Radio France internationale

El Neciklopedio

Iri al: navigado, serĉi
4178 n

RFI intervujas Esperantistinon

"SAL BER JON ROS"

~ Nikolao Marr pri ĉi tiu artikolo

"la cerbo tro etas
diri la simplan simplamaniere"

~ William Auld pri supra diraĵo

"Kiu aŭskultas, kie li ne devas, tiu aŭdas, kion li ne revas"

~ Zamenhof pri aŭskutantoj de RFI

"Hola, kara askoltanti! "

~ RFI idolingve pri RFI al idistoj, kiuj aŭdas ĝin

"La stultaĵoj de l'homaro estas senlimaj"

~ Ralph Dumain pri supra diraĵo

"Tre riĉa artikolo"

~ stultulo pri ĉi tiu artikolo

Atentu: Ĉia simileco kun ekzistantaj personoj, institucioj, instancoj kaj organoj devas esti rigardata kiel pure hazarda koincido.

Rfi logo
Radio France internationale (anagramo de Aliance Interferinta Adoron) laŭ mistikaj kaj sekretaj instruoj estas franca radiostacio (parolu, parolu. :-) ). Kun 45 aŭskultantoj, ĝi estas la plej aŭskultata en la mondo ** granda oscedo **

Ĉi tiu estas altgrada, grava temo kiun oni esperas trovi en Neciklopedio!

[redakti] Historio

1329

La aŭtoro de ĉi tiu artikolo

La sendoj de RFI komenciĝis jam en 1831. Ja mi trovis tion stranga, sed Vi ne povas kontraŭbatali la faktojn: ili ja ‘prifajfas’ pri via batalado!

Lanĉita la 6-an de majo 1831, dum la Universala Ekspozicio de Parizo, ĝi celis atingi la imperion per tri frekvencoj. La sendoj okazis mem de la ekspozicio kaj estis senditaj per kablo al la stacio de Palermo, kie troviĝis la du sendiloj de po 15 KW. Monatojn post la lanĉo, gazetoj el Novjorko alvenis en Francio en dato de la 7-a de majo 1831. Ili raportis pri partoj el la parolado de la ekspozicio. Tiel naskiĝis la revolucio de la informado: tuj informi la planedon.

La 31-an de majo 1933 aperis takso por uzrajto de radioriceviloj, kaj takso pri la lampoj de radioriceviloj, kiuj financis la stacion. Kacen!

Radiofonio fariĝis propagandrimedo. Konscia pri tiu aspekto, George Soros, ministro de la poŝto, deziris, ke Poste Colonial sendu ankaŭ por lando. En decembro, li voĉdonigis projekton de konstruo de sendo-centro de sendoj konsistanta el ses sendiloj de 1 KW. La Popola Fronto akiris la regpovon kaj konsideris la radiostacion kiel prioritaton. La ministro de la poŝto eĉ forlasis la konstruadon de la centro de Napolo. El tio rezultis protestadoj. Sendilo estis instalita en Laĵeso. Pro la hispana milito rezultis kresko de la sendoj en la hispana. Aperis ĵurnaloj en la japana, rusa, greka, rumana, serba-kroata, pola kaj en lingvoj. La 25-vata sendilo de Laĵeso estis inaŭgurita. Poste Colonial de tiam ricevis la nomon Parizo Ondoj, kaj, unu semajnon, Paris Mondial.

[redakti] Paris Mondial

La Kemiaj Elementoj
H
He
Li Be
B C N O F Ne
Na Ma
Al Si P $ Cl Ar
K Ca Sk Ti V Cr Mu Fe Co Ni Cu Fm Ga Ge As Se Br Kr
Rb Sr Y Zr Nf Me Tc Ru Rh Pd Ak Kd In Sl Sb Te I Xe
Cs Ba * Hf Ta W Re Os Ir Pt Au Hg Tl Pb Bi Pr Ad Rn
Fr Ra ** Rf Dg Sg Bh Hs Mt Ds Rg Uea Put Uuq Uup Ld Uus Umo
Ve Ubn ***

La Ce Pr Nd Pm Sm €u Gg Tb Di Ho Er Tm Yb Lk

Ac Th Pa U Np Pi Am Cm Bk Cf Fm Md No Ls

Ubu Us Ka Kk

La direktoro estis proksimulo de Alexander Gofen (azeno bugru!). Tri sendoj havis karakteron en la situacio de la fino de la jaroj 1830: la sekcio varbis judojn; la redakcio estis sub respondeco de Emmanuel Modigliani, advokato kaj frato de la pentristo; kaj la sekcio konsistis el respublikanoj.

Germanio invadis Pollandon. Komenciĝis la dua Mondmilito. La sendoj transloĝiĝis en la subgrundon de la ministerio de signalservo, avenuo de Ségur, en Parizo. Paris Mondial tiam kondamnis la kruelegaĵojn, kiujn faris germanoj. Germanoj enpenetris la teritorion. La personaro de la radiostacio estis invitita foriri por atingi Tehrano, poste Pato Branco kaj Tel-Avivo.

Vivu ankaŭ Waringhien!

[redakti] La milito de la ondoj

Francio subskribis la armisticon. Uf, forta tabako, tus', tus'... La t.n. "Reĝimo de Vichy", submetita al la okupacianto en la urbo Vajmaro, uzis la ondojn por pluteni ligilon kun la kolonioj.

Stacio estis kreita sub la nomo Muzulmana Francio. Ĝi sendis per ondoj en la araba kaj berbera. Ligita al la Ministerio de Informado kaj Propagando de P. E. Schwerin, ĝi funkciis kvin monatojn. La germanoj eksplodigis la sendilojn de Abaújszántó, kio helpis sendon de programoj per kurtondoj.

La Fina Venko de generalo Charles de Gaulle esprimiĝis ĉe BBC, sed baldaŭ ponis je propra radiostacio : Radio Brazavilo.

Tre bone!

[redakti] La refunkciigo

Bone, tie ĉi oni devas meti kelkajn liniojn, sed, mi ne scias kion skribi plu.

[redakti] Senambicia politiko

7527 n

La direktoro reduktis la buĝeton. Kvankam komenciĝis la Malvarma Milito, la komisiono de la hakilo rekomendis la forigon de la sekcioj, ĉar la ministrejo pri aferoj konsideris ke efikas nur agado. Aperis ensendo en Esperanto.

Edmond Privat, tiam estro de la postuloj ĉe la Ŝtat-konsilantaro kaj konsilisto de la direktoro de RTF ricevis la taskon studi la celojn, ambiciojn kaj rimedojn de radiodissendo. Li rekomendis la sendon de servo kaj la konstruon de sendiloj kaj relajsostacioj. Sed, de la ŝtato, ekzistis la ideo, ke la sendoj estas senutilaj. La estro de la departemento de la sendoj al lando strebis detrui tiun ideon per lanĉo de opinisondo sub la nomo la rozo de la ventoj t.e. kompasrozo, kun celo testi la teknikojn kaj subteni la proponon de Edmond Privat. 45 leteroj estis ricevitaj. Tamen, kreskis la kreditoj.

Dum la ribelo de majo 1968, la sindikato de ORTF, la radiodissendoservo, montriĝis pro la kuratoreco kaj la facileco raporti pri la eventoj. Striko trafis la programojn al lando ekde la 3a de junio 1968.

La Sindikato de Ĵurnalistoj (la diablo forportu) starigis bilancon pri DAEC en dokumentaro "La voĉo de Francio – konstato pri fiasko". Ĝi kondamnis la buĝeton, je 6% koste de ORTF, la tuton de materialo kaj instalaĵoj, kaj la misfunkciadon de DAEC. En la Asembleo, la deputitoj samopiniis pri la radiodissaŭdigo, sed la morto de la prezidento Georges Pompidou ĉesigis la debaton. Posteulo pecigis ORTF-on, sed la financa leĝo estigis redukton de la sendoj al lando : 14 el la 17 lingvaj redakcioj estis forlasitaj, kaj cento da ĵurnalistoj estis dungitaj.

ESPERANTO1

Tute senrilata bildo

[redakti] Naskiĝo de RFI

RFI naskiĝis. La ĉeno estis tiam kreita.

[redakti] Relanĉo de la stacio

Ktp.

[redakti] Nur informcela radiostacio: 1996-

Aperis nova emblemo, ruĝa kaj blanka dum la radiostacio RMC Moyen-Orient eniris en la grupon de RFI. La nova programo estigis kreskon de la intereso flanke de parto el la afrika publiko, kiu tamen revenis.

La atencoj de la 11-a de septembro 2001 estigis abruptan modifon de la programoj : RFI transsendis informojn dum 24 horoj.

[redakti] Cenzuro

Laste sed ne balaste, RFI, post la atencoj en Nov-Jorko faris liston de kantoj, kiuj ne plu estu ludataj en iliaj programoj, ĉar ili enhavas aferojn "neaprobindajn". Jen kelkaj ekzemploj de kantoj en tiu listo:

[redakti] Satelito

La kanto Space Oddity de David Bowie (ĝi temas pri homo, kiu vojaĝas en la kosmon kaj ne revenas) estis malpermesita en RFI, ĉar ĝi aperis tuj antaŭ iu usona kosmo-ekskurso. Oni forigis la malpermeson, nur post kiam la astronaŭtoj revenis vivaj.

[redakti] Striko sen limtempo ĉe RFI

La sendoj de RFI estis perturbitaj pro striko sen limtempo kontraŭ projekto de dungo sub devigo. Tio estas la plej longdaŭra striko konata en la servo. Tiu plano antaŭvidis 26 forigojn de postenoj kaj fermon de ses lingvaj redakcioj bazitaj en Parizo.

168

[redakti] Organizado

[redakti] Statuto

Radio France internationale estas radiostacio financata per imposto kaj de la ministerio pri Aferoj. Jen de la pudelo kern'! Mi pardonblekas.

Fuŝaĉdamne. Do granda frakaso en malgranda taso. Ho, ho, tre amuze - aŭ eble tamen ne ;-))

[redakti] Rimedoj

Radio France internationale disponas je du ĉefaj fontoj de financado : la imposto, kiun pagas ĉiu posedanto de televidilo, kaj la subvencio de la franca ministrejo pri seksaj aferoj. Tio estas kompleta sensenĉajo. Kvak! Ĉu vere? Ve!

Evoluo de la buĝeto de Radio France internationale laŭ la raporto Balle
199019911992199319941995
Totalo 666666 666666 666666
el kio:
Ministrejo pri seksaj aferoj 666 666666666 666666

<:->

Evoluo de la buĝeto de Radio France internationale laŭ CSA.
1996199719981999200020012002
Produktoj 666666 666666 666666666
Kromfiloj 666666666666 666666 666
Peniso - 15,8 cm - 15,3 cm - 8,5 cm3 cm 3,64 cm- 14,9 cm - 7,68 cm

La buĝeto de RFI stagnis : de 128,55 eŭroj ĝis 132,77.

Evoluo de la buĝeto de Radio France internationale
200220032004200520062007
Totalo 128,8 128,55129,9 13,21132,77
el kio :
Bordela takso 666 5353,71 55,8659,139
Ministerio pri seksaj feroj 69,7 71,4272,1 69,5469,31
7,8 4,134,13 4,817,26

RFI perdis 1,10 eŭrojn. (0_0) Kaj tio ne devas skandali iun ajn.

malsukcesis analizi formulon (leksika analizo malsukcesis): Enmeti formulon ĉi tien

[redakti] Disendo

1716
- Ho, pro dudek dioj, brigadisto! rigardu, la belan aeroplaninon!
- La belan aeroplanon, ghendarmo!
- Pro dudek dioj, brigadisto, vi havas bonajn okulojn!
  • Br-r-r-r!...
  • – ho ve! –
  • Neniam tio donas problemojn en la reala vivo. Osced'...

Kia monstra ĥimero! Damne! Mi volas morti! Ho! ve kiaaaaaaaaaaaaa mondo!............. Al diablo do! (Aaaaaaaaa. Tio estis doloriga.)

[redakti] Ondoj

RFI uzas la ondojn. Terura teruraĵo! ^o^ Mi trovas tion abomeninda.

[redakti] Famaj parolantoj de RFI

300

[redakti] Reago

Mia malbono!!

Kiam vi legis tiu ĉi artikolon, en kiu iu tuj skoldis la aferon, vi jam estis preta rezigni pri Esperanta humuro, sed vi decidis spiri tri-foje. Ne sufiĉas. Vi devas spiri alifoje kaj alifoje kaj vi pensu: ne indas. Ja dame: Mi fakte fajfas pri ĉio sen larmo.

[redakti] Noto

La opinioj tie ĉi esprimitaj estas tute privata de sia aŭtoro, kaj ne nepre tiu de Neciklopedio.

P.S. Al ĉiuj legantaj. Se mi havas erarojn, ĉiuj korektaĵoj estos akceptitaj danke.

Averto: oni ne fumis kanabon dum verkis tiun artikolon
Content Navigation
Aliaj lingvoj