Provenca lingvo

El Neciklopedio

Iri al: navigado, serĉi
1294301381290.jpg ALLONS EN₣ANTS DE LA PUTINARIE!!!

Tiu ŝi ârrtikólo havas multajn frrançajn aferrojn! Ĵì tûte nè ŝátas bânon, usonanojnakuzativon. La aŭtôrro devìs mânĵi multajn brriôchojn kaj drinki champanon.

Atentu! Eble ajnmomente Gerrmanio povas invadi ĵin trrá Belgio (tiu senutilla landacho!)!

FrancesAutentico.jpg
200
"Dum troviĝas fanatikaj idiotoj, okazas la plej teruraj militoj"
~ Morteza Mirbaghian pri alia afero

"Traduko el la provenca lingvo estas pli ol salutinda"

~ Michel Duc Goninaz pri provenca lingvo

"Sen atendo, sen espero venis mizero"

~ Zamenhof pri historio de provenca lingvo

"Bone, jen mi lernis ion novan"

~ Komencanto

"Ji esan dialekto de la lango Esperanto."

~ Reformisto
Bonvolu konfuzi kun Okcidentalo.

Provençaokcitana lingvo estas nova lingvo de Françio. La klasika Provença lingvo estas la lingvo de la trobadoroj, kiuj eliras de kastelo aŭ kastelo kantante, sekve, la provença lingvo estas grava lingvo eŭropa, sed neniu konas sian devenlandon. Terura teruraĵo!

Brazila imperiestro Petro la 2-a lernis la provençan por koloniigi Françion. En 1873, li sendis maristojn por malkrovi Francion, sed ili ne povis trovi ĝin, ĉar neniu tie komprenis la okcitanan parolata de brazilaj piratoj, sekve oni kredis dum multaj jaroj ke Françio estus legenda lando.

La provença lingvo montras mirindan parençeçon kun la nuna Esperanto.

[redakti] Politiko

Nuntempe la premo de la jakobenaj autoritatoj perdis preskaŭ komplete sian influon kaj estas la okcitana estas multe parolata en Francio.

Kurioze, dum en Francio la okcitana estis subpremata, en Hispanio estis unu teritorio, interne de Katalunio, kie la okcitana havis la konsideron de oficiala lingvo, kaj estis instruata en la lernejoj: temis pri la Valo de Aran, grava turisma centro de vitraj sportoj en la Pirenea Montaro.

[redakti] Geografio

Tiu lingvo, tiel estimata en Francio kiel ĉiuj aliaj francaj regionaj lingvoj, estas parolata en la tuta nuda Francio, ekde la regiono Aquitaine (Bordeaŭ), pasante tra Toulouse kaj Montpellier, ĝis la regiono Provence (Marseille). Estas escepto la regiono Roussillon, katalunlingva.

[redakti] Okultaĵoj

"La termino" "provençal" estis rare uzata en la mezepoka landa literaturo, sed ĝi tamen adoptiĝis en Italio ek de la 13-a jarcento, nome ĉe Dante, k.a. Ĝi fakte estis trudata pro troa patriotismo de Nostradamus, granda mistifikanto, kiu en sia "Vivo de la plej famaj kaj malnovaj provençaj poetoj" (1575) erare kaj mensoge asertis, ke la plimulto de la granda trobadoroj naskiĝis en Provenco. Post Nostradamus, la termino "provençal" estis uzata de la plimulto malgraŭ ĝia "evidenta nepropreço".

[redakti] Fratino

La Okcitana kaj la Franca estas fratinaj lingvoj. Do ne nomu la Okcitanan Franca dialekto. Se ĝi estus dialekto, ĝi pli verŝajne estus dialekto de la Kataluna de la Hispana, eble de la Itala, sed apenaŭ de la Franca.

[redakti] Savoja dialekto

La loka savoja dialekto estas variaĵo de la provenca lingvo, kiu mem estas unu el la diversaj okcitanaj lingvoj. Ĝiaj parolantoj ne povas uzi ĝin senkonscie anstataŭ la franca, ili uzis ĝin inter si _por ne esti komprenataj de la fremdulo (fremdulo ne al la lando sed al la paroĥo) kaj konkurencanto en la labormerkato_. Ekde la momento, kiam aperis risko, ke oni povus lerni la lokan lingvon kaj tiel entrudiĝi en la vilaĝajn "sekretojn", oni prefere ĉesis instrui la ŝlosilon al ĉi tiuj. La lingvo ja servas por komuniki, sed ankaŭ por bari al komunikado.

Content Navigation
Aliaj lingvoj