Romantikismo

El Neciklopedio

Iri al: navigado, serĉi

"Multe da sprito, sed neniom da profito"

~ Zamenhof pri romantikismo

"Romantika amo estas, se blua delfeno en sunsubiro enamiĝas en buntan papilion"

~ Hans-Georg Kaiser
200px-Lord Byron in Albanian dress.jpg

"Li max bon international helpelingue es tum kel in omni punktus ofra li max grandi fasileso al max grandi nombre de homes"

~ Novialisto pri Esperanto

Romantikvismo, ofte mistajpita romantikismo, estas ismo al antikva Romo. Romantikvistoj emas studi la Romian Imperion, kaj, pro tio, ĝenerale havas nostalgiemon kaj tre revas pri antik(v)aj aferoj.

[redakti] Literaturo

Romantikismo iĝis literatura kaj arta skolo de la unua duono de la 19-a jarcento en Eŭropo, karakterizata, per malvastaj reguloj, per celado al sento kaj fantazio kiel precipaj infanfontoj. Koloron, pitoreskon, eĉ terorismon, svagajn kaj nekontentigeblajn sopirojn ili taksas pli valoraj ol enkapsuligon de nobla klareco kaj reguleco, serĉatan hiperboligon kaj esprimivon pli ol moderecon.

[redakti] Idistaj mensogoj

2174.jpg

Idistoj fie mensogas pri romantikismo:

En la Rivivigo Romantika, ye la fino di la 19-a yarcento, on 'senpolvigis' l' amoron Platonala, l' amoron Veram e l' amoron Kortalan k aktualigis ghin. Nia imajo de amoro essas tre influita de l' idei di tiu epoko. Romantiko k amoro prezente essas nedesligebla por multaj homi. En niaj okuli la romantiko essas humoro certena quia igas florifar l' amoro. Por tio di la 20-a yarcento la romantiko esis ulo altra: esis la deskovro di la mondo interna di si ipsa k altri. Nu la Romantikisti deskovris ke l' experienci di homi tre diferis l' un del' altra, e ke ghi esis personala. To forsan sonas quale se tre evidente, ma la romantikisti esis l' unesmi qui konsideris su ipsa kom individuo e pro to divenis kurioza pri sua propra ego. Li esis serchanta su ipsa por parlernar su ipsa til lo maxim profunda di lia 'kerno'.

Oni vere ne povas kredi ilin!

[redakti] Ŝatataj temoj de romantikvismo

Kelkaj temoj estas oftaj en romantikvisisismo, ili ankaŭ estas popularaj en usonaj filmoj kaj Gota literaturo:

217.jpg

[redakti] Verkistoj

Laŭalfabeta listo de verkistoj konsiderataj kiel reprezentantoj de Romantikvismo:

Content Navigation
Aliaj lingvoj