FANDOM

2.240

ESPERANTISTO

Tiu ĉi artikoro estas pri sanktulo Esperantisto
Preĝu sub la Verda Standardo antaŭ ol legi ĝin, ne tuŝu ĝin, ne moku pri ĝi!!!

1903 n

"Esperanto kaj filozofio malofte renkontiĝas en respektinda maniero"

~ Ralph Dumain

"Multe en kapo, sed nenio en poŝo"

~ Zamenhof pri Dumain
Dumain2 (1)

"Kial la ĝirafo havas longan kolon?"

~ Hans-Georg Kaiser

"En la zoologia ĝardeno mi vidis longkolan , velurecan ĝirafon"

~ Carson McCullers

"Bela vidajo di fantomo"

~ idisto

Ralph la Ĝirafo Dumain, ankaŭ konata kiel "la bojetema hundeto el Vaŝingtono""la psikopata arkivisto de Washington", estas mistera usona esperantisto, Ministro pri Klitorlekado de Esperanta Respubliko. Ŝajne li estas ateista negra juda blankulo (aŭ arja ateista juda nigrulo), kiu laboras kiel bibliotekisto. Certe li estas dika, dikega maldekstrema usonano el Vaŝingtono kiu delonge prenas sin por retpolicisto. Krome Dumain ŝajnas ne koni la sociologiajn kontribuojn de Jerzy Leyk, Sándor Révész kaj Walter Zelazny.

Oni ne konas lian naskiĝdaton, sed scias ke Ralph Dumain, dungita de hispana imperio, invadis kaj okupis Panamon kaj Kolombion, 1468-1527. Li ankaŭ prezentis studon pri usonaj gazetaraj artikoloj, aperintaj okaze de la vizito de Ludoviko Zamenhof en Usono, en 1910.

Li loĝis en Baltimoro, kie li volis seksbuŝumi ĉiujn virinojn. Pri tio, li verkis sian faman verkon "Midzu min en Baltimoro", jen kelkaj versoj:

Midzu min en Baltimoro.
2836
Mi reciprokos ĉe klitoro
Kaj ne timiĝos pro odoro.
Midzu min en Baltimoro!

Li gajnis plej altnivelan langon en ekzameno de Kanada E-o Asocio (jes, tio ekzistas!) en 1976 (Toronto).

6107 o

EsperantoEdit

Li studis Esperanton en hejmurbo (Buffalo, sole, kun amiko, & kun instruinto Ed Lindberg), poste ĉe Brattleboro, Vermont (School for International Training, 1975), & en Kanado (Barrie, Ontario) kun eminenta verkisto William Auld.

Partoprenis kelkajn ELNA-Kongresojn ekde 1975. (ELNA = Esperanto-Ligo por Norda Ameriko: nun Esperanto-USA.) Partoprenis bedaŭre ĉe kunsido pri Esperanto & sociolingvistiko en 1977 (ELNA-Kongreso, Vaŝingtono), kun socilingvisto Roger Shuy k.a. Aktivis bedaŭrinde en Esperanto-Societo de Vaŝingtono de 1987-ĉ. 1992 (redaktis bultenon, 1987).

Konfunzigis ATEO-n en 1987, redaktis revuaĉon Ateismon 1988-1992. Publikigis forgesindajn eseojn, poemojn, raportojn, ktp. en diversaj revuoj inter 1987 & 1995 (Literatura Foiro, Monato, Sennaciulo, La Klancerkliniko, Latinamerika Memuaro). Literatura Foiro redonis sian eseon pri la Praga Skolo en libroforma esearo. Kunlaboris kun fakulo sovetologia pri lingvoplanado en Sovetunio. Tradukis iom inter Esperanto & la angla.

Dumain estas amatora historiisto de la lingvo. Li diras ke kiam Zamenhof venis al Vaŝingtono antaŭ 100 jaroj, tio estis granda novaĵo.

RaŭmismoEdit

Ĥorĥo

Tosto al Ralph

Ralph Dumain (same kiel aliaj) estas homo kiu ne partoprenis en longa, sukcesa procezo de raŭmismo, kaj nun ial bedaŭras tion. Ke li sin ekskludis memvole, tio simple pruvas ke ĉiu restas libera, ĉe la raŭma vojo. Ke li volas pravigi sin insultante (eble ĉar li mem sentas sin pajaco, kaj la mondon mezuras laŭ siaj piedoj kaj kubutoj), tio simple montras lian psikan bezonon redimensiigi la adversulon por akcepti sian propran dimension -- ne sufiĉas kolego, por esti kolego...

KolegoEdit

„Kial havas ĝirafo tiom longan kolon?“

„Ĉar ĝi havas tro for la kapon!“

TerpomojEdit

Zvd2

Reklamtabulo en la fenestro de iu restoracio:

"Se vi mendos ion, kiun ni ne povas plenumi, ni pagos al vi 100 eŭrojn."

Iu gasto decidas provi tion. Li eniras kaj mendas freŝan ĝirafperkelton. Li vidas konsternite, ke oni enkondukas ĝirafon en la kuirejon. Pasas duonhoro, reaperas la kelnero, kaj li senvorte metas sur la tablon cent eŭrojn.

-- Sed kial? Kio okazis? Ja jsus vi enkondukis la gsirafon en la kuirejon!
-- Jes, gsirafon ni jam havas, sed elcserpighis bedaŭrinde la terpomoj...

KuriozaĵoEdit

Ralph Dumain estas la nura besto kiu atingas la orelon per la propra lango.

Infana deziroEdit

En la unua klaso demandas instruisto, kio lernantoj deziras esti, kiam kreskos. Dumain: „Mi deziras esti ĝirafo.“

„Kial?“

„Por ke la patro ne povu tiri miajn orelojn.“

OdoroEdit

Ĥorĥo

Tosto al Ralph

Ĉu vi scias kial ĝirafoj havas tiom longan kolon?

Ne, kial?

Ĉar iliaj piedoj odoraĉas.

VerkojEdit

  • Hotentota Esperanto-Vortaro;

NobelpremioEdit

Li ricevis la Nobelpremion pri paco en 1950.

Famaj diraĵojEdit

  • "Mi antaŭe neglektis blogi pri la jena afero"
  • "Esperanto rolas en ĉi tiu teatraĵo"
  • "Esperantujo ĉiam plenplenis da kultismaj putraj cepokapoj"
  • "Ni havas la anglan, kvankam ĝi respegulas neneŭtralecon kaj neegalecon"
  • "Estas ja progreso, ke ĉi tia stultaĵo ekzistas en Esperantujo"
  • "La stultaĵoj de l'homaro estas senlimaj"

Finfine la famega ŝercoEdit

Kial la ĝirafo neniam estas sola?

Ĉar ĝi havas kolegon.