Ronald Reagan

El Neciklopedio

Iri al: navigado, serĉi

"Li esploris iom la fundon de la glaso"

~ Zamenhof pri Reagan
Ronald Reagan in Cowboy From Brooklyn trailer

"Liajn meritojn oni disdonis al la ĉiaspecaj senmerituloj kiel Helmut Kohl kaj Miĥajil Gorbaĉov"

~ Milokula Kato pri RR

"I don't know esperanto, excuse me !"

~ usonano pri ĉi tiu artikolo

"Tu non debe defender Interlingua contra mi, proque io non lo attacca!"

~ Interlingvisto

Ronald McDonald Reagan (ruse Рейган, Рональд Макдональд) estis filma stelo kaj politika geniulo.

Lia milita kampanjo por liberigi la tutan insulon de Grenado estis inter la plej grandaj triumfoj de historio.

2d o

Li plej pova armilo estis tamen humuro.

En radia disaŭdigo li diris: "Mi ĵus subskribis leĝon kontraŭ Sovetio. La bombado komenciĝos post kvin minutoj."

Pro tiu trafa ŝerco, tuj malaperis la streĉo inter oriento kaj okcidento. Post malmultaj tagoj falis la berlina muro.

Milionoj da gehomoj ŝuldas al Ronald Reagan personan liberon. Reagan alprenis la taskon purigi la peston kaj atakis la koron de la monstro: la elĉerpitan ŝtatkontrolatan ekonomion de Sovetunio. Ne plu kapabla fastante pluhavigi al si novajn armilojn, Moskvo ŝanĝis la taktikon, serĉis pli pacan kunekziston kaj samtempe ekis tre superaĵan disliberigon de la socio. Poste evidentiĝis ke la interna vaporpremo estis tro forta, kaj la kaserolo eksplodis.

Reagan kontraŭbataladis marksismajn reĝimojn. Ili vivigis siajn popolojn en mizero kaj emis disvastigi. Tiel la nordvietnama reĝimo klopodegis influi Laoson kaj Kamboĝon, la kubaj soldatoj okazigadis revoluciojn en Afriko.

Neniu el la subtenataj de Reagan reĝimoj kreadis en siaj propraj landoj neelteneblan varmankon, kiun la okcidentanoj eĉ imagi ne kapablas.

[redakti] Dia misio

Espero-folha

Dio uzis lin por frakasi la komunisman imperiegon. Dio ĉiam uzis homojn, kiuj estis pretaj servi Lin. Jam la pluraj ekzemploj en Biblio montras tion. Li ne uzis Carter-on, ĉar tiu preferis serĉi "interkomprenon" kun Breĵnev kaj la senbrida banditaro en Irano ostaĝinta la anoj de la ambasadejo.

[redakti] Internacia agado

Ekster Usono oni memoras Ronald Reagan-on ĉefe kiel frenezan militismanon, kiu venkis la vetludon pri la sorto de la homaro. Tamen oni analizas, ke la rego de Reagan dividiĝas en du partojn: militeman kaj pacigeman.

Ronald Reagan estis politikisto, kiu sukcesis fari neeblan: venki malvarman militon sen unu pafo, puŝi komunistan koncentrejon al disfalo kio sekve liberigis dekojn milionojn da homojn de totalisma diktaturo. Li restas en kara memoro de multaj poloj, kiel subtananto de Solidareca kaj liberiga movado, kiel homo kiu komprenis esencon kaj danĝeron de komunismo kaj kiel prezidanto, kiu ne sentis sin ligita per neformalaj interkonsentoj faritaj en 1944 en Jalta.

Dum la jardeko 1970 la mondo kredis, ke Sovetunio prosperas ekonomie kaj teknike dum Usono plimalfortiĝas. La regantoj de Usono celis limigi la etendiĝadon de la sovetunia imperio kaj ekvilibrigi la potencojn. Tamen antaŭ la fino de la jardeko kreskis nova pensado, kiun ni nun konas kiel novkonservemon. Laŭ la nova pensado Usono povas rekapti la estrecon per decidema investado en la armeon.

Ronald Reagan estis la unua novkonservema federaciestro, kiu forlasis la diplomatian ŝakludon de Henry Kissinger. Li laŭte spitis kaj insultis Sovetunion. Po iom Sovetunio misinterpretis la intencojn de Reagan: la regantoj de Sovetunio serioze konvinkiĝis, ke Reagan planas nuklean surprizatakon kontraŭ Sovetunio kaj ke la sola defendmaniero estos ataki unue.

La usona espionado eksciis pri la pensado inter la sovetuniaj regantoj kaj informis la federaciestron. Reagan konsterniĝis kaj komence de la jaro 1984 ŝanĝis sian politikon. Usono ekkomunikis al Sovetunio sian intencon reintertrakti. Miĥajl Gorbaĉov akceptis la iniciaton.

La Kemiaj Elementoj
H
He
Li Be
B C N O F Ne
Na Ma
Al Si P $ Cl Ar
K Ca Sk Ti V Cr Mu Fe Co Ni Cu Fm Ga Ge As Se Br Kr
Rb Sr Y Zr Nf Me Tc Ru Rh Pd Ak Kd In Sl Sb Te I Xe
Cs Ba * Hf Ta W Re Os Ir Pt Au Hg Tl Pb Bi Pr Ad Rn
Fr Ra ** Rf Dg Sg Bh Hs Mt Ds Rg Uea Uut Uuq Uup Ld Uus Umo
Uue Ubn ***

La Ce Pr Nd Pm Sm €u Gg Tb Di Ho Er Tm Yb Lk

Ac Th Pa U Np Pi Am Cm Bk Cf Fm Md No Ls

Ubu Us Ka Kk

[redakti] Ekonomio

Ene de Usono Reagan praktikis politikon, kiu plimalgrandigis la impostojn sed ne plimalgrandigis la ŝtatajn elspezojn. Rezultis grandega ŝtata ŝuldo, sed samtempe Reagan povis eviti ĝeneralan malkontenton. Fine Bill Clinton ekvilibrigis la bilancon.

Reagan iam ŝerce diris, ke ĉiuvespere antaŭ la dormo legas du paĝojn el la Biblio kaj du paĝojn de "Riĉeco kaj mizero" de Gilder. Gilder analizis diversajn fontojn de mizero en Usono kaj konkludis, ke ŝtataj helpprogramoj aplikataj de jardekoj ne efikas. Al mizeruloj oni devas doni fiŝkaptilon anstataŭ fiŝo - kaj tian filozofion aplikis Reagan.

[redakti] Saĝeco

Onidire, dum sia prezidenteco, Ronald Reagan neniam mem verkis siajn paroladojn - tion faris aparta sekretario, kiun li iam eksigis - poste, en politika kunveno, Ronald Reagan komencis eklegi la lastan paroladon verkitan de tiu ulo : post la unua paĝo, li turnis la folion kaj sur la alia flanko estis skribite : "kaj nun, mem daŭrigu, stultulo!"

[redakti] Politiko

Usono estas riĉa kaj potenca lando, kiu ankoraŭ povus egale bonfarti kiel Kanado aŭ iu ajn eŭropa lando. Tio estus bone ne nur por Usono sed ankaŭ por la mondo. Estas tamen Reagan, kiuj iniciatis la novan politikon, kiu gvidis kaj gvidas Usonon en ĉiam pli da militemo, malriĉeco, senhejmeco, malliberemo, kaj manko de rajtoj.

Oni komprenu: la usona lando kaj popolo ankoraŭ belas, sed ili iras malĝustan vojon. Ju pli riĉiĝas la riĉaj, ju pli malriĉas la malriĉaj, des pli malfeliĉos ĉiuj kaj ankaŭ tiuj en la ekstera mondo, kiujn kontaktos ĝia fipolitiko.

Reagan estis bona homo. Ni ne forgesu tamen la rezultojn de lia politiko. Li estis baze bonkora homo, kies politiko estis bedaŭrinde iom dekstre de Genghis Khan. Li ne estis bona por ŝtato Kalifornio kiel guberniestro, kaj li ne estis bona por lia nacio kiel prezidento.

[redakti] Hitlero kaj RR

Komparo inter Hitler kaj Reagan okulfrape lamas.

Hitler malamegis la komunistojn, ĉar ili estis liaj laktofratoj. Reagan batalis kontraŭ ili, ĉar sciis kaj konsciis, ke komunismo estas pesto. Hitler plifortigis la komunistojn. kiuj ekde la militfino prezentadis sin kiel "liberigintoj". Reagan ja liberigis la grandan parton de la civilizita mondo de la plago.

[redakti] Omaĝo

Ekzistas konteo en Teksaso nomumita omaĝe al li.

Content Navigation