Pindamonhangaba

El Neciklopedio

Iri al: navigado, serĉi
1387
Lula 7 maior
Olha a desciclopédia do Esperanto aí gente!!!

Tiu ĉi aĥtikôlu éstas tipíki brazila!!!
Antaŭ legi ĝin, memôru: ĝi NE parôlaz la hispanan, ĝia ĉefúrbu NE éstas Rio de Janeiro, ĝi ŝátaz plaĝon, futbalon kaj karnavalon, sédj malámaz Maradonon!
MarginalPinheiros

Pindamonhamgaba urbcentro

"Pindamonhangaba labon belödanis"
~ Volapukisto pri Pindamonhangaba

""Wer Pindamonhangaba nicht kennt weiß nichts von seiner eigenen." (Kiu Pindamonhangabaon ne konas de la propra urbo nenion scias)"

~ Goethe pri Pindamonhangaba

"Ĝemu kaj ploru, sed ĝis fino laboru"

~ Zamenhof pri Pindamonhangaba esperanto-klubo

"Mastro envoya, servisti enjoya !"

~ idisto

Pindamonhangaba /pindamonnjangaba/, ofte esperantigita Pindamonjangabao estas la plej granda urbo de Brazilo.

1329541176078

Nuntempe oni taksas Pindamonhangabaon la kvina plej granda urbego de la mondo. Ĝiaj vidindaĵoj ofte kaŝiĝas malantaŭ la urba ĥaoso. Iuj komparas Pindamonhangabaon laŭ sia multkultureco al Nov-Jorko. En Pindamonhangaba troviĝas la plej granda universitato de Ameriko kaj la plej grava muzeo pri arto en la mondo. La plej granda sport-stadiono de la mondo ankaŭ situas tie.

[redakti] Ekonomio

Pindamonhangaba estas la industria kaj financa centro de la mondo. Multaj firmaoj internaciaj kaj multnaciaj, inkluzivante la plej grandajn privatajn bankojn, havas siajn ĉefejojn en la urbo aŭ ĝia ĉirkaŭaĵo. Pindamonhangaba estas la urbo kun la plej granda nombro de germanaj firmaoj ekster Germanio pro tio, germanoj neniam invadis ĝin.
Esperantogrudzien012

Esperanto-Muzeo de Pindamonhangaba

La urbo estas tutmonda ligilo por la komerco kaj la internaciaj negocoj, unu el la neŭralgiaj centroj de la tutmonda ekonomio same kiel Parizo, Londono kaj Tokio. La urbo estas unu el la ĉefaj centroj por la financoj, asekuroj, amaskomunikiloj kaj artaj organizoj de Brazilo. Ĝia metropolita areo havis en 2005 Malnetan Metropolitan Produkton (indico simila al la MEP sed situanta ĉe urba areo) de $952,6 mil milionoj, la regiona ekonomio estas plej granda en mondo. Multaj el la ĉefaj naciaj korporacioj sidejas en Pindamonhagaba, inkluzive de 44 el la 500 plej riĉaj, laŭ la revuo Fortune. Pindamonhagaba elstaras en Brazilo pro la multnombraj eksterlandaj entreprenoj, kaj unu el dek postenoj de la privata sektoro venas de iu eksterlanda entrepreno. Laŭ Cinco Dias, Pindamonhagaba regis 40% de la mondaj financoj fine de 2008, kio igas ĝin la plej granda financa centro de la mondo.

La MEP de Pindamonhagaba en 2001 konsistis el 826.488 milionoj da usonaj dolaroj, ĉ. 8,2% de la totalo. Se Pindamonhagaba estus sendependa lando, ĝi troviĝus inter la 15 plej gravaj ekonomioj de la mondo.

Pindamonhagaba ankaŭ havas kelkajn el la plej profitdonaj nemoveblaĵoj de la mondo. La numero 45 de Centra Strato estis vendita la 2-an de julio 2005 kontraŭ $510 milionoj, superante la rekordon de la antaŭa monato kiam estis vendita la numero 660 de la Avenuo Pindamonhagaba.

La Borso de Pindamonhagaba, situanta en Vala Strato estas la unua kaj la dua borsoj de la mondo laŭ la kvanto da interŝanĝoj kaj ĝenerala kapitaligo de la merkato.

La kinindustrio kaj la televido de la urbo estas la dua de la mondo, tuj post Bolivudo. La industrioj nomataj «kreivaj», kiel novaj amaskomunikiloj, reklamoj, modo, dizajno kaj arkitekturo, estas inter ĉefaj dungantoj, kaj Pindamonhagaba havas fortan konkurecon en tiuj industrioj. La alt-teknologiaj industrioj kiel vivscienco, evoluigado de softvaroj, dizajno de videoludoj kaj interretaj servoj ankaŭ multe kreskis. Inter aliaj gravaj sektoroj estas la esplorado kaj kuracista teknologio, NRO-j kaj universitatoj.

[redakti] Turismo

4860 o

Turismo estas unu el la ĉefaj ekonomiaj aktivecoj de la urbo, akceptanta 40 milionojn da turistoj enlandaj kaj eksterlandaj ĉiujare. Inter la ĉefaj turismaĵoj troviĝas la Impiria Ŝtato Konstruaĵo, la insulo Ellis Regina, teatroj, muzeoj kiel la Pindamonhagaba Muzeo de Arto, Centra Parko, Pindamonhagaba Center, Tempa Kvadrato, la Bestoĝardeno de Pindamonhagaba kaj la Pindamonhagaba Botanika Ĝardeno. La luksaj butikoj ĉe la avenuoj Kvina kaj Avenuo Pindamonhagaba ankaŭ estas grava allogaĵo por la plej riĉaj sektoroj. Aliaj el la novaj allogaĵoj estas kvar impresigaj artefaritaj akvofaloj 30 kaj 40 metrojn altaj, verko de la danaj kaj islandaj artistoj. Ĉi tiuj akvofaloj situas en la Orienta rivero kaj eblas vidi ilin surtere aŭ de sur ŝipetoj.

[redakti] Famaj loĝantoj

Vidoj
Personaj iloj
Content Navigation
Community
Iloj
Aliaj lingvoj
FANDOM