Pluredro

El Neciklopedio

Iri al: navigado, serĉi
Heptagrammic prism 7-2.png
"La malfacila parto estas kalkuli la koordinatojn en la plano. Poste facilas kalkuli la angulon. Ĉu ne?"
~ Blondulino pri pluredro

"Ĉiu angulo kun sia sanktulo"

~ Zamenhof pri pluredro

"Mi havas nenion kontraŭ ĝi, tamera de subkondiĉo nepre aprobi ian ajn stultaĵon"

~ Milokula Kato pri Geometrio

"Na, danke wegen dem Text"

~ germano pri ĉi tiu artikolo

"Ee, vi troigas. Verŝajne vi simple tro malofte kontaktas viajn amikojn."

~ Leganto

Noto: se vi ne kompenos ĉi tiun artikolon, vi estas stultulo!

1329540993396.png

Pluredro estas solido limigita ĉiuflanke per ebenaj edroj. Ĝiaj ĉefaj elementoj estas: edro, vertico kaj latero. Ĉe latero kuniĝas 2 edroj, sed ne ĉiu loko, kie intersekciĝas diversaj edroj, estas latero. Pluredro konsistas ne nur el verticoj, lateroj, kaj edroj, sed ankaŭ la ena volumeno apartenas al la figuro. Ĉi tio gravas por kompreno de konvekseco de pluredro.

Pluredro, kiun limas finia nombro da tiaj plurlateroj, ke ĉiu el ĝiaj lateroj estas latero de unu alia plurlatero. Atributoj de pluredro: ĉirkaŭskribita sfero, enskribita sfero, enskribita en sfero, konkava, konveksa, ortangula, regula. Karakterizaj partoj de pluredroj: faco, eĝo, vertico. Ekzemploj de pluredroj: n-erdo, paralelepipedo, Kubo, piramido, prismo.

Rim.: Bricard, kiel estas ĉe li kutime, uzas la prefikson „mult“ anstataŭ „plur“. Li konas ankaŭ la internacian formon „poliedro“.

Ĉu vi ne komprenis? Demandu al blondulino.

[redakti] Dodecahedron Romanum

Dodecahedron Romanum est parva res concava, aere vel lapide facta, forma dodecahedri: duodecim planarum facierum pentagonarum, quarum quaeque rotundum foramen in medio habet, quod ad medium concavum conectitur. Dodecahedra Romana a saeculis secundo vel tertio faciebantur.

Paene centum horum dodecahedrorum inventa sunt, ab Anglia ad Hungariam, et ad orientem Italiae, quorum plurima in Francia et Germania inventa sunt. Magnitudine a 4 cm ad 11 cm, inter se texturis variant. Plurima aere, sed aliquae ut videtur lapide facta sunt.

Usus dodecahedrorum res occulta manet; nulla mentio apud auctores suorum saeculorum reperitur. Usus opinabiles sunt candelabra (cera intra unum exemplum inventa est); tali; instrumenta mensurae; calibratio aquaeductuum; et fundamenta aquilarum militarium. Subiciuntur quaedam fuisse res religiosae; haec coniectura adfertur quod plurima exempla in locis culturae Gallo-Romanae inventa sunt.

Content Navigation
Aliaj lingvoj