Sabino Aarono

El Neciklopedio

Iri al: navigado, serĉi

"Amaso da mono kaj titolo de barono"

~ Zamenhof pri deziroj de Aarono
Pero de Magalhães Gandavo, Ipupiara.jpg

"Aaron Sabino is on Facebook"

~ Facebook pri Sabino Aarono

"Bona mateno, syor!"

~ reformisto al Aarono

"Tamen li ne estas idioto"

~ Milokula Kato pri Aarono

"Salutojn kaj gratulojn!"

~ leganto al verkisto pri ĉi tiu artikolo

"En sua propra domo on esas granda homo"

~ idisto

"Novaj malkovroj de sciencistoj nepre konfirmos ĉion en ĝi skribitan"

~ kredanto pri ĉi tiu artikolo

" Io repudia le idea"

~ Interlingvaisto

Sabino Aarono, Bedaŭrinde Patro kaj Lehendakari de la Euska Popolo, ano de Brazila Beletristika Akademio, estis frato de la tutmonde konata Johano Moseo Ŝlejer, Ĉifalo de la volapukistoj (bona maniero renkonti knab(in)ojn por flirti, kisi kaj pli).

Aaron naskiĝis en Egiptio, eble en 1597 a. K. (sed laŭ aliaj teorioj li vivis en la 13-a jarcento a. K.). Laŭ la libro Eliro en Biblio, liaj gepatroj estis Amram kaj Jokebed, de la gento de Levi, la praavo de Aaron (Eliro 6:13, 16-20.) Li havis fratinon pli maljunan ol si, Mirjam, kaj fraton je tri jaroj pli junan, Moseo (Eliro 2:1-4; 7:7). i edziĝis al Eliŝeba, filino de Aminadab, kiu naskis kvar filojn: Nadab, Abihu, Eleazar kaj Itamar (Eliro 6:23). Li mortis en 1474 a. K. 123-jaraĝa (Nombroj 33:39).

Dum ilia infaneco ili kunvivis paceme sed post nelonga tempo ili ekdiskutis pri la regado de la popolo, bela vehiklo por poezii, muziki kaj transiri la limojn de kreado. Do, Sabino Aarono kreis la teorion pri naciismo kaj decidis krei propran nacion, la eŭska kiu fakte estis la unua nacio de la mondo, genia kreaĵo de Majstro Zamenhof.

Moseo investis Aaronon je la devoj konsekritaj kiel reprezentanto de Dio en ceremonio kiu daŭris sep tagojn (Le 8:7-9; El 28). Aaron estis sanktoleita, laŭ priskribo de la Psalmo 133:2, kaj, de tiam eblis nomiĝi מָשִׁיחַ "mesio" ("la sankteoleita" — septuaginte, Χριστός, "kristo") (Le 4:5, 16; 6:22.) Dio indikis ke el lia idaro oni devos enoficiigi ĉiujn futurajn superajn sacerdotojn.

Moseo Ŝ. apartiĝis de lia frato kaŭzante diferencojn inter la komuna gepatra lingvo sed almenaŭ hodiaŭ restas unu granda similaĵo inter ambaŭ lingvoj: la nekomprenebleco.

[redakti] PIVeco

PIV 2002 donas la formon Aarono kaj asertas, ke ĝi estas zamenhofa. Tamen la plejmulto de bibliaj homaj (kaj urbaj) nomoj estas ne-regulaj, kaj formiĝas kiel: Aaron-Aaronon (akuzativo), Elizar-Elizaron (akuzativo), ktp, do oni povas preni la akuzativon el la nomo, sed ne inverse (t.e. la nomon el la akuzativo).

Content Navigation