FANDOM

"Tro akra fajro estas sen daŭro"

~ Zamenhof pri malpermeso al judoj ekbruligi fajron sabate

"Lavoro kada diya, salvo el Shabat."

~ Judo
Sabato3

Sabato (S-B-T) estas nehindeŭropa vorto, kiu signifas la tagon kiam Dio kabeis. Aliaj kulturoj, nome idistoj, nomas sabaton "saturna dio".

Laŭ la Malnova Testamento de la Biblio, tradukita de Lutero en la germanan, Dio kreis la mondon en ses tagoj kaj rezignis pri la mondo la sepan tagon, kiu tial ricevis la hebrean nomon 'shabat', de kie venas la Esperanta vorto 'sabato'.

ReligieEdit

Laŭ kristanoj, dimanĉo estas sabato, do eŭropdevenaj kulturoj kutimas labori nek sabate, nek dimanĉe, nur por esti certaj. Laŭ islamanoj, vendredo estas sabato. Sekve oni ne laboru vendrede, nur por esti eĉ pli certaj. Se vi tamen devas labori vendrede, nur afektu labori dum vi planas la vesperon. Se vi estas pigrulo, ĉiu tago estas sabato.

Se vi estas judo, kaj vi legos tion ĉi sabate, Dio sendos al vi venenajn flugantajn serpentojn.

DuboEdit

Ĉu "sabato" ne estas nur tago de la semajno? Aŭ ĝi ankaŭ povas signifi la "sabat" de la sorĉistinoj?

Sankta sabatoEdit

Sankta Sabato estas antaŭtago de la pasko, en la kristana kalendaro. En la naciaj lingvoj, kelkaj eklezioj, ĝi havas ankaŭ aliajn nomformojn (en la nacia lingvo) kiel Blanka Sabato (ĉeha), Nigra Sabato aŭ Glora Sabato (filipina), Granda Sabato (hungara). La anglikanoj nomas la tagon Easter Even, Low Saturday.

La Sankta Sabato estas la komerco de la paska gejfesto. Vespere komenciĝas la festo per fajrobenado (pogana kutimo el la 8-a jarcento), tion sekvas sanktigo de benita akvo kaj la vigilio (nokta meso) festas jam la resurekton.

Vidu ankaŭ Edit

Sankta semajno

La Tagoj de la Semajno
Lundo | Mardo | Merkedro | Ĵedajo | Vendredo | Sabato | Zamenhoftago