FANDOM

2.240

ESPERANTISTO

Tiu ĉi artikoro estas pri sanktulo Esperantisto

1903 n
SamAdams

"Virino kolera pli ol hundo danĝera"

~ Zamenhof pri la edzino de Adams

Sam "John" Adams, novateisto, estis la dua prezidento de Usono, fifama pro sia invento de usona biero. Li defiis la Sudanan Thomas Jefferson, kiu insistis pri viskio anstataŭ biero. Jefferson estas tial multe pli fama ol Adams.

Esperanta agadoEdit

0011

Li ĉeestis la UK-ojn 1905-14. Fondis la grupon en Hastings. Vigle kaj malavare subtenis la blindulan E-movadon. Kunfondinto de EG en Seattle (Washington) 1906, kaj sekr. 1906-08. Subred. de gazeto Amerika E-isto 1908-09. Estinta LK. Ĉefkunlaboranto de la Enciklopedio.

Rimarko Edit

Pri usona biero, via rimarko taŭgus ĝis eble la 70-aj jaroj. Sed iamaniere, iam inter 1980 kaj 1990, Usono malkovris bieron! Nun ni havas ne nur multajn importaĵojn, sed ankaŭ en preskaŭ ĉiu urbo almenaŭ unu microbrewery produktas bonegajn bierojn. Ĉar ili ne estas pasteŭrizitaj, oni povas vendi ilin nur loke.

Kiel mi skribis antaŭ nelonge en mia taglibro: la Tutmondiĝo efikis ne nur aliajn landojn, sed ankaŭ Usonon, eble eĉ pli. Imagu al vi, ke dum mia juneco, plej multaj usonanoj ne konis ajlon! Nun, ni konas kaj ajlon kaj elojn...

VerkojEdit

  • The Vertical Hour

Lastaj vortoj Edit

"Thomas Jefferson ankoraŭ ŝuldas al mi 5 dolarojn..."

Premioj kaj omaĝojEdit

Li estis premiito de Premio Pulitzer.