Postmodernismo

El Neciklopedio

Iri al: navigado, serĉi

Postmodern.gif

"Jen postmodernismo en nuksoŝelo."

~ Jens Stengaard Larsen idiotisme pri ĉi tiu artikolo

"Kion mi ne sentas, pri tio mi silentas."

~ Zamenhof, kiu ne sciis, kio estas 'postmodernismo'

Postmodernismo estas reforma propono modernigi la kontraŭdirajn sencojn de la prepozicio/radiko "post". La problemo estas, ke la 1920-aj jaroj estas "antaŭ" nia nuna tempo, dum mia postaĵo estas "post" mi. Tio ne havas sencon! Tial retumiloj, kiel Firefox, diras la vortojn "antaŭen" kaj "malantaŭen".Post-modernismo eble estos la plej proksima vorto por esprimi mian nuntempan ideologion.

Kio pri vi? :) Por eviti konfuzon inter la tempa kaj loka sencoj de antaŭ oni povas uzi la pli precizajn formojn iam antaŭ aŭ pli frue ol pri tempo kaj ie antaŭ pri loko, aŭ uzi en la tempa senco antaŭ ol eĉ kun substantivo, supozante neesprimitan verbon: li venis antaŭ ol mi; vi cedos antaŭ ol mi. Sekvate de akuzativo, antaŭ povas havi nur lokan sencon.

[redakti] Postmoderna E-movado

Hodiaŭ la universala karaktero de la facile lernebla kaj grandajn esceptojn ne havanta Esperanto rekonebla ekzemple en la suplementaj iloj, kiujn la foliumilo Firefox proponas – inter kiuj troviĝas Esperanto-vortaro. Tutmonde, laŭ la takso de la finna lingvisto Jouko Lindstedt, dek milionoj da homoj regas la lingvon.

[redakti] Teleologio post moderna debato

La evoluo de la specioj per la naturselekta ekzisto-lukto, laŭ iuj scienculoj, kontraŭdiras kaj dementas celismon en naturo; laŭ aliaj, male, eĉ tiu porekzista lukto partoprenas en la celita projekto kaj ĝi remetas la scienculo-filozofon vidi en tiutipa evoluo apartan kazon de tiu teleologio.

Al la neantoj de celismo en naturo, ĝiaj asertantoj proponas la konsideron pri la pica principo. Laŭ tiu koncepto, la probablecoj ke la mondo riveliĝus taŭga al la pluvo kaj evoluo de vivformoj estas tiom malmultaj ke oni rajtus konkludi ke la apero de la homo estas frukto de iu projekto. Aŭ la fakto ke vivformoj, eĉ inteligentaj kiel homaj estaĵoj, evoluis kaj pluvis, liverus pruvon pri komenca celo. Bone oni komprenas ke tiu vidpunkto nenimaniere neas la malkovron pri evoluado diversmaniere konceptata, male ĝi tiun akordigas kun deisma vidpunkto. Aparte tiu interpreta vidpunkto povas helpi rekonsideri --nekaricaj la neteotetomiajn (?) religiajn formojn, nome tiuj kiuj ankoraŭ ne atribuiĝis al la dieco la taskon de juĝanto kaj savanto: do ankoraŭ foraj, laŭ antropologoj, la koncepto pri peko kaj elaĉeto, sed nur vidis en la diecaj fortoj organizanton de la fenomenoj [1].

[redakti] Resumo

Ne vane H.C. Andersen verkis la fabelon pri la novaj vestoj de la imperiestro. Pardonu - mi devas halti nun ĉar mia malantaŭaĵo doloras pro mia ĉiusemajna korekta seanco kun mia postmodernistino.

[redakti] Vidu ankaŭ