Rabeno

El Neciklopedio

Iri al: navigado, serĉi
5569 n
5569 n

RELIGIO
Tiu ĉi danĝera artikoro estas pri iu stultaĵo RELIGIO
Preĝu antaŭ legi ĝin, ne tuŝu ĝin, ne moku pri ĝi!!!

"Dento ekdoloras kutime dum sabata nokto"

~ Leĝo de Murphy pri ortodoksaj rabenoj

"Ĝis nerevido!"

~ Hans-Georg Kaiser pri rabeno, kiu volis cirkuncidi lin

"Se mi faru riverencon, mi elektas potencon"

~ Zamenhof pri rabeno

"Felicitationes con vostre labor impressionante!"

~ Interlingvaisto

Rabeno estas honora titolo de judoj, kiuj cirkumcidas bebojn kaj uzas strangajn ĉapeletojn en loka klubo kun aliaj maljunuloj. Oni ne konfuzu ilin al rabinoj, kiuj estas inaj raboj. Fama Rabeno estis Jesuo.

SOBEL33

Tri rabenoj

[redakti] Gradoj

La nivelo de kapableco de ĵuda rabeno estas videbla per kolora zono. Oni distingas du grupojn. La unua estas la grupo de kolora zono por la lernantoj (nomita "kjuo" (kyu)) kaj la dua grupo tiu de la majstroj (nomita dano aŭ damno).

853

[redakti] Vivo kiel fontano

Unu juna hebreo planis forveturi al stipendio en Parizo. Antaŭ forveturo rabeno diras al li:

- Memoru, vivo estas kiel fontano.

Knabo forveturis al Parizo. Li studis tie kaj ĉiu vespere rememorigadis vortojn de rabeno. Li finis studadon kaj laboris en Parizo. Ĉiam revenante el laboro, vespere li rememorigadis vortojn de rabeno. Poste li geedziĝis, ekhavis du infanoj kaj plu ĉiam antaŭ dormo rememorigadis vortojn de rabeno. Post dudek jaroj li revenis al Israelo kaj tie li renkontis rabenon:

- Rabbi, mi studis, mi laboris eksterlande, sed diru al mi, kion signifas, ke "vivo estas kiel fontano"?

- Ĉu ĝi ne estas kiel fontano?

- Ne.

- Se ne estas, do ne estas.

[redakti] Tajlorismo

Sinjoro Banito iris al tajloro, kiu ankaŭ estas rabeno. "Montru al mi belan ŝtofon", li diris; "mi bezonas novan, elegantan kompleton. "

"Jen, sinjoro, bela angla lano-teksaĵo", diris la rabentajloro. "Ĝi estas tute moderna kaj tre eleganta."

"Bone", diris sinjoro Banito, "ĝi plaĉas al mi. Sed mi tuj devas diri, ke mi povos pagi nur post kvar monatoj."

"Tio ne estas grava, sinjoro", kompleze ridetis la rabeno-tajloro.

"Tre bone", aldonis la kliento. "Diru al mi: Kiam la kompleto estos preta? "

"Post kvar monatoj", estis la respondo de la singardema tajloro.

[redakti] La bona tajloro

Viro vizitas saman judan tajloron por fina provo de nova kompleto.

La rabeno-tajloro fanfore prezentas la kompleton, sed kiam la viro surmetas la vestaĵojn, ili montriĝas tre malbone fabrikitaj: unu maniko estas kelkaj centimetroj pli longa ol la alia, la ŝultroj estas malebenaj, la kolumo flankeniĝas, la fabriko de la pantalono ne estas rekta, ktp.

La viro montrigas la difektojn al la tajloro, kiu atente aŭskultas dum la tutan liston, tiam kondukas la viro al la spegulo, dirante, “Ne zorgu, ne zorgu! Simple staru, tiel . . .” Per mildaj tuŝoj kaj vortoj, la rabeno direktas, ke la viro levu unu ŝultron, tordu la dorson, klinu la pelvon, pendu la brakon, turnu la kapon, kaj elklinu unu genuon.

“Jen!” diras la tajloro, montrante la spegulon, kaj la viro devas konfesi, ke la kompleto nun taŭgas tre bone.

La viro estas iom dubema, sed la juda tajloro tiom grande laŭdas lian aspekton en la nova kompleto, la viro fine konsentas porti la novajn vestaĵojn el la tajlorejo.

Piedirante laŭ strato, unu brako pendante, unu genuo elklinante, dorso kurba, kolo turnita, ŝultroj malebenaj, la viro pasas paron de kuracistoj.

La pli juna kuracisto turnas sin al la alia, kaj diras, “Ĉu vi vidas tiun kompatindan ĝibulon?”

“Jes,” diris la pli maljuna. “La brako kaj kruro estas lamaj, li estas sendube kripla pro kurba spino, kaj la kolo estas turnita, verŝajne pro strabismo.”

“Mi sentas malbone pro li. Ni ja estas kuracistoj, ĉu ni ne povus helpi lin?”

“Ne, ne. Liaj difektoj estas preter la limo de kuracista scienco. Sed, ne ĉio estas malbona por li, almenaŭ li havas bonan tajloron!”

[redakti] Saĝa konsilo

Jonatono vizitis la rabenon. "Rabeno, io terura okazadas, kaj mi devas diskuti tion kun vi." La rabeno demandis "Kio mise okazas?" Jonatono respondis "Mia edzino venenas min!"

La rabeno, tre surprizita per la respondo, demandis "Kiel tio povas esti?" Jonatono petegis la rabenon "Mi asertas tion al vi, mi certiĝas ke ŝi venenas min — kion mi faru?" La rabeno tiam proponis "Aŭskultu, lasu min paroli kun ŝi. Mi malkovros tion kion mi povos, kaj sekve mi informos vin."

Post semajno, la rabeno telefonis al Jonatono kaj diris "Nu, mi alparolis vian edzinon. Mi parolis kun ŝi per telefono dum tri horoj... Ĉu vi volas mian konsilon?" "Jes, jes, mi petas" Jonatono maltrankvile respondis. "Prenu la venenon" konsilis la rabenon.

[redakti] Alia demando

Venas religia ulo al rabeno kaj demandas:
- Rabeĉjo, ĉe ni naskiĝis filo, sed iel ege rufa, dum mi kaj la edzino estas nigraharaj, kial tio povas okazi?
- Diru komence, kiom ofte vi dormas kun edzino?
- Estas iom maloportune pri tio paroli...
- Ĉu ĉiutage?
- Ne, malpli..
- Ĉiusemajne, ĉiumonate?
- Ne...
- Foje dum jaro?
- Proksimume...
- Ha, nu ĉij klaras! Rufa - estas pro rusto!

8804

Esperanta festo malaprobita de ortodoksaj rabenoj

[redakti] Pli da saĝeco

Hebreo venas al rabeno, petas konsilon:
- Ĉe mi estis gastoj, iu el ili ŝtelis mian horloĝon, kion mi faru?
- Kunvenigu ĉiujn kaj legu al ili la dek diajn leĝojn, je la vortoj "Ne ŝtelu" atente rigardu iliajn okulojn, la ŝtelisto sin malkaŝos.
Sekvatage la vizitanto revenas danki la rabenon.
- Ĉu vi trovis la ŝteliston?
- Ne, sed je la vortoj "Ne malĉastumu" mi ekmemoris kie mi forgesis la horloĝon!

[redakti] Disputo

Kvar rabenoj promenis en parko kaj ekdisputis pri iu biblia temo. Kaj okazis ke tri estas kontraŭ unu.
Tiu komencia arde preĝi: -Ho, Ĉiopova, donu signon, ke mi pravas!
Kaj ekaperis nubo sur blua ĉielo kaj verŝis pluvon.
- Ne estas pruvo, - diris la triopo, - estas hazarda koincido.
- Ho, ĉiopova, donu pli klaran signon!
Kaj fulmo frapis la apudan arbon dum severa tondro.
- Nu, kaj kio, - la oponentoj ne cedis, - dum torento kutimas fulmoj.
Denove, eĉ pli arde ekpreĝis la malgajnanto - Kaj eksonis de la ĉielo tubeca voĉo - LI ESTAS PRAVA.
- He! Tamen du - kontraŭ tri! - respondis la kontraŭuloj.

[redakti] Ekumenismo

63 s

Mulao, ortodoksa pastro kaj rabeno ekdiskutis, kies dio estas plej potenca.
Mulao rakontas:
- Iam mia edzino grave ekmalsanis. Mi komencis preĝi tre fervore kaj la peto estis aŭdita. La edzino resaniĝis.
Pastro kontraŭdiras:
- Tio ne estas ega miraklo. Foje mi vojaĝis perŝipe. Subite okazis terura ŝtormego. Mi ekpreĝis. Mi preĝis kun fervor' kaj Dio faris miraklon: ĉirkaŭe ĉie ŝtormas, sed apud la ŝipo estas kalmo!
Rabeno:
- Ne, mia Dio estas plej potenca. Nun mi rakontas pri vera mirindaĵo. Unufoje mi iris tra strato kaj ekvidis monujon. Tiam mi tre bezonis monon, sed estis sabato kaj mi eĉ ne rajtas kliniĝi por preni ĉi-aĵon. Mi ekpreĝis, mi preĝis tre flame kaj la preĝo atingis Dion: ĉirkaŭ estas sabato, sed ĉi-tie estas ĵaŭdo!

[redakti] Rabeno

Malantaŭ sinagogo estas vasta golfejo, tial la rabeno lernis golf-ludi. Li pasiiĝis por tiu ludo kaj trejniĝis ĉiutage. Laŭ la ordonoj de la Sinjoro, sabate ne estas permesite ludi; malgraŭ tio, iun sabaton li eliras frumatene, kiam neniu povas vidi lin, por ludi iomete. Sed Sankta Petro vidas lin kaj rimarkigas al la Eternulo:

- Vidu tiun hebreon, hodiaŭ estas sabato, kaj li golf-ludas! Vi devas puni lin.

- Bone, nun vidu!

Tiumomente la rabeno per unu bato de klabo ĵetas la pilkon ekzakte en truon distancan 200 metrojn.

- Kion Vi faris, Vi devis puni lin!

- Fakte! mi volas vidi, al kiu li povas rakonti tion.

Green dragon

Tipa rabeno, laŭ antisemitoj

[redakti] Kontraŭjudismo

Hipio, skinhedo kaj rabeno estas en aviadilo. La aviadilo baldaŭ eksplodiĝos, kaj estas nur du paraŝutoj. La hipio diris, "He hom', mi estas unuigita kun l'universo. Se mia fatalo estas morti, mi mortos. Vi du iru. La vivo kaj la morto egalas ĉiuokaze."

La skinhedo diris, "Ne, vi du iru."

La rabero diris, "Fik' vin ambaŭ, mi havas feston je pluesti." Li levis sin, kaj la skinhedo helpis al li surmeti la paraŝuton. Oni malfermis la pordon, kaj la rabeno forsaltis.

La du ceteraj residiĝis. Post momento, la hipio diris al la skinhedo, "He hom', mi ĝojas sperti tiun ĉi tempon kun vi." La skinhedo levis sin kaj levis la hipion sur la piedojn. "Venu, kamarado," diris li, "Ni iru."

La hipio diris, "Kio? Estas nur unu paraŝuto."

La skinhedo diris, "Ne, estas du. Mi donis al la rabeno mian ruksakon."

[redakti] Profetaĵo

- Bonvolu, diru al mi sinjoro rabeno, ĉu ankaŭ en la dudekunua jarcento estos militoj?

- Ne filo mia, sed tiom oni batalos por konservi la pacon, ke ŝtono sur ŝtono ne restos.

[redakti] Anekdoto

Rabeno kaj pastro veturas en la rapidvojo, ĉiu per sia aŭto. Okazas akcidento: liaj aŭtomobiloj kolizias kaj preskaŭ plene detruiĝas. La du Diservantoj eliras kaj konstatas ke nenio okazis al ili. La rabeno rigardas la alian homon:

- Vi estas pastro, ĉu ne?

- Jes

- Okazis al ni vera miraklo. Certe la Eternulo deziras ke ni renkontiĝu kaj fariĝu amikoj.

- Povas esti.

- Mi opinias ke ni devas tosti pro nia saviĝo kaj je nia nova amikiĝo. Mi havas hazarde botelon da vino. Espereble ĝi ne estis detruita. Ĉu vi pretas drinki kun mi?

- Kial ne?!

La rabeno alportas bonstatan vinbotelon kaj ofertas al la pastro. Tiu ĉi drinkas iomete kaj, sekve de instigoj de la rabeno, li pli kaj pli drinkas. Iumomente li rimarkas ke la rabeno tute ne drinkas:

- Kial vi ne drinkas kun mi?

[redakti] Ŝerco 269

La pastro, la pastoro kaj la rabeno interŝanĝas opiniojn pri la destino de la mono oferdonita dum la ceremonioj. Unue, la pastro klarigas:

- Mi desegnas cirklon sur la grundo kaj ĵetas la monon supren. La mono kiu falas en la internon de la cirklo, apartenas al Dio, kaj la mono kiu falas ekstere, estas mia.

La pastoro ankaŭ klarigas:

- Mi ankaŭ desegnas cirklon, sed mi faras la kontraŭon: la mono kiu falas ekstere, apartenas al Dio, kaj la mono kiu falas en la internon, estas mia.

Fine, la rabeno klarigas:

- Mia metodo estas tia: mi ĵetas la monon supren. Tio kion Dio sukcesos preni, estas Lia!

[redakti] Ne vidu ankaŭ

Content Navigation
Aliaj lingvoj