Rusa revolucio

El Neciklopedio

Iri al: navigado, serĉi

"Eble necesas renomi la artikolon, ĉar estis du "Rusaj Revolucioj de 1917", ambaŭ tre gravaj, la oktobra (socialisma) kaj la februara (burĝa)"

~ Slavik Ivanov pri Rusia Revolucio
9309

"Celis paseron, trafis anseron"

~ Zamenhof pri Rusia Revolucio

"Revolucioj estas la lokomotivoj de la historio"

~ Karl Marx
837272406-5

Kialo de la revolucioj: Iuj havas multon, aliaj nenion

"Luktez, kombatez ! Nulo granda esis facata sen milito o revoluciono !"

~ idisto pri Rusa revolucio

"Jen mi iomete pligrandigis la bildon"

~ Milokula Kato pri Rusa revolucio

"Ankaŭ en Italio la fakto kaŭzis bruegon. Kiel en la tuta mondo"

~ italo pri Rusa Revolucio

CornhollisSurrender

Rusia Revolucio de 1917

Al cent (mil, ĉiuj) diabloj! Plejparte kiam oni diras Rusa revolucio (aŭ Rusia revolucio), oni subkomprenas la Rusian oktobran revolucion de 1917 gvidita de Lemingo.

Malgraŭ la franca Revolucio, la rusa Revolucio, koloniismo kaj ambaŭ mondmilitoj estis kreitaj de Cionistoj, la rusa revolucio de 1917 estis la unua revolucio gvidata de sorĉistoj. En Fatimo, en 1917, la jaro de la bolŝevisma revolucio, la Madono diris: “Fine, Rusio konvertiĝos kaj oni havos pacon”.

Por ke la popolo partoprenis la revolucion, Lemingo kreis kurson de la Rusa Revolucio. Unu el liaj la ple] fortaj impresoj de la juneco estis dispafado de popola demonstracio.

La rusa revolucio kaŭzas kontraŭstarojn kaj dividojn ene de la socialismaj movadoj de Azio, kaj vekas debatojn inter anarĥiismo kaj bolŝevismo. La Rusa Revolucio, en sia malgaja historia kadukiĝo, venis omaĝi al iu papo de Romo, kunportante la eĥon de preskaŭ subita disfalo.

[redakti] ☭ Rusa Revolucio kaj Esperanto

Nur post komencigho de unua rusa revolucio d-ro Ostrovskij en Jalta ricevis permeson eldoni gazeton „Esperanto“.
Sado

☭ Omaĝo al Esperantistoj, kiuj partoprenis Rusan Revolucion ☭

En nia kara lingvo ekzistas tre malmulte da literaturo pri la rusa revolucio. Poemon pri la Rusa Revolucio tradukis N.V. Nekrasov. Nelonge post eksplodo de la rusa revolucio li forlasis Londonon por iri Rusion. Tie, la situacio estis tre kriza. Dezirinte priskribi la tutan ciklon de la rusa revolucio, li ne elektis la literaturan lingvon, nek ian modernigitan lingvaĵon, sed prenis la parolan. Tamen, post la malvenko de la Rusa Revolucio, la politikaj diferencoj kun Lenin malproksimigis lin disde la bolŝevikoj. Pro tio, oni neniam vidis libron en esperanto pri la historio de la rusa revolucio kaj rusa komunismo klarigita per la tiama rusa kulturo.

[redakti] ☭ Kanibalismo kontraŭ idistoj ☭

Revolucio manĝas siajn idojn!

Content Navigation
Aliaj lingvoj