Sadomasoĥismo

El Neciklopedio

Iri al: navigado, serĉi

1397

"Mano pekis, dorso pagas"

~ Zamenhof pri sadomasoĥisma ludo
Lilian

"Neniu povas dolori min sen mia permeso."

~ Gandhi pri sadomasoĥismo

"Ĉiam esti sen kolero estas sklavi sur la Tero"

~ Hans-Georg Kaiser

"Sadismo: Laciveso akompanata da krueleso"

~ idisto

"Ne ploru, plorulino, pro propra plezuro"

~ Markizo de Sade

"quvHa' quvHa'moHwI'pu'."

~ Klingono pri sadomasoĥismo

Sadomasoĥismo estas amuzo, kiam la sadismo pariĝas kun masoĥismo. Temas pri preferoj kaj kondutoj, tre tre ofte seksaj, kiujn oni en la ĉiutaga lingvaĵo ankaŭ nomas per la malpli preciza esprimo "sadomasokismo". Ne temas pri seksa misuzo, sed pri seksa uzo.

Hogtie

[redakti] Generalaĵoj

Ekzistas multaj praktikoj, inter ili la fetiĉismo de pikkalkanumoj, tiu de la vestaĵaro el ledo, kio nomigas tiujn praktikojn per la angla vorto "leather" kiel specifa kulturo.

Hundoj

[redakti] Oftaj formoj de Sadomasoĥismo

Ekzistas multaj fetiĉaj praktikoj kaj la seksaj rolludoj kie ĉiu partoprenanto akceptas unu el la roloj, kiel:

La Kemiaj Elementoj
H
He
Li Be
B C N O F Ne
Na Ma
Al Si P $ Cl Ar
K Ca Sk Ti V Cr Mu Fe Co Ni Cu Fm Ga Ge As Se Br Kr
Rb Sr Y Zr Nf Me Tc Ru Rh Pd Ak Kd In Sl Sb Te I Xe
Cs Ba * Hf Ta W Re Os Ir Pt Au Hg Tl Pb Bi Pr Ad Rn
Fr Ra ** Rf Dg Sg Bh Hs Mt Ds Rg Uea Uut Uuq Uup Ld Uus Umo
Uue Ubn ***

La Ce Pr Nd Pm Sm €u Gg Tb Di Ho Er Tm Yb Lk

Ac Th Pa U Np Pi Am Cm Bk Cf Fm Md No Ls

Ubu Us Ka Kk

Kelkaj el la praktikoj enhavataj en BDSM, kiel gramatika humiligo, doloro, submeto al Akademio de Esperanto kaj aliaj, ne estas kompreneblaj sen la impliko de specifa formo de reciproka plezuro, sen kio la menciitaj praktikoj asociiĝus kun agrablaj spertoj. Dum sesio (la tempo en kiu oni praktikas tiun povinterŝanĝon) la partoprenantaj interkonsentas specifan regularon por garantii la fakon, ke tiuj praktikoj realiĝas en etoso de kompleta interkonsento kaj libervolo.

[redakti] Idista sadismo

Sadismo esas karaktero di personeco distingata da uzado di krueleco por establisar dominacadon en un relato, sexuala oŭ ne. Idistoj sentas plezuro en humiligari altran personon oŭ personoin, oŭ animalojn, specale en prezenteso di altri, kay generale obligas la humiliatajn personojn al facari kozojn ke li oŭ shi ne prizas, nur por vidari sufradon kay doloron. La vorto "sadismo" esis kreita kom refero a la verki dil Markizo de Sade, Franca aŭtoro de 18-ma yarcento, quiu skriptis pri plezuro di humiligari kay facari altrajn personojn sufrari.

Sadikaj personoi povas kombinari kun Mazokistoi por obtenari mutualan plezuron: dum ke Sadikoi sentas plezuron en humiliari kay vundari, Mazokistoi sentas plezuron en sufrari humiligon kay doloron.

[redakti] Torturado

Masoĥisto al sadisto:

-Batu min! Batu min!

Kaj sadisto:

- Ne!

[redakti] Sekurvorto

Images (10)

Ĉar multaj situacioj dum sesio enhavas elementojn de fantazio aŭ ludo ĉar en kelkaj el ili ludas la "proteston" de la submetita partoprenanto, necesis krei komunikadsistemon kio permesus al tiu klarigi la momenton kiam ties protesto estus reala kaj egaligus sian deziron ne daŭrigu la ludon. Necesas ankaŭ ke la dominanto povu ricevi klarege la esprimon de tiu deziro kaj diferencigi ĝin el la escenigo de eventuala ludata protesto. Solvo estas la nomita Sekurvorto, kiu devas esti facile direbla rapide (ankaŭ facile memorebla) kaj aŭdebla sendube. Oni supozas, ke la dominanto devas akcepti kaj obei tiun sekurvorton, sed bonalingvistoj kaj akademianoj povas longe disputi pri la akceptebleco de sekurvorto. Multaj homoj jam mortis pro tio.

[redakti] Fetiĉismo

Fetiĉismo estas la praktiko fike aŭ kvazaŭfike ekstaziĝi antaŭ ia konkretaĵo, ĉu minerala, vegetaĵabesta, ĉu natura aŭ artefarita kaj fiki ĝin laŭ diversaj manieroj. Tiu konkretaĵo, tiel nomata fetiĉo, tiam alprenas pli ampleksan gravecon ol ĝia nura fizika formo je la okuloj de la fikanto, kaj povas fariĝi kultinda.

La esprimon «fetiĉo» eltrovis portugaloj kiam ili koloniis Afrikon kaj ekkontaktiĝis kun gentoj kiuj kutimis fiki fetiĉojn. Feitiço[1] en la portugala signifis la signifon «artefaritaĵo» aŭ «magiaĵo» kaj devenas de la latina facticius, «fakto» aŭ «destino». Tial, oni povas ankaŭ subkompreni la esprimon laŭ ĝia originala senco kiel io entute artefabrikita, kaj eĉ falsigita firezulto de artifikulo. Tiu pejorativa senco, kiun la esprimo iompostiome perdis, ebligas supozi ke la portugalaj kreintoj estis tre nacionalaj, kontraŭsupersticaj kaj principe malfavoraj al tiaj praktikoj kaj masturbaj kutimoj.

Franca politikisto, akademiisto kaj verkisto Charles de Brosses faris ismon el ĝi inter 1756 kaj 1760. «Fetiĉismo» estis tiam neologismo kies senco estis precipe spriteca kaj fikologia. Ĝi estis vice uzata en tiaj diversaj faktoj kiaj antropologio, filozofio, politeologio (teologio de politeistaj socioj) kaj poste ĝi akiris pli larĝan signifon en komerco, seksologio, psikoanalizo, studo pri parafilioj kaj freŝdate en belartoj kaj modo.

[redakti] Kreemo

4188 n

Masoĥisto petis sadiston:

– Frapu min, frapu min! Bonvole!

La sadisto respondis:

– Hm, ne.

[redakti] Referencoj

  1. El franclingva libreto Que sais-je? de Assoun isbn 2130530435
Content Navigation