Piano

El Neciklopedio

Iri al: navigado, serĉi
Giraffe.jpg

"Havu poton malgrandan, sed mem estu granda"

~ Zamenhof pri poto

"Kiel dolchaj rememoroj!"

~ iu pri ĝirafpiano

Piano estas pluevoluita harpopiano, kies resonancspaco staras rekte supren. Ĝi aspektas kiel rekte staranta pianego, kies kordoj enestas vertikale starantan, unuflanke volbitan keston. Ĝirafpianoj apartenas al la antikvaj pianoj kaj estis en uzo ekde la 18-a jarcento ĝis komence de la 19-a jarcento.

Kiel inventintoj de la "Forte-Piano en Giraffe" validas la vienaj piankonstruistoj Joseph Wachtl, J. F. Bleyer kaj Martin Seuffert. Estas dokumentita disputo pri la aŭtoreco, ene de kiu Bleyer publikis en Allgemeine Musikalische Zeitung (Ĝenerala Muzika Gazeto) de novembro 1811 "Historian priskribon de rekte starantoj fortepianoj", en kiu li skribis:

Ĉiu inventinto havas la rajton indiki sur sia produktaĵo, ke li estas la inventinto, dume estas ridinda, se iu promesas al si honoron per malbonsukcesa fuŝlaboraĵo. Sed se iu imitas la inventaĵon de aliulo kaj volas alproprigi al si la honoron de la inventado, ĉi tio ne nur estas ridinda, sed ankaŭ stulte aŭdaca. La ridindan aŭdacon perpetras la ĉi-tiea piankonstruisto Martin Seuffert; li imitas nian inventaĵon, kaj skribas sur ĉiu nomŝildo: Inventita de Martin Seuffert en Vieno. Mi ja dezirus scii, kio rajtigas lin je tiu ĉi mizera proprigo??

[redakti] Vendo

C98Q.jpg

— Kial vi intencas vendi vian pianon?

—Pro manko de loko.

—Vi havas tamen vastegan loĝejon.

Jes, sed ̧ĝi ne estas sufiçe vasta por savi min de l’lu-dado per piano.

[redakti] Kosto

— Diru, najbaro, kiom kostis la nova fortepiano, kiun via edzino açetis?

—Mian hejman trankvilecon.

[redakti] Familio

Patro laŭdas la filinon al ŝia amanto: „Atentu, kiel bele ŝi ludas fortepianon, kaj same bone ŝi kuiras.“

La amanto: „Ne gravas, mi povas manĝi en restoracio.“

[redakti] Fenestro

„Kiam mi hieraŭ pianludis, najbaro frakasis al mi per ŝtono fenestron.“

„Kia senpripensemo! Tiam li aŭdos vin eĉ pli bone.“

[redakti] Lernado

Ulf ekzercis sin, hejme, en piano-ludado. Subite, lia patrino vidis, ke li havas malpuregajn manojn.

"Auskultu Ulf', ŝi admonis lin, "vi devus lavi la manojn, antaŭ ol tusi la pianon."

"Kial? ", ŝajne miris Ulf.

"Ĉu vi kuraĝas demandi?", miris la patrino, iom kolere, "rigardu do viajn nigrajn fingrojn!"

"Nu, tio ne estas grava", replikis Ulf, "hodiaŭ, mi ekzercas min nur sur la nigraj klavoj."

[redakti] Transporto

Ĉe pordo de unu loĝejo sonorigas du fortaj viroj: „Ni venis por forporti de ĉi tie fortepianon.“

„Sed ni ne venigis vin.“

„Vi ne, sed viaj najbaroj jes.“

[redakti] Fontoj

  • Allgemeine Musikalische Zeitung, Intelligenz-Blatt, November 1811

[redakti] Ligoj eksteren

Content Navigation