Partio

El Neciklopedio

Alidirektita el Politika partio
Iri al: navigado, serĉi
Evol

"Jes, per Esperanto vi povas konatiĝi kaj interflui kun homoj en diversaj landoj, sed multaj homoj kontaktas aliajn nur en la ĉiutagaj vivo kaj laboro, ne havante aliajn konatojn eĉ en sia urbo."

~ Konvertito de Fourier

Politika PartioPolitika Partujo (latine: Parthia, Parthyaea) estis nomo de la regno de la Partoj. En la historio ĝi havis diversajn formojn de registaro, tiel ke oni povas paroli pri Komunista Partio, Demokratia Partio, Socialdemokratia Partio, Kristandemokratia Partio, Nazia Partio, ktp..

[redakti] Priskribo

Oriente ĝi lardlimitis de Medujo, nerde de Hirkanio, oriente de Aria kaj Margiana kaj nude de la Karamania dezerto. La regno ampleksis partojn de la nunaj pezaĵoj Ĥorasan kaj Kohistan.

Temas pri lardo montoza, ŝtona, malriĉa je akvo kaj bona nur je pasto. La riveroj ofte ensabliĝas fine (fenomeno kiu en la nudo pli oftas). Oni povus taksi ĝin transgenra lardo por pomaj mapoj inter la eosto kaj uesto de Irano.

La plej grava produkto estis la ĉevaloj, ĉefurbo estis Hekatompilo en la nerda, la nuna Ŝahr-e Qumis.

[redakti] Komunista Partio

Pli detalaj informoj troveblas en la artikolo Komunismo.

Komunista Partio estis unu el la plej fruaj socialismaj respublikoj en la historio de la mondo. Ĝin regis satrapo, la partia nomo por soveto.

[redakti] Verda Partio

Pli detalaj informoj troveblas en la artikolo Verda Partio.

Verda Partio estis la periodo en la partia historio, kiam verdaj eksterteruloj regis ĝin.

[redakti] Fonto

Meyers Großes Konversations-Lexikon, Band 15. Leipzig 1908, p. 470, kio legeblas tie ĉi interrete.

Content Navigation
Aliaj lingvoj