Papo

El Neciklopedio

Iri al: navigado, serĉi
5569 n.jpg
5569 n.jpg

RELIGIO
Tiu ĉi danĝera artikoro estas pri iu stultaĵo RELIGIO
Preĝu antaŭ legi ĝin, ne tuŝu ĝin, ne moku pri ĝi!!!

"Nevo de papo facile fariĝas kardinalo."

~ Zamenhof pri Papo
Pope-darwin.jpg

"Dum fiaskas la dolaro,
Venas mon' el preĝantaro.
Do mi fajfas pri la fisko,
estas mi la Pap' Francisko."

~ Papo

"Ĉu nuna papo estas faŝisto?"

~ Usonano pri lasta papo

"La papo estas popa"

~ Brazilano pri supra demando

"La papo estas temo neamuza. Mi do donu temon pli amuzan: ĉu iu tie ĉi interesiĝas pri la futbalo?"

~ iu ajn pri ĉi tiu artikolo
1335248341808.jpg

"La vorto estas derivita de "papo", kiu povas signifi diversajn pufaĵojn, ia tiun inter mentono kaj kolo"

~ Antonio De Salvo pri Papo
G-b3 l.jpg

" Li taŭgas nek por studo, nek por ludo"

~ Zamenhof pri la papo

"Papo pepas pipon popan pupen."

~ Kolonjano pri papo

"Mi rekomendas al vi uzi bonan vortaron. Ne eblas pepi pipon."

~ Nerdo pri la supra diraĵo

"Generosus equus non curat canem latrantem."

~ Papo pri ĉi tiu artikolo
Papo (el la greka vorto, papas "li papas") estas titolo de la plej alta (ĝenerale pli ol 2 metroj alta) esto de kelkaj eklezioj, ekzemple la katolika kaj la kopta. La papa kolo estas la plej neerarema kolo en tuta mondo.
18595393.jpg

Papa Blazono

La eklezio kredas ke Dio ne permesas ke la papo eraru dum formalaj eldiroj pri aferoj de fido aŭ moralo (papa neerareco). Iuj kredas ke la doktrino de neerareco mem anonciĝis kun papa neerareco. Adventismo, kredas ke la papo estas la Antikristo mem, aŭ la putino de Babilono de Apokalipso. Pruvo de antikristeco de la Papo estas la fakto, ke li salutas en Esperanto.

La papo estas rompanta Fajrfokson.

Palpatineratzinger7xc.jpg

[redakti] Biblio

Mateo 16:18-19

Kaj mi diras al vi, ke vi estas Petro, kaj sur ĉi tiu roko mi konstruos mian eklezion; kaj pordegoj de Hades ne superfortos ĝin. Mi donos al vi la ŝlosilojn de la regno de la ĉielo; kaj kion ajn vi ligos sur la tero, tio estos ligita en la ĉielo; kaj kion ajn vi malligos sur la tero, tio estos malligita en la ĉielo.

[redakti] Fino de la mondo

PopeAAAAAAAA.jpg

Laŭ profetaĵoj, nuntempa papo estas la lasta, post lia forpaso regos ankoraŭ unu kaj poste estos fino de la mondo!

[redakti] Papo kaj islamo

Ne ekzistas en la Islama mondo homo kun aŭtoritato komparebla al tiu de la papo.

[redakti] Papoj kaj Reĝoj

Francisko la 1-a, reĝo de Francujo vizitis la papon Leonon X. La reĝo, mirigita de la lukso de la kortego de la papo, diris, ke laŭ la rakonto de la biblio la religiaj kondukantoj vivis malriĉe kaj simple.
— Vero, respondis la papo, sed tio ĉi estis tiam, kiam la reĝoj paŝtis brutarojn. [P. Koĉergov.]

SOBEL33.jpg

[redakti] Papoj kaj virinoj

Clare Booth Luce, edzino de Henry Luce, la riĉega magazineldonisto, mem fama verkisto, fariĝis Usona ambasadoro en Romo. Ricevate de la Papo, Clare parolis serioze kaj longe pri la stato de l’ mondo kaj la rolo de la Eklezio. Kiam lia Papa Moŝto sukcesis intermeti vorton, li diris mallaŭte: “Mi samopinias, Sinjorino Luce. Ankaŭ mi estas katolika”.

[redakti] Elektado

Onidire la plej longa papa balotado okazis en 1268, kiam mortis Klemento la 4-a. Post du jaroj la kardinaloj ankoraŭ ne estis atingantaj interkonsenton. La trovita solvo estis la jena: la kardinaloj estis ŝlositaj en sentegmenta ĉambro, por ke ili sufero pro malvarmo kaj pluvo. Post kelktage estis elektita la papo Gregorio la 10-a.

[redakti] Komploto

La katolikisma eklezio estas vere mirinda, konsekvenca, profunda religio. Tamen ĝin estus facile detrui: James Randi elektigu sian agenton kiel la papon. Se tiu papo deklarus oficiale ("el la seĝo"), ke Dio ne ekzistas ke la sankta katolika eklezio povas erari, la katolikisma kredo subite nuliĝus.

Sorĉisto.jpg

[redakti] Kontraŭkatolikismo

Ĉi tiu artikolo estas kontraŭkatolika! Se Neciklopedio havus ŝercajn artikolojn pri gejoj, judoj, ciganoj, usonanoj, afrikusonanoj, indianoj, bahaanoj, esperantistoj, idistoj, blankuloj, homojeksterteruloj, oni ja ne tolerus tion!

[redakti] Lastatempaj papoj

La nuna papo, Sankta Francisko, estas la unua papo el la Nova Mondo. Antaŭ ol li papiĝis, lia nomo estis Kardinalo Jorge Camacho. Pri la elparolo de la angla lin instruis Palpatino, la lasta papo kaj eksa Kardinalo Ratvizaĝo. Ratvizaĝo ne ŝatis tiun nomon, nek Palpatinon (neniu scias kial.) Do li nun sin nomis Benita Diktatoro.

[redakti] Gustoj

La papo ne estis tiom ekstreme kontraŭ bunta necesejpapero kaj ĉiam portas strangan ĉapon.

[redakti] Papaj rimarkoj

4497.jpg
  • Ago de papo estas papago;
  • Eraro de papo estas paperaro;
  • Ero de papo estas papero;

[redakti] Esperanto

Papo Pio la 10-a sendis sian benon al "Espero Katolika" kaj la katolikaj esperantistoj ĉiujare de 1906 ĝis sia morto en 1914. Krome en kelkaj aŭdiencoj li parolis pri Esperanto. La 4-an de aprilo 1909 li diris al Isidoro Clé, esperantista direktoro de eklezia instituto en Bruselo: "Esperanto havas antaŭ si grandan estontecon". Pio deklaris en 1910, ke "Esperanto estas grava ilo por ligi la katolikojn de la mondo". Lia favora sinteno al Esperanto verŝajne ŝuldiĝas al la laboro de Emile Peltier.

Ekzistas ankaŭ aliaj citaĵoj, pri kiuj ni trovas nur el la tempo post la morto de la koncerna papo iujn fontojn, kiuj nenion diras pri la tempo kaj la cirkonstancoj de la eldiro, kio eventuale povus esti kialo por pridubi ilian aŭtentikecon. Tiaj citaĵoj, en diversaj variantoj ĉiam denove represitaj en informiloj de katolikaj kaj eĉ pli ofte de nekatolikaj esperantistoj, estas ekzemple la sekvaj vortoj atribuataj al Pio la 10-a: "Mi vidas en la lingvo Esperanto valoran rimedon por teni ligitecon inter katolikoj de la tuta mondo." Dum la tre afabla sinteno de Sankta Pio la 10-a al esperantistoj supozigas, ke tiu ĉi frazo tamen plene spegulas lian opinion, ni povas esti malpli certaj pri la citaĵo.

Dum la 23-a kongreso de IKUE en 1951 en Munkeno Pio la 10-a estis proklamita kiel "ĉiela patrono de la katolikaj esperantistoj". La kongresa numero de Espero Katolika plurloke parolas pri "Pio la 10-a, nia patrono".

Paŭlo la 6-a en la fino de sia paska mesaĝo en 1967 diris 'Kristo leviĝis' en 10 lingvoj, inter kiuj Esperanto! Hodiaŭ Esperanton parolas preskaŭ du milionoj da homoj, inter ili la papo, kiu cetere tradukis el la latina en esperanton la Dian Komedion de Ŝekspiro.

La unua romkatolika papo kiu bondeziris en esperanto estis Johano Paŭlo, en Pasko 1994.

[redakti] La Dia komedio

La papo mortis kaj venas al la paradizo.

— Kiu vi estas? — demandas sankta Petro.

— Mi estas la papo.

— Mi ne konas.

— Mi estas via posteulo sur la tero.

— Atendu momenton, mi devas informiĝi.

Li iras al la Patro, kiu neniam aŭdis pri la papo. Ankaŭ la Filo ne scias, pri kiu temas. Subite ekkrias la Sankta Spirito:

— Li estas tiu ulo, kiu disvastigas klaĉojn pri mi kaj Maria!

[redakti] Regado de Kristanujo

— Ĉu vi scias, ke oni nun balotas la novan papon?

— Ho, ĉu vere? Ĝis poste!

— Kien vi iras?

— Al la balotejo!

[redakti] Neerareco

Kvankam papa senerareco ne estis dogmo antaŭ 1870, ni legas ke D'Alembert, la fizikisto kaj filozofo, skribis en la fama franca enciklopedio en 1754 ke la persekuto kontrau Galileo estis rezulto de kredo je papa senerareco. Pri la papa erarimuno parolis iu el la "Tri musketeroj"; konsidere ke A. Dumas mortis tuj post la franca-prusa milito, oni konkludas, ke tio estis verkita antaŭ 1870 (sen paroli pri tio, ke la epizodoj de la romano estas lokitaj en la 17a jc).

[redakti] Poste

Imagesssss.jpg

Papo Paŭlo la 6-a iam deĵoris kiel Papa Nuncio en Germanio. Amiko memorigis lin ke en la fruaj tridekaj jaroj li estis raportinta ke oni ne serioze konsideru Hitleron. “Ha”, diris Lia Papa Moŝto, “tio estis antaŭ ol mi fariĝis neeraripova”.

[redakti] Pardonpetoj de la papo

La pardonpetoj de la papo, latine la Mea culpa papae”, pro la pekoj de la Eklezio laŭ la dudek jarcentoj, estis eldiritaj en baziliko Sankta Petro (Romo) la dekduan de marto de 2000, pruvante la neerareco de la papo kaj de la nesanĝeco de Eklezio.

La graveco kaj seriozeco de la iniciato estas reasertataj de la papo en letero al la kardinalo Roger Etchegaray - kiu de la peticio pri pardonpetoj estis la reĝisoro – kie estas ankaŭ substrekata “la intenco de vera pento” kun kiu Johano Paŭlo la 2-a volis ke la problemo estu studata en la simpozio kaj akompanata de la tuta neerarema katolika eklezio. Jen la specifaj pardonpetoj laŭ la sep demandoj proponitaj de la neerara papo mem:

1) Ĝenerala pardonpeto pro la pekoj de filoj de la Eklezio

2) Pro la kulpo en la servo de la vero

3) Pro la disiĝoj en la Eklezio

4) Pro la kulpoj kontraŭ la hebrearo

5) Pro la kulpoj kontraŭ la amo, la paco, la rajtoj de la popoloj, la respekto pri la kulturoj kaj religioj

6) Pro la pekoj kiuj fendis la dignecon de la virino kaj la unuecon de la homaro

7) Pro la pekoj rilate la fundamentajn rajtojn de la persono

La motivaĵo de tiuj pardonpetoj – konsente legita de la kardinalo Ratzinger, tiam prefekto de la Kongregacio por la Doktrino de la kredo, kiu posteule heredis la antaŭan “Sankta Romana Inkvizicio”/n – estas esprimata en la publika papa preĝo: “Sinjoro, Dio de ĉiuj homoj, en certaj epokoj de la historio, kristanoj foje konsentis al metodoj de maltolero kaj ne sekvis la grandan ordonon de la amo, malbeligante tiel la vizaĝon de la Eklezio via Edzino. Kompatu viajn filojn kaj akceptu nian volon engaĝiĝi anaŭenpuŝi la veron en dolĉeco de la amo, konsciaj ke la vero komunikiĝas per la forto de la vero mem”.

[redakti] La Papo kaj la sep nanoj

Neĝulino sendas la Sep Nanojn al la Vatikano, al prelego de la Papo.

La Nanoj fuŝeniras ega prelegteatro, kaj apud mallonga tempo la Papo aperas sur la scenejo, je laŭta aplaŭdo.

La Papo komencas sian predikon, kaj, apud eble kvin minutoj, Doko levas la manon. La Papo rimarkas, kaj diras:

"Jes, mia filiĉo, ĉu vi havas demandon?"

0748.jpg

Doko pardonpetas la Papon je la interrompo, kaj demandas se estas en la Vatikano iuj nanaj monaĥinoj.

La Papo ĉi tion konsideras, kaj apud momento diras ke ne estas nana monaĥino en la Vatikano.

La Papo daŭrigas sian predikon kaj preĝaĵon.

Ĉirkaŭ la mezo de la Papa prelego, Feliĉo levas la manon, penanta kapti la atenton de la Papo. La Papo post mallonga tempo tion rimarkas, kaj demandas lian problemon. Feliĉo demandas ĉu estas en Italujo iuj nanaj monaĥinoj. La Papo ŝajnas ete ĝeniĝan, sed pensas momente, kaj diras ke ne estas nana monaĥino en Italujo. Feliĉo restas kontenta.

Ĝuste kiam la Papo atingas la kulminon de la prelego, Ternĉjo eklevas la manon. La Papo kolere kriegas, "Jes, kio estas?"

Ternĉjo demandas al la Papo ĉu estas en la tuta katolika mondo iu nanaj monaĥinoj. "Ne," diras la Papo, "Ne estas nana monaĥino en la tuta katolika mondo." Ternĉjo restas kontenta.

Ĉirkaŭ unu minuto poste, eta subridaĉo estas aŭdebla proksime al la nanoj, kaj kanto, preskaŭ silenta sed ĝuste aŭdebla, ekkomenciĝas:

"Fuŝĉjo fikis kun pingveno, Fuŝĉjo fikis kun pingveno..."

[redakti] Premio Ratzinger

La premio Ratzinger (aŭ Fondaĵo Vatikana Joseph Ratzinger – Benedikto la 16-a) estas literatura premio kreita en la Vatikano la 1-an de marto 2010 cele stimuli la scion kaj studon pri teologio. Inter la celoj difinitaj: kvazaŭ nobelpremio de la teologio por porti Dion eksteren de la kutima ĥoro.[1]

La havaĵojn de la Fondaĵo nutras la sumoj ĉiujare devenantaj de la administrado de la aŭtorrajtoj, pasintaj kaj estontaj, sur la tekstoj de la verkoj de Ratzinger kaj da donacoj publikaj kaj privataj. En 2007 la sumo estis 1,6 milionoj da britaj pundoj, gajnitaj el la vendado de la libro “Jesuo de Nazareto” verkita de Benedikto la 16-a, kiuj estis asignitaj al organizaĵoj por malriĉuloj.

La Fondaĵo estas mastrumata de:

Al tiuj estas konfidita la selektado de la verkoj premieblaj.

Okaze de la unua premiado estis asignitaj (junio 2011) tri premioj al tri teologoj: la itala Manlio Simonetti, la hispana Olegario González de Cardedal kaj la germana Maximilian Heim.

En 2012 la premio Ratzinger estis aljuĝita al la franca filozofo Rémi Brague kaj al la usona jezuito patrologo Brian Edward Daley.[2]

La Premio Ratzinger 2013 estis aljuĝita al Richard A. Burrige (1955) angla bibliisto, membro de la anglikana kristana konfesio kaj dojeno de la King's College, pro lia granda kontribuo al la agnosko, historia kaj teologia, pri la neeliminebla ligo inter la Evangelioj kaj Jesuo de Nazareto, kaj al Christian Schaller (1967), katolika laiko, germana scienca kunlaboranto kaj nun vicprefekto de la Kongregacio por la doktrino de la kredo kaj docento pri dogma teologio pro la rolo de redaktanto de la “Plena verkaro” (Opera Omnia) de Joseph Razinger. [3]

La nuna (oktobro 2013) prezidanto de la Premio Ratzinger estas monsinjoro Angelo Antonio Scotti.

[redakti] Aliaj formoj de maltolero

En eŭropaj landoj, kie la situacio estas certe malpli danĝera ol en aliaj partoj de la mondo, estas rimarkataj formoj de kristanofobio ligitaj al manko de respekto al religia lokoj, al diskriminacio sur laborlokoj, al vortaj atakoj, al alisignifa kaj negativa stereotipa reprezentado de kristanoj en amaskomunikiloj [4].

Tiaj fenomenoj, bedaŭrinde kreskiĝantaj, estas foje akompanataj de provoj limigi la konsciencan obĵeton kaj en certaj kazoj malhelpi ke la gepatroj povu eduki la gefilojn laŭ la propraj religiaj konvinkoj. [5]

[redakti] Famaj Papoj

[redakti] Referencoj

  1. Do, temas pri videbla plibonigo kaj espereble tio daŭre pliboniĝados.
  2. Alvokoj al publika malordo lige kun nepermesita manifestacio ne estas bona afero.
  3. Brave!
  4. Ĉu normale?
  5. «Observatory on intolerance and discrimination against christians in Europe», in Marco Tosatti, Cristianofobia europea, c'è, La Stampa, 11-a decembro 2010.

[redakti] Ekstera ligilo

Ĵusa deklaro el Romo en Latino, verkita kun helpo de Adam Taylor

Content Navigation