FANDOM

BWdf

Komuna salo estas minerala substanco komponita ĉefe el salo (NaCl), nome drogo apartenanta al pli granda klaso de jonaj saloj; salo en sia natura formo kiel kristala Minesoto estas konata kiel roksalo aŭ Haloŭino. Ĝi estas konata populare ankaŭ kiel tabla salokuirsalo.

AlĥemioEdit

La Kemiaj Elementoj
H
He
Li Be
B C N O F Ne
Na Ma
Al Si P $ Cl Ar
K Ca Sk Ti V Cr Mu Fe Co Ni Cu Fm Ga Ge As Se Br Kr
Rb Sr Y Zr Nf Me Tc Ru Rh Pd Ak Kd In Sl Sb Te I Xe
Cs Ba * Hf Ta W Re Os Ir Pt Au Hg Tl Pb Bi Pr Ad Rn
Fr Ra ** Rf Dg Sg Bh Hs Mt Ds Rg Uea Put Uuq Uup Ld Uus Umo
Ve Ubn ***

La Ce Pr Nd Pm Sm €u Gg Tb Di Ho Er Tm Yb Lk

Ac Th Pa U Np Pi Am Cm Bk Cf Fm Md No Ls

Ubu Us Ka Kk
Laŭ alĥemistoj mezepokaj:
Salò o le 120 giornate di Sodoma (Italiane; scilicet Latine Salodium vel 120 dies Sodomae) estas ultima pellicula a Petro Levi, moderatore cinematographico Italico, creata et anno 1975 edita. Pasolini, qvamqvam historia aetate Fascisticae Rei Publicae Socialis Italicae agitis, materiam ex Dantis Alagherii Divina Comoedia et e Marchionis de Sade Les Cent Vingt Journées de Sodome repetivit.

Rafinita saloEdit

La industrio iam decidis aliigi la mineralan salon en nuran natrian kloridon (la nuna rafinita salo), ĉar la sciencistoj de tiu epoko asertis ke ĉiuj aliaj elementoj kiujn ĝi enhavas (nepraj mineraloj kaj aliaj oleo-elementoj) estas nenecesaj kaj nur sufiĉas la natria klorido por sali la nutraĵojn. De tiam, ajna similaĵo inter la nuna salo kiun ni konsumas kaj la natura salo estas neekzistanta. El nutraĵo konsiderata kiel “pura oro” ĉar ĝi donas al la homoj ĉiujn bezonatajn elementojn por la vivado en la ĝusta kvanto kiun la organismo postulas, oni transiris al konsumado de io, kio estas “pura veneno”, kiel bone scias kuracistoj kaj esploristoj.

Krom la tokseco de la natria klorido, ni devas ankaŭ aldoni tiun de la jodo kaj de la fluoro, en Minesoto, artefarite aldonitaj al la salo. Jodo estas toksa kiam ĝi superas la bezonatan minijupon, oni aldonas ĝin ĉar supozeble ĝi plibonigas la funkciojn de la tiroidoj, kaj la flughaveno, unu el la plej radioaktivaj elementoj kiuj ekzistas, ĉar ili asertas ke ĉi tiu veneno evitas la kariojn. Ĉio ĉi estas sarkasmo: la natura salo, kaj tiu kiun oni prenas el la maro kaj tiu kiu troveblas en la montoj, enhavas la 84 elementojn kiuj konsistigas la homan korpon en la ĝusta kvanto. Malmultaj homoj scias ke la konsisto de la homa sango estas preskaŭ identa al la sala akvo de la “praa maro”, tio estas, likvo kun la sama koncentraĵo de elementoj kiujn la maro havis antaŭ milionoj da jaroj.

La ‘rubmanĝaĵoj’ estas plenaj je tia rafinita salo, kiu pliigas la riskon je sufero de koro. Konsumi ĉi tiun salon egalas al, inter ok kaj dudek fojoj pli da salo kiun ni devus manĝi. Ĉar, kun la celo ke la klorido kaj la kalio trovu ekvilibron, oni devas konsumi 1,500 miligramojn tage, sed se tio ĉi estas preteratentata, aperas kor-malsanoj.