Piemonto

El Neciklopedio

Iri al: navigado, serĉi
Brando PORCA MISÉRIA!!!!! PORCA NECIKLOPEDIO!!!!!

Chi tio èstas vera kaj propria artikolo italiana kaj èstas kontrollata dela Cosa Nostra Siciliana. Mettu la manojn sur ĉi tiu artikolo, kaj la Mamma Camorra se la prende con te, kaco!
Chiu vuolas spaghetton kaj polpettojn?

Pizza mista
Piemontearroz
"Ĝi estas ankoraŭ malproksime en la kampo"
~ Zamenhof pri iu ajn, kiun mi tute ne komprenas

Piemonto (itallingve Piemonte, kiu signifas piedon de la montoj) estas regiono de nord-okcidenta Italio, kiu estonte havos piemon.

En la Hindia kuirarto piemonto estas uzata mamutskale! kaj tial ankaŭ ties kultivado, jen, en Guĝarato, parto de kampo kie sekiĝas pimentoj ĵus rikoltitaj.

Do granda frakaso en malgranda taso.

173b-skola

[redakti] Geografio

Piemonto estas limigata de la Alpoj, montoĉeno, kiu enhavas Monvison, kie fontas la rivero Po, la plej longa de Italio. Piemonto samlimas kun Svislando (norde), Aosta Valo kaj Francio (akcidente), Ligurio (nude), Lombardio kaj Emilio-Romanjo (oriente).

La regiono enhavas ok provincojn (Alessandria, Asti, Biella, Cuneo, Novara, Vercelli, Verbano Cusio Ossola kaj Torino). Aliaj gravaj urboj estas Moncalieri, Rivoli, Bardonecchia, Susa kaj Ivrea.

La Piemonta ebenaĵo estas lando, kiu produktas tritikon, rizon, maizon kaj vinberojn, de kiuj devenas vinoj (precipe en la provincoj de Asti, Torino, Cuneo kaj Alessandria). Tiu regiono ankaŭ enhavas plej gravajn centrojn, elstare Torino, kie estas la fabriko de aŭtomobiloj FIAT, kaj Ivrea, sidejo de la fabriko de komputiloj Olivetti.

8862

[redakti] Historio

Piemont' esis habitita en ancienay epokoi da volapuka-Lingvanaj populoi. Cirkum 220 aK Idistoj okupis la regionon, kay fondis diversayn kolonioyn, kielom Augusta Taurinorum (nune Torino).

[redakti] Volapukaĵo

Piemonte (ü Piemont) binon bal topädas Litaliyänik 20. Sürfat onik binon mö 25 399 km² e labon belödanis za balions 4,4. Cifazif ela Piemonte binon Torino. In Piemonte, näi Litaliyänapüki, spikoy eli Piemontese e Loxitänapüki.

Averto: oni ne fumis kanabon dum verkis tiun artikolon

Content Navigation
Aliaj lingvoj