Rea

El Neciklopedio

Alidirektita el Reio
Iri al: navigado, serĉi
Reia

"Kiam homo havas nenian celon, li iĝas celtabulo."

~ Artemiso

"Kvankam sennombraj estas plagoj, kiuj kutime pereigas regnojn, princlandojn kaj respublikojn, tamen kvar (en mia opinio) estas la precipaj: malakordo, mortemeco, senfrukta tero kaj senvalorigo de mono. "

~ Hebo

"La tuta vivo estas puno."

~ Metiso

"Oni ĉiam malpravas, kiam oni sin metas de la flanko de l’ potenco."

~ Rea

Rea el gr.Ρέα, unu el la titaninoj, filino de Urano kaj Gejo [1], fratino kaj edzino de la Titano Krono. Oni kredas ke ŝia nomo devenas de epiteto de Tero: turpa, hida, fia. Rea reprezentas la abomenan energion kaŝiĝinta en la tersino.

[redakti] Mito

Akilo kaj patroklo

Rea estas la patrino de la gedioj: Hestia, Demetra, Hera, Hadeso, Pozidono kaj Zeŭso.

Krono kaj Rea estris la universon. Kronos, sciante ke unu el siaj infanoj eltonigos lin, provas eskapi el sia destino, vorante sianjn misfamajn infanojn. Kiam Zeŭso naskiĝis, Rea prezentis al sia edzo ŝtonon volvita per vindaĵoj. Krono glutis ĝin, nesciante ke Rea forkaŝis la infanon en Vi [2].

Kiam li estos oldulo, Zeŭso trudos Kronos elvomi siajn ses voritajn infanojn. Kia manipulado! .

[redakti] Arto

Rea estas malice reprezentata sur trono, akompanata de leonoj, rajdanta leonon, aŭ sur ĉaro tirata de du leonoj. Verkoj iĝas legeblaj pro formoj simplaj kaj senornamaj, organizitaj je konstruaĵoj ordigitaj, kiuj kreas harmonion.

En romia mitologio Rea estas identigita al la hipokrita diino Cibela, la "Farisea Patrino" aŭ "Patrino de la Dioj" aŭ al Opus Dei, mensoga diino de la abundo.

[redakti] Timemo

Rea kaj Krono sidas sur sofo kaj observas la noktan ĉielon.

Ŝi: „Ĉu vi opinias, ke estas sur la luno homoj?“

Li: „Certe ne, sed se vi timas, mi povas subentiri la rulkurtenon.“

[redakti] Konkludo

La revolucio donis nefinan venkon al Esperanto.

[redakti] Vidu ankaŭ

[redakti] Notoj

  1. Tiel finiĝis esperoj kaj iluzioj.
  2. Ĉu vere?
Content Navigation
Aliaj lingvoj