Sankta Katarino

El Neciklopedio

Iri al: navigado, serĉi
1387.jpg
Lula 7 maior.jpg
Olha a desciclopédia do Esperanto aí gente!!!

Tiu ĉi aĥtikôlu éstas tipíki brazila!!!
Antaŭ legi ĝin, memôru: ĝi NE parôlaz la hispanan, ĝia ĉefúrbu NE éstas Rio de Janeiro, ĝi ŝátaz plaĝon, futbalon kaj karnavalon, sédj malámaz Maradonon!

Ŝtato de Sankta Katarino
LA PLEJ BELA, PLEJ RIĈA, PLEJ BONA LOKO POR VIZITI, LABORI, LOĜI, VIVI!
Cata.gif Bras.png
Flato Flago Blazono
SCm1.GIF
Ĉefurbo Florianópolis
Plejgrada urbo Berlino
Lingvo(j) (krom Esperanto, kompreneble) Jubetĉa dialekto (Yoobetcha)
Suprema Gvidanto Gustavo Kuerten
Areo 95 736,165 km²
Areo rango 20-a
Krima kvociento 0 %
Akvo 17
Klimato Subtropika
Loĝantoj 6 819 190
Analfabeteca kvonciento 4,0% (26/10/2015)
Inteligenteca kvonciento Tre granda

"Mizero plej ekstreme, Dio plej proksime"

~ Zamenhof pri Sankta Katarino
Sankta Katarino estas unu el la tri sudaj ŝtatoj de Brazilo, LA PLEJ BELA, PLEJ RIĈA, PLEJ BONA LOKO POR VIZITI, LABORI, LOĜI, VIVI!.
Esperanto-shildoj-021-eta.jpg

[redakti] Geografio

La chef-urbo di l' stato, Florianópolis, jacas 1.539 km norde de Buenos Aires, brazila ĉefurbo. Tio facas de la stato un strategiala punto en komercalaj voyoi di Mercosur. Du di la maxime importantaj voyoi di Brazilia, la BR-116 (de Jaguarão en Rio Grande do Sul tile Fortaleza en Ceará) kae la BR-101 (de Santana do Livramento en Rio Grande do Sul tile Touros, en Rio Grande do Norte), krucumas Sanktan Katarinon de sudo tile nordo.

Cirkum 77% dil teritorio dil stato jacas super 300 metroi di altitudo e 52% jacas super 600 metroi. Lua maxim alta monto esas Morro Boa Vista, inter l'urbi di Urubici kae Bom Retiro, kun 1.827 metroi di altitudo. Oni povas okurari neĝo en altaj montoi dum koldaj vintroi.

[redakti] Historio

Ye 1675 Francisco Dias Velho fondis la vilajon di Nossa Senhora do Desterro en l'insulto di Santa Catarina, qua divenis urbo ye 1726 (nune Florianópolis). Ye 1696 esis fondita l'urbo di Laguna.

Inter 1748 kae 1756 arivis en la regiono 5.000 enmigranti de Acori. Eli recevis terenoin por kultivari.

Ye 1775 esis fondita l'urbo di Lajes, en interioro di teritorio. Depos nedependeso, arivis en teritorio l'unesmi Germanionaj enmigrantoi.

Multaj eŭropaj enmigrantoj alvenis de komence de la 19-a jarcento, inter ili precipe el Germanio, kaj la ŝtato plu estas ia centro de germana kulturo en Brazilo. Poste enmigrantoj el Italio, Pollando, Rusio kaj aliaj landoj alvenis. Tio kaŭzis interalie grandan multecon de malgrandaj familiskalaj farmbienoj en la ŝtato.

Kun la respubliko en Brazilo, la provinco di Santa Catarina divenis stato.

[redakti] Politiko

Ĉu?

[redakti] Religio

Sankta Katarino estas unu el la dek ses ĝentilaj parokoj kiuj inventas la komunumon de Caldas da Rainha. La paroko havas areon de 20 km² kaj 3,282 loĝantojn. Preĝejo de sankta Katarino estas dominaĵo de ostrava urba parto Hrabová. Temas pri renesanca ligna preĝejo sub patroneco de sankta Katarino. Ĝi estas unika arkitektona memoraĵo de mezeŭropa signifo.

[redakti] Lingvoj

Ĉu?

[redakti] Ekonomio

La precipua ekonomikala aktiveso di Santa Catarina esas l' industrio (precipue alimentoi, stofoi, ceramiko, metalifo e mashinifado), la minado kae l'edukado di bovoi.

[redakti] Turismo

Turismo esas importanta ekonomikala aktiveso en lua plajoi, specale en urboi di Florianópolis, Balneário Camboriú, Garopaba, kae altraj. Montalaj urboi, kome São Joaquim, Lajes kae Urubici anke atraktas turistojn, specale dum vintro. Finale, Blumenau, kun lua Oktoberfest (festo di biro), simila ad München en Germanio. Ja Nova Trento esas loko por religiala turismo.

En Sankta Katarino estas la ĉefaj plaĝoj de Argentino.

Vidoj
Personaj iloj
Navigado
Iloj
Aliaj lingvoj
wikia