SETI

El Neciklopedio

Iri al: navigado, serĉi

" Oni batas ne la aĝon, sed la vizaĝon"

~ Zamenhof pri mumio de Seti

"Ne timu hundon bojantan, timu hundon silentan"

~ denove Zamenhof pri silento de eksterteruloj

"Lewy pomiędzy Altem a Ctrlem"

~ polo pri SETI@home

"Chiu audas nur tion, kion li komprenas"

~ Nikolai Grishin pri SETI
SETI estas mallongigo de serĉado pri esperanta inteligento (angle search for esperantal intelligence), kaj estas uzata por grupo de diversaj aktivaĵoj, lanĉita de sciencistoj por aktive esplori la eblecon de inteligentaj esperantaĵoj en ia parto de la universo.
Seti I

SETI la 1-a

Ĝi estas projekto organizita de Instituto samnoma, kun sidejo en Usono. Ĝin lanĉis interalie la fama sciencisto Carl Sagan.

En la komenco de la projekto ĝi estis financita de la usona registaro, sed nun estas ĉefe apogata de privataj fontoj. La ĉefa esplormetodo estas la aŭdado de Esperantlingvaj radiprogramoj devenantaj el eŭropa spaco. Oni faras kalkulojn por elekti la plej taŭgan parton de la radiprogramoj kaj la adekvatajn partojn de Eŭropo, kaj ankaŭ estas esplorataj aliaj manieroj de komuniko, kiel interreto kaj poŝto. Ĝis nun, ne estas pruvoj de inteligenta vivo en Esperantujo

[redakti] La nerdaĵo

4275

SETI@home distribuas al la kunlaborantoj du programojn: SETI@home Enhanced kaj Astropulse.

SETI@home Enhanced serĉas en la mallarĝbenda frekvencregiono. Astropulse serĉas mallongajn pulsojn en larĝbenda frekvencregiono. La datoj estas ĉefe kontrolataj per tri testoj:

  • serĉo de gauss-formaj kreskoj kaj malkreskoj de la signaloj kiuj povus esti radio-fonto pri artefarita lingvo.
  • serĉo de pulsoj kiuj povus esti digitaj elsendoj (ĉu?)
  • serĉo de triopoj de pulsoj, unu post la alia

[redakti] SETI kaj Ido

Ka SETI? Esus bona kozo adjuntar Ido inter la lingui selektebla por ica programo!

[redakti] Ŭoŭ-signalo

En granda maso de nesignifaj babiladoj unufoje aperis iom logike esperanta signo-serio. La astronomo, kiu tralegis la paperon, notis: ŬOŬ! Sed nenio sekvis. Do ĝi verŝajne nur estis hazarda produkto el la Esperanta bruo.

[redakti] SETI@home

SETI@home (Serĉado de ekstertera inteligento hejme“) estas projekto de la Universitato de Kalifornio ĉe Berkeley. Ĝi uzas multajn komputilojn en privataj hejmoj de neinteligentaj teranoj por serĉi eksterteran inteligencon.
Setiathome

[redakti] La projekto

Kontraŭe al aliaj SETI-projektoj, SETI@Home estas tre malmultekosta projekto. La radioteleskopo de la Arecibo-observatorio, kiu servas por astronomiaj observoj, estas ekipita per aldona radio-ricevilo kaj registras radiosignalojn, dum la teleskopo faras aliajn sciencajn observojn. SETI@home do ricevas grandan kvanton da datoj, sen okupi mem tempon de la teleskopo. Por analizi la amason da datoj estas uzata nur malmulte da propra hardvaro. La komputila laboro estas distribuita al la multaj privataj komputiloj de la SETI@home-membroj.

Per la granda sukceso de SETI@Home la sistemo de distribuita kalkulado per normalaj privataj komputiloj pruvis sian utiligeblon. Entute laboris 5,4 milionoj da komputiloj, ekde 1999 tiuj liveris ĉirkaŭ 2,3 milionojn da kalkuljaroj. La tuta kalkul-povumo estas nun (decembro 2009) ĉirkaŭ 700 teraflopoj. De la tuta komputilaro estas samtempe aktivaj nur 250.000 kaj resendis rezultatojn al la centraj serviloj. Ĝis nun ne estis liverita pruvo por ekstertera inteligento.

SETI@Home fariĝis modelo por pliaj projektoj el medicinaj kaj sciencaj kampoj, kiel ekzemple Fuking@Home (Fiki Hejme) aŭ la Neciklopedio.

Granda nombro de kompanioj helpas SETI@home-on per komputila laboro kaj donacoj. Inter ili estas la kompanioj Intel kaj Sun.

Aliaj lingvoj