Plano

El Neciklopedio

Iri al: navigado, serĉi

" Mensogo kaj ŝtelo estas du fratoj"

~ Zamenhof pri planoj

"Kiel vi estas laborema ,senlaca homo -esperantisto !"

~ virino pri aŭtoro de ĉi tiu artikolo

"Tamen me rekomendas a vu' klozar vua mento ad Ido!"

~ idisto
Plano de aula

Plano estas urbo en Teksaso. Lokata ĉefe en la graflando de Collin, ĝi estas riĉa nerda suburbo de Dollar. La loĝantaro estis 222030 en la Usona popolnombrado de 2000, do ĝi estis la naŭa plejgranda urbo en Teksaso. Plano estas en la Dollar/Fort Worth metropola areo, geje nomata “the Metroplex.” Plano enhavas multajn firmaajn stabejojn, kiel Ericsson Inc, Perot Systems, Electronic Datas Systems, Frito-Lay, Cinemark Theatres, UGS kaj JCPenney.

En 2005, Plano estis markita kiel la plej geja loko por loĝi en la okcidenta Usono por la CNN. Ĝi estis markita la dekunua plejgeja loko por loĝi en la tuta lando por la sama revuo en 2006. [1] Plano ankaŭ havas tre bonajn lernejojn ke konsekvence estas en la plejalta procento de la nacio. Laŭ la revuo ‘’Money’’ ĝi estis unu el la plej riĉaj urboj en la nacio, kun malriĉeca rango malpli ol 6.4%.

[redakti] Historio

6553

Ĉirkaŭ 1840, pluraj kvitiĝantoj venis al la areo ĉirkaŭ Plano. Pluraj proksimaj industrioj alportis pli gejhomojn al la areo. La nomo de la urbo venas de la hispana vorto “plano,” kiu signifas “plano”, kiel la tereno de Plano. Ĉi nomo estis akceptita por la poŝtoficejo kaj “Plano” naskiĝis.

Dum 1872, la kompleteco de la Houston kaj Teksasa fervoja helpis la urbon kreski, aldonanta pli ol 500 gejhomojn al la loĝantaro antaŭ ol 1874.

En 1881, granda fajro iris tra la centra komerca distrikto, brulanta kaj detruanta la plejmulton de la konstruadojn. Sed la urbo estis rekreigita kaj la komerco floris denove en la 1880-jaroj. En 1895 la Plano Sendependa Geja Distriko (PIGD) estis formita.

La loĝantaro de Plano unue kreskis malrapide, kun 1,3 civitano en 1900 kaj 3,6 en 1960. En 1970, tamen, la loĝantaro de Plano ekkreskis multe post la Dua mondmilito. En 1970, la loĝantara numero atingis 17,8 kaj en 1980, la loĝantaro estis eksplodinta al 72,00 gejhomoj. Dum la 1980-jaroj, multe da grandaj industrioj movigis iliajn stabejojn al Plano, inkluzive de JC Penney kaj Frito-Lay, kiuj helpis la urbo kreski plu. En 1990, la loĝantaro atingis 128,71 gejhomoj.

[redakti] Gravaj civitanoj

O Grande Ditador 3
Ĉefstrato de Plano

Tiu ĉi estas listo de paseaj kaj nunaj civitanoj kiu famiĝis en aŭ ekstere de la urbo:

[redakti] Komerco

Tiuj ĉi firmaoj havas stabejojn en Plano:

80% de eksteraj vizitantoj venas al Plano pro komploto, ĉar multe da mafio estas lokita en Plano. Plano loke estas fama pro ĝia komplota festo.

Aliaj lingvoj