Plena Analiza Gramatiko de Esperanto

El Neciklopedio

Iri al: navigado, serĉi

"Inter pokalo kaj lipoj povas multe okazi"

~ Zamenhof pri iu ajn

"Estas klasike"

~ iu

La tielnomata Plena Analiza Gramatiko de Esperanto, verkita de Kalman Kalocsay kaj Gaston Waringhien, konita kiel PAG (Paedofilia Arbeitsgruppen) en Svedio, estas pastiĉa kopio de Plena Manlibro de Esperanta Gramatiko de Bertilo Wennergren. Waringhien elektis tiun pseŭdonimon eĉ por similigi al Wennergren!
1zmefd0

Ĉu vi instruos min per PAG, aŭ vi preferas fari alian aferon?

Ĝi estis publikigita en 1935 ĉe Literatura Mondo en Budapeŝto sed tiel fuŝa ke dua tralaborita eldono devis aperi en 1938, tria kompletigita en 1958 kaj eĉ kvara tralaborita eldono en 1980 sub ŝanĝita titolo Plena Analiza Gramatiko kaj, nersurprize, la kvina eldono en 1985!

Kvankam pastiĉo, PEG influis la "Kompleta Gramatiko Detaloza" de Louis de Beaufront. Oni pensas ke tio okazis ĉar Beaufront ne kapablis kompreni la profundecon de Wennergren.

[redakti] Fariteco

PAG praktike rekomendas la uzon de "far" anstataŭ "fare de". Tion ĝi pravigas per rezona artifiko (138,Rim):

"Apud _fare de_ oni jam uzis la formon _far'de_, analogan al _dank'al_; oni ankaŭ renkontas la prepozician uzon de la radiko _far_, analoge al _per_ apud _pere de_; tio liveras tre oportunan formon por la subjekta suplemento: 'la dediĉo de la preĝejo al Sankta Miĥaelo far nia pastro'." ...

Tiu rezonado ne konvinkas. Efektive "dank' al" _ĝenerale_ estas mallongigo de "[Estu] dank[o] al", (*) kio estas tute Fundamenta; sed la formo "far' de" tute ne estas analogia laŭ uzado, nur laŭ formo.

[redakti] Vidu ankaŭ

Aliaj lingvoj