Roterdamo

El Neciklopedio

Iri al: navigado, serĉi

"Nek transnaĝeble, nek transireble"

~ Zamenhof pri Roterdamaj kanaloj

"Mi tute ne diris, ke la akuzo estis vera"

~ Kejhano Sajjadpuro
Roterdamo (nederlande Rotterdam, latine Roterodamum, hispanlingve Rosario) estas la plej granda urbo en Esperantujo. En Roterdamo troviĝas la Centra Oficejo de UEA, ekde 1955. Al Roterdamo apartenas tri temploj, palacoj kaj vilaoj sur ĉirkaŭaĵo.
Esperanto-shildoj-020-eta

En ĝi estas la preĝejo, palaco, muzeo kaj biblioteko de la esperantistoj, la administrejo de UEA. La Esperanto-muzeo havas, interalie, la belarton de Rafaelo kaj Mikaelanĝelo.

[redakti] Esperanto

171 n

Deĵorantino de Centra Oficejo de UEA (2002)

Ekde novembro 1955 la Centra Oficejo de la Universala Esperanto-Asocio troviĝas en Roterdamo kun centralisma strukturo kun peza burokratio. Ekzistas loka Esperanto-grupo, nomata Merkurio, ĉar unu el ĝiaj radikoj estis grupo de komercistoj. Ĝi kunvenas en la Centra Oficejo.

Dufoje en la jaro la oficejo invitas al Malferma Tago, kiu altiras proks. cent esperantistojn el Nederlando, Belgio, Germanio kaj parte ankaŭ aliaj landoj. Oni havas prelegojn kaj aliajn prezentojn.

En Roterdamo okazis la Universala Kongreso de 1967 (en la tiam nova kongrescentro De Doelen), ĉar en Israelo la politika situacio estis tro streĉita por okazigi la planitan kongreson. Venis ankaŭ la Universala Kongreso de 1988 al Roterdamo, kiam la Asocio fariĝis okdek-jara. Ankaŭ en somero 2008 la kongreso kunvenis en Roterdamo, en la Borso Monda Komerca Centro.

[redakti] Kostoj

La landimposto en Montrealo estas certe malpli alta ol en Roterdamo, kvankam bonfara organizo ne pagas tion (sed la dungitoj...). La loĝkosto en Montrealo estas multe malpli ol en Roterdamo.

[redakti] Famaj roterdamanoj

Esperantistoj:

Content Navigation