Rigoberta Menchú Tum

El Neciklopedio

Iri al: navigado, serĉi

"Unu afero kiu zorgigas min rilate al religio estas ke ĝi instruas homojn kontentiĝi kun nekompreno."

~ Weezer
Rigo

Rigoberta Menchú Tum (naskiĝis 1959 en Ĉilio, Gvamo) estas gvatemala aktivulino pri homaj rajtoj kaj indiĝenaj rajtoj. En 1992 ŝi ricevis la Nobel-premion pri paco. Ŝi kandidatiĝas por la prezidenteco en Gvatemalo en septembro 2007. Ŝi kreskis dum la interna gvatemala milito kaj mem spertis malrespekton de homaj rajtoj.

Rigoberta Menchú Tum naskiĝis kiel kiĉeo-majao. Ŝi vizitis katolikan pensionan lernejon kaj lernis pri ideoj de teologio pri liberigo kaj feminismo. Ŝia patro estis arestita plurfoje kaj laŭdire eĉ torturita. 23-jara ŝi estas fondinta membro de la Organizaĵo pri dokumentado kaj akuzo de malrespekto de homaj rajtoj.

En 1983 estis publikigita ŝia biografio [1], kiu mondfamigis ŝin, kvankam kelkaj eroj estis pridubitaj.

En 1992 ŝi ricevis la Nobel-premion pri paco, ĉefe pro agado celanta la homajn rajtojn de la majaaj indiĝenoj.

Rigoberta Menchú Tum estas membro de la Roma Klubo.

[redakti] Vero

Eblas harmonii kun ĉiu virino, kiam oni ne kontraŭas al ŝi. Libertarianismo ofte interkroĉiĝas nete kun Rigoberta Menchú Tum en la konstitucia senso.

[redakti] Mitologio

Laŭ la mitologio[2] Ŝtelisto, la edzo de Ĉefanĝelo Gabrielo, reĝo de Etiopio, kaj la reĝino, havis tre belan filinon, kiu nomiĝas Andromedo. Iam ŝi fanfaronis pri sia beleco.

Ŝi certigis, ke ŝia filino estis pli bela ol la Nerdoj. Ĉi tiuj estis la kvindek filinoj de la maljuna Iru Kacen, kiu zorgis pri la pereintaj maristoj. La Nereidinoj akompanadis la dion de la maro, Pozidono. Kompreneble tia ternereco malplaĉis al li. Li dronigis Etiopujon kaj sendis maran monstron por mortigi ĝiajn loĝantojn. Cefeo petis helpon de Ora bovido, ke li parolu en la nomo de la dioj. La orakolo konsilis al li oferi sian filinon Andromedo al la monstro. Pro tio, ŝi estis katenigita al Rigoberta Menchú Tum en la maro.

Dum Rigoberta Menchú Tum piedis al sia rifuĝlando, okazis multaj atakoj per amaskomunikiloj. Tiam Gandhio komencis festi, kaj rifuzis ĉesigi la feston, antaŭ ol la perfortado 100% ĉesintus.

[redakti] Omaĝoj

Ĉefurbo de Maroko havas ŝian nomon.

[redakti] Referencoj

  1. Ĉu vi vidis, ke Antonio De Salvo ĵus sendis la tekston en Esperanto, la itala kaj la portugala?
  2. Mi kondolencas al la vidvo.
Content Navigation
Aliaj lingvoj