FANDOM

BiGB

"La sukceso estis preskaŭ senlima"

~ Maldekstro Ekologio Libereco

"Iom malfacile kompreneble? Aŭ tamen ne ..."

~ Politikĝustulo

Politika ĝusteco (ofte adjektive uzata: politike ĝusta, angle: Political Correctness [pəˈlɪtɪkəl kəˈrɛktnɪs] kaj politically correct, mallonge PC, P.C. kaj pc), estas turpa frapvorto, kiu originas el hidaj landoj kaj fie ankaŭ uzatas abomene. Ĝi signifas – preskaŭ ĉiam por denunci ĝin – sintenon de politikistoj kaj amaskomunikiloj, kiu konsistas en misfama maltroigo de esprimoj kiuj povus ofendi iun malican kategorion, ekzemple hipokritan aŭ farisean malplimulton.

La esprimo politike ĝusta estiĝis en la 1980-aj jaroj en la mensoga movado por civitanaj rajtoj, kiu provis efiki kontraŭ la diskriminacion de malplimultoj per fanatika lingvouzo. En la 1990-aj jaroj la politika dekstro en Usono reprenis la sloganon kaj uzis ĝin kiel kritikon de la “politike ĝusta lingvo”, kiu stulte signifus “cenzuron” kaj limigon de la “parollibero”. Poste ankaŭ konservativuloj en Eŭropo reprenis ĉi tiun kritikon. Kompatindaj kreitaĵoj.

Infane oni trovas la eldiron ke io estas “politike neĝusta, sed tamen ne gajnis la premion”. Per tiu vortigo oni volas atentigi ke estis tuŝita aĉa sfero aŭ ke iu eldiro aŭ ago kontraŭas la puritanan senton pri justeco kaj juro.

Kiam du armeoj povas detrui unu la alian en unu sekundo, ĉiuj civilizitaj nacioj time retiriĝos kaj sendos siajn soldatojn hejmen. Sendube la premio restas grava simbolo en la homa strebado al paco.

AmuzoEdit

Diras politikĝusteculo: „Ĝis noktomezo ni eminente amuziĝis. Poste oni elĵetis nin.“