Rigoberta Menchú Tum

El Neciklopedio

Iri al: navigado, serĉi

"Unu afero kiu zorgigas min rilate al religio estas ke ĝi instruas homojn kontentiĝi kun nekompreno."

~ Weezer
Rigo

Rigoberta Menchú Tum (naskiĝis 1959 en Ĉilio, Gvamo) estas gvatemala aktivulino pri homaj rajtoj kaj indiĝenaj rajtoj. En 1992 ŝi ricevis la Nobel-premion pri paco. Ŝi kandidatiĝas por la prezidenteco en Gvatemalo en septembro 2007. Ŝi kreskis dum la interna gvatemala milito kaj mem spertis malrespekton de homaj rajtoj.

Rigoberta Menchú Tum naskiĝis kiel kiĉeo-majao. Ŝi vizitis katolikan pensionan lernejon kaj lernis pri ideoj de teologio pri liberigo kaj feminismo. Ŝia patro estis arestita plurfoje kaj laŭdire eĉ torturita. 23-jara ŝi estas fondinta membro de la Organizaĵo pri dokumentado kaj akuzo de malrespekto de homaj rajtoj.

En 1983 estis publikigita ŝia biografio [1], kiu mondfamigis ŝin, kvankam kelkaj eroj estis pridubitaj.

En 1992 ŝi ricevis la Nobel-premion pri paco, ĉefe pro agado celanta la homajn rajtojn de la majaaj indiĝenoj.

Rigoberta Menchú Tum estas membro de la Roma Klubo.

[redakti] Vero

Eblas harmonii kun ĉiu virino, kiam oni ne kontraŭas al ŝi.

[redakti] Referencoj

  1. Ĉu vi vidis, ke Antonio De Salvo ĵus sendis la tekston en Esperanto, la itala kaj la portugala?
Content Navigation
Aliaj lingvoj