por la koloniaj militoj. La deklaracion ne subskribis Usono kaj Unuiĝinta Reĝlando.

Ekde la akcepto de la Deklaracio en Hago (1899) la armeoj rajtas batali teorie nur per plene kovritaj pafaĵoj...

33
Content Navigation