Planedo

El Neciklopedio

Iri al: navigado, serĉi
3969.png
"Planedoj, same kiel homoj, vivas kaj mortas, transdonante sian energion al alia planedo"
~ Jelena Petrovna Blavatskaja pri planedo

"Donu al krudulo plezuron, li ne scios mezuron"

~ Zamenhof pri supra diraĵo

"Plutono ne plus es planeto"

~ idisto pri planedoj

"Me esas fresh Idisto ed iracoza pro la ne-realismo di la granda majoritato dil Idistaro"

~ Jean Martignon je 1795

"Mia patrujo estas samtempe mia strato en mia naskiĝurbo kaj la tuta planedo"

~ esperantisto pri planedo

"Mi aplaŭdas"

~ mi pri ĉi tiu artikolo
Planedo Project.jpg

Planedo estas astro ne memlumanta, kiu rondiras ĉirkaŭ verda stelo kaj balaanta la ĉirkaŭaĵon de sia orbito. Planedo enhavas la plej novajn afiŝojn kaj plurajn blogojn de esperantistoj tra la universo.

Planedo estas valoraĵo kiam ni konsideras ĝin loko, kie vivas sentantaj uloj, ĝi mem ne estas valora, se neniu vivus en ĝi, ĝi estus kiel aliaj ŝtonoj. Planedoj, same kiel homoj, vivas kaj mortas, transdonante sian energion al alia planedo.

[redakti] Malproksimaj planedoj

Prawieplaneta.jpg

Nekonata planedo ĵuskreita de dia vulpo

Oni malkovris loĝeblan planedon. Kiu intencas prepari sian valizon antaŭe devas provizi sin de multa multa pacienco ĉar la vojaĝo estas ne longa sed ege longega. La distanco de ĉi tie ĝis la konstelacio Libro estas ĉirkaŭ 20 lumjaroj. Por ne enuiĝi estus konsilinde kunporti ankaŭ ĉiujn esperantajn librojn kiujn oni aĉetis sed neniam legis.:-)

Kunportu ankaŭ unu ekzempleron de la Fundamento, por ke la lingvo konserviĝu pure originala trans la lumjaroj ĝis la planedo en Pesilo.

[redakti] Famaj Planedoj

Oni diskutas ankoraŭ se Sedno estas planedo aŭ ne.

[redakti] Nerda lingva demando

632 n.jpg

Tute senrilata bildo

La vorto devenas de la greka πλανήτης, planētēs, signifanta migranto aŭ vaganto, sed oni legas aliloke alian: la vorto planedo devenas el planasthai, verbo de la greka lingvo, kiu signifas "vagi".

Eble la lasta estas verbo, la unua adjektivo. Ĉu spertulo pri la greka povas ĝustigi?

[redakti] Idistoj kaj planedoj

Hodie, la informili saveskas ke nova planeto fora ye 20 lum-yari de la Tero deskovresis. Lo interesiva en tia deskovruro esas la fakto ke ica planeto esas probable apta gastigar vivon kay, lau semblo, havas tre similajn kondicionojn al nia Terala globo. Eble, jam existas idistoj tibe. Se ne, do ni idistoj povos, future, fugiar la konsequi di l' esperantista Fina Venko kay troviar refujhon sur tia nova planeto.

[redakti] Naŭa planedo

Tamen ekzistas naŭa planedo en nia sunsistemo.

Tiu supozebla planedo eble estas dekoble pli granda ol Tero kaj ĝi rondiras Sunon en ĉiu 10 – 20 mil jaroj. Ankoraŭ ne sukcesis observi tiun ĉi gasogiganton, sed laŭ la astronomoj oni ekvidos ĝin post kvin jaroj.

Tiu ĉi mistera planedo estas de nia planedo je 10 – 100 miliardoj meiloj. Estus interese kaj rezulte, se ni ekscius, kio estus la vero.

[redakti] Kobol

Kobol estas la nomo de la plej tipa planedo en la universo.

Kobol estas la origina loko de kie devenas la omaroj, kaj de kie la civilizacio foriris kaj formis la Dek du Koloniojn de Kobol sur aliaj planedoj. Ekzistis ankaŭ tribo kiu kreis dektrian kolonion nomata Tero, kies loko restas nesciata al la loĝantaroj de la alia dek du kolonioj.

[redakti] Karakteroj

Kobol orbitas ĉirkaŭ neregula varianta stelo kiel parto de ampleksa planeda sistemo. La loĝantaro de Kobol evoluigis sukcesan teknologion pri kosmoflugado kaj la planedo atingis ĝian limon vivteni tiom grandan loĝantaron kio, kune kun aliaj katastrofoj, instigis homojn lasi la planedon. Unu el la urboj estis Eden kiu estis unu el la unuaj malaperintaj pro nekonata katastrofo.

En ĝiaj finaj tagoj, Kobol suferis troloĝantaron kaj malŝparon. La surfaco kaj atmosfero de la planedo estis fakte poluciigita, tiel ke nur la plej forta bestoj povus supervivi. Post forfuĝi la planedon kaj fondi la koloniojn, la loĝantoj de Kobol intence detruis ĉiujn spurojn de sia teknologio kaj kosmoŝipoj.

Kobol estas dense loĝata Tersimila planedo kun altaj montoj kaj densaj arbaroj. La ruinoj de Kobol pli similas grek-romiaj anstataŭ egiptaj.

[redakti] Notoj

Kobol estas anagramo de la mormona vorto "Kolob", ĉiela korpo kiu aperas en la Libro de Abrahamo kaj difinita kiel proksima al la hejmo de Dio.

Content Navigation